دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

استاپلر جراحی چیست؟

استاپلر جراحی چیست؟

استاپلر جراحی چیست؟

استاپلر جراحی یا منگنه جراحی، یکی از تجهیزات پزشکی مورد استفاده در اتاق عمل است که جهت قرار دادن گیره های منگنه ای روی پوست کاربرد دارد. این گیره ها جهت نزدیک نمودن لبه های پوست، اتصال یا حذف بخشی از بافت معده یا روده استفاده میشوند.

استاپلرها معمولا از جنس پلاستیک هستند و درون آنها تعدادی منگنه استریل قرار داده شده است. این دستگاه در دو مدل یکبار مصرف و چندبار مصرف تولید میشود.

نوع یکبار مصرف این دستگاه در کارخانه و کاملا به صورت استریل ساخته میشود و باید بعد از هربار استفاده دور انداخته شود.

 

انواع استاپلرها

استاپلر خطی:

این دستگاه را میتوان با یک دست استفاده کرد. همچنین دارای ویژگی موقعیت قفل میانی جهت قرار گیری راحت تر در محل برش می باشد.

 استاپلرهای خطی در سایزهای مختلف و برای انواع ضخامت بافت تولید میشوند و دارای طراحی ارگونومیک در دسته می باشند.

  استاپلر خطى برشی یکبار مصرف  - استاپلر جراحی چیست؟  

استاپلر خطى برشی یکبار مصرف :

این استاپلر یکبار مصرف است و برای هر بیمار، برش را به طور عرضی انجام میدهد. این دستگاه در جراحی شکم زنان، کودکان و جراحی های قفسه سینه کاربرد دارد. این دستگاه دارای عملکرد عالی، بسیار قابل اطمینان و با کارایی مناسب است. استفاده از آن به کاربر اطمینان میدهد که تجربه ای بی عیب و نقص در برش خواهد داشت.

برش خطی که توسط دستگاه زده میشود به صورت برش XNY، یک برش فوق العاده نرم و با فرمول خطی گیره ایمن می باشد.

تیغه این دستگاه از فولاد ضدزنگ است و دارای دو جایگاه میانی است که عملکرد جراح را آسان میکند. عملکرد این استاپلر کاملا دقیق و نرم است و با منگنه های B شکل کار میکند.

دستگاه دارای ۴ منگنه اضافی بعد از تیغه برش می باشد تا عملکرد ایمن تری را تجربه کنید. همچنین دارای مکانسیم قفل ایمن است و کارتریج ها در سایزهای مختلف برای انواع ضخامت پوست تولید میشوند.

 تیغه منطبق با ترجیحات جراح قرار میگیرد.

  استاپلر خطی برشی لاپاروسکوپی - استاپلر جراحی چیست؟  

استاپلر خطی برشی لاپاروسکوپی:

این دستگاه دارای تیغه فوق العاده تیز و از جنس استیل ضدزنگ است. این مدل از استاپلرها کار برش را آسان میکنند و برای بافت های ضخیم کاربرد دارد. در دهانه این دستگاه جهت جلوگیری از حرکت آن رنج کامل کارتریج برای شارژ استپلر مناسب با هر نوع بافت وجود دارد.

 

ویژگی استاپلر خطی برشی لاپاروسکوپی :

چرخش کامل ۳۶۰ درجه فک ها

دهانه ی عریض جهت سهولت بیشتر در گرفتن بافت ها

دکمه چرخش جهت تغییر در زاویه کارتریج های چرخشی

دارای علامت راهنما جهت نصب راحت تر کاتریج ها

جداسازی آسان کارتریج ها

قابلیت چرخش تا ۳۵ درجه از هر دو طرف

کارتریج یکبار مصرف استپلر ساخته شده از مواد اولیه آمریکایی با گرید بالای پزشکی می باشد. این کارتریج کاملا مقاوم و منحصر به فرد است و از تکنولوژی Tri جهت به حداقل رساندن خونریزی برخوردار می باشد. دهانه این دستگاه بسیار باز و حدود ۲۲ میلیمتر و دارای ۶ ردیف منگنه در هر کارتریج می باشد.

  استپلر حلقوی - استاپلر جراحی چیست؟

استپلر حلقوی :

استاپلرهای حلقوی دارای طراحی ذوزنقه ای، تیفه استیل ضدزنگ با برش فوق العاده و سیستم منحصر به فرد در عمل منگنه و برش هستند.

تیغه ها در پنج سایز مناسب با قطرهای مختلف و مورد استفاده در دستگاه گوارشی طراحی شده اند. طراحی دستگاه کاملا ارگونومیک است و استفاده از آن آسان می باشد.

عملکرد رهاسازی به صورت خودکار انجام میشود تا فرآیند فشرده سازی بافت را به صورت مستمر انجام دهد. دستگاه همچنین دارای آنویل کوچک و بدون لبه برای ورود و خروج آسان و بدون آسیب به داخل مجرای گوارشی می باشد.

همچنین دارای تیغه برش برای ایجاد صدای قابل شنیدن و رسا جهت اطمینان در حین جراحی است.

ویژگی دیگر این استاپلر دارا بودن نشانگر کنترل ارتفاع منگنه ها و امکان فشرده سازی بافت ها با ضخامت ۱ تا ۵.۲ میلی متر است.

عملکرد این دستگاه کاملا ایمن است و به محض فشرده شدن سر اهرم، نشانگر قرمز میشود. اهرم بعد از ازادسازی امنیتی با صدای اتوماتیک هشدار میدهد و این صدا کاملا واضح می باشد.

  استپلر حلقوی هموروئید - استاپلر جراحی چیست؟  

استاپلر حلقوی هموروئید:

این مدل دارای عملکرد رهاسازی هشدار دهنده اتوماتیک با طراحی ساده و کارآمد می باشد. فضای بزرگ تر در داخل دهانه استیاپلر امکان گرفتن بافت را در حجم بیشتری ایجاد میکند. دسته دستگاه طراحی خاصی دارد و از سرخوردن و لغزش دست جراح جلوگیری مینماید.

عملکرد این استاپلر در رهاسازی اتوماتیک کاملا امن است و دارای درجه بندی واضح برای کنرتل فشار دهانه استاپلر می باشد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب