دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

ساپورت های پا

ساپورت های پا

ساپورت های پا

ساپورت های پا | خرید عمده انواع ساپورت های پا

ساپورت های پا یکی از انواع ساپورت های طبی و در دسته تجهیزات پزشکی خانگی است که جهت رفع درد های عضلانی در پاها و هم درمان مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول از جمله لوازم پزشکی است که برای سایر قسمت های تحتانی بدن مانند لگن، ساق پا، زانو، قوزک، مچ پا، کف پا و انگشتان پا مورد استفاده می باشد. به این ترتیب انواع مختلفی نیز دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

ساپورت طبی پا به گونه ای طراحی شده است که به کاهش درد و تسریع درمان کمک خواهد کرد. به طور مثال جوراب واریس از بهترین راه برای درمان واریس و عوارض ناشی از آن است.

 

ساپورت های پا. ساپورت طبی - ساپورت های پا

انواع ساپورت طبی پا و کاربرد آن

قوزک بند نئوپرنی

مچ پا معمولا در معرض آسیب هایی از جمله ضربه، پیچ خوردگی و … قرار دارد. قوزک بند نئوپرنی برای درمان انواع این آسیب ها از جمله پیچ خوردگی، التهاب تاندون آشیل و عدم ثبات مفاصل مورد استفاده قرار میگیرد. ساپورت های پا و قوزک بندها بر اساس شدت آسیب و نوع آن طراحی شده و براساس تجویز پزشک مورد استفاده خواهند بود. برای کاهش درد و تورم و در عین حال حفظ جریان گردش خون میتوانید از آنها استفاده کنید. استفاده از این لوازم پزشکی همچنین از آسیب بیشتر به مچ پا جلوگیری میکند.

ساپورت طبی نئوپرنی مفاصل را ثابت و گرم نگه میدارد و درد ایجاد شده را التام میبخشد. اگر رباط پا آسیب دیده باشد نیز میتوانید از این وسیله استفاده کنید تا دوره درمان سریع تر و راحت تر طی شود. جنس این ساپورت از نئوپرن است و موجب تولید گرما و افزایش آن میشود. با بستن آن، میتوانید به راحتی قدم بزنید و مشکلی در زمان راه رفتن نخواهید داشت. شست و شوی این ساپورت با آب سرد و به آسانی امکان پذیر است.

 

ساپورت های پازانو بند طبی - ساپورت های پا

 

زانو بند طبی

زانو ها نیز از مهمترین مفاصل بدن هستند که بسیار تحت فشار می باشند. برای درمان و بهبود آسیب های زانو نیز میتوان از زانو بند طبی استفاده کرد. ساپورت های پا از جمله زانو بندها جهت درمان کشیدگی زانو، التهاب تاندونی، بورسیت زانو، پارگی رباط ،  شکستگی زانو و پارگی مینیسک توصیه  میشود.

انواع زانو بند طبی

زانوبند طبی در انواع مختلف طراحی و تولید شده و کابردهای متفاوتی دارد. برخی از این زانو بندها برای گرم نگهداشتن نقطه درد و برخی برای کنترل درد ناشی از آرتروز مورد استفاده قرار میگیرند. ویژگی مهم این ساپورت های طبی، قابلیت تهویه ها است که مانع از تعریق خواهد شد.

برخی زانوبندها برای محافظت از مفصل زانو و جلوگیری از آسیب کاربرد دارند. برخی دیگر به صورت زانوبند طراحی شده اند و دارای پد محافظ زانو هستند. بعضی از زانو بندها قابل تنظیم اند و در زمان انجام فعالیت های روزانه یا ورزش های سنگین بهتر است از آنها استفاده شود.

بهتر است برای سالم ماندن زانوبند ها از شست و شو در ماشین لباسشویی و یا اتوکشیدن آن خودداری کنید.

 

پد خارپاشنه افراطب - ساپورت های پا

پد طبی خار پاشنه

معضل خارپاشنه بر اثر تحمل فشار وزن در ناحیه پاشنه پا ایجاد میشود. همچنین پوشیدن کفش نامناسب، سرپا ایستادن برای مدت طولانی و عواملی از این دست میتواند موجب بروز خارپاشنه گردد. برای رفع این بیماری میتوانید از پد خارپاشنه استفاده کنید. این ساپورت از انواع ساپورت های پا است و جهت رفع مشکلات پاشنه پا و درمان خارپاشنه طراحی شده است.

پد خارپاشنه دارای قسمتی نرم در محل پاشنه پا است و از انتقال درد به سایر نقاط جلوگیری میکند. این پد ضد حساسیت است و برای انواع درد پاشنه، التهاب غلاف چربی ناحیه پاشنه یا التهاب کف پا کاربرد دارد.

 

ران بند طبی - ساپورت های پا

ران بند طبی

از دیگر عضلات بزرگ بدن که در تحرک نقش مهم و زیادی را دارد، ران است. ران پا به دلیل اتصال لگن به زانو نقش مهمی در حرکت پاها دارد. اگر در اثر ورزش یا هر چیز دیگری دچار کشیدگی در کشاله ران و یا گرفتگی عضله در این ناحیه شدید، استفاده از ران بند طبی توصیه میشود. ران بندها به این منظور طراحی شده اند و درد کشیدگی را التیام میبخشند.

ساپورت های پا از نوع ران بند طبی حالت کشسانی بالایی دارد و درد و تورم را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. برای کسانی که ورزش هاس استقامتی میکنند یا زمان زیادی را روی پاها می ایستند، استفاده از این محصول پزشکی توصیه میشود تا از صدمات کشاله ران جلوگیری کند.

فواید استفاده از ران بند طبی

  • تاثیر گذار در کشیدگی پا
  • جلوگیری از بروز آسیب جدی تر
  • موثر در روند بهبود کشیدگی و گرفتگی ران

ساق بند طبی - ساپورت های پا

ساق بند طبی

از آسیب ها و عارضه های شایع در پاها، گرفتگی عضلات پا است. عضله پشت پا در اثر ورزش، پیاده روی، کارهای روزانه و ایستادن زیاد ممکن است دچار گرفتگی، کشیدگی و حتی پارگی شوند. بستن ساق بند طبی از بروز چنین آسیب هایی جلوگیری میکند.

کشسانی بودن ساپورت های طبی به میزان قابل توجهی درد را کاهش میدهد و تورم را نیز مهارمیکند. همچنین مانع از نفوذ سرما به ساق پا میشود. این ساپورت های پا از مواد نرم ساخته شده و در زمان حرکت برای فرد مانع ایجاد نخواهد کرد. حرارت پا با این وسیله حفظ میشود و جریان گردش خون نیز عادی خواهد بود.

موارد کاربرد ساپورت های پا مناسب ساق پا

  • بیمارانی که به درد ساق پا دچار هستند.
  • افرادی که در خواب دچار گرفتگی شده‌اند.
  • کسانی که زیاد می‌ایستند.
  • ورزشکاران کوهنوردی
  • افرادی که دچار کشیدگی یا رگ به رگ شدن شده‌اند.
  • محافظت از ساق پا در انجام فعالیت های ورزشی.
نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب