دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

بیلی روبین چک

بیلی روبین چک

بیلی روبین چک

  بیلی روبین چک | تست زردی نوزاد

بیلی روبین چک دستگاهی است که برای اندازه گیری بیلی روبین خون نوزادان کاربرد دارد. نوزادانی که مبتلا به زردی می‌شوند، پوست و چشم‌هایشان به رنگ زرد درمی‌آید. علت زردی نوزادان وجود بیلی روبین اضافی در خون نوزادان است؛ بیلی روبین رنگدانه زرد گلبول‌های قرمز خون است.

زردی نوزاد عارضه‌ای شایع به ویژه در میان نوزاد نارسی است که پیش از هفته سی و هشتم بارداری متولد می‌شوند. همچنین بعضی از نوزادان شیرخواری که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نیز دچار ایکتر می‌شوند. اگر میزان بیلی روبین خون معمولاً بیشتر از ۲۵ میلی گرم باشد، زردی شدید محسوب می‌شود؛ اگر زردی شدید درمان نشود، منجر به ناشنوایی، فلج مغزی یا دیگر گونه‌های آسیب‌های مغزی می‌گردد. این دستگاه از مهمترین تجهیزات پزشکی بیمارستانی مورد استفاده برای نوزادان می باشد.

 

بیلی روبین چک1 - بیلی روبین چک

 

دستگاه بیلی روبین چک چیست؟

بیلی چک دستگاهی برای تست زری نوزاد بدون نیاز به آزمایش و خونگیری است که می توانید در منزل این تست را از نوزاد خود بگیرید.

در گذشته سنجش زردی یا بر اساس آزمایش خون و یا ارزیابی چشمی صورت می گرفت. در آزمایش خون امکان آسیب های پوستی و درد نوزاد زیاد است و در معاینه چشمی عواملی مانند خونرسانی پوستی، تجربه فرد و میزان نور محیط باعث بروز خطا در نتیجه می شوند.

امروزه این دستگاه در سراسر دنیا استفاده می شود و با استقبال زیادی روبرو شده است. این دستگاه دقت بسیار بالایی دارد و می تواند از روی پوست، میزان سطح بیلی روبین ها را ارزیابی کند.

بیلی چک ابزاری کوچک و بسیار سبک است که می توانید به راحتی با آن کار کنید. جالب است بدانید: با استفاده از بیلی چک هیچ نیازی به خونگیری ندارید و هیچ خطری نوزادتان را تهدید نخواهد کرد.

 

بیلی روبین چک2 - بیلی روبین چک

 

نحوه کار بیلی روبین چک یا بیلی چک

نمونه‌گیری خون در روش تعیین سطح کل بیلی روبین سرمی (TSB) هم برای نوزادان دردناک و هم برای والدین بسیار اضطراب آور است. دستگاه بیلی چک، ابزار فراپوستی برای اندازه‌گیری بیلی روبین، بعنوان یکی از ابزارهای اندازه‌گیری دقیق بیلی روبین در مقایسه با ابزارهای اندازه‌گیری بیلی روبین قبلی شناخته می‌شود بخاطر تکنولوژی پیشرفته‌ای که در این دستگاه استفاده شده است.

دستگاه بیلی چک این برتری نظری را دارد که می‌تواند جذب نور بیلی روبین را از سایر فاکتورها همچون هموگلوبین، ملانین و ضخامت پوستی تفکیک کند. نتایج یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که TCB مشتق شده از بیلی چک تحت تأثیر وزن زمان زایمان، سن بارداری و سن پس از تولد قرار نمی‌گیرد.

یافته ها نشان می‌دهد که دستگاه Bilicheck یک ابزار موثر برای معاینه هیپربیلی روبینمی در نوزادان کامل و نارس است، مخصوصاً در سطح بیلی روبین کمتر از ۱۵mg/dl بعد از روز دوم زایمان. در نوزادانی که سطح بیلی روبین (TSB) بیشتر از ۱۵mg/dl دارند، این دستگاه می‌ تواند میزان بیلی روبین را کمتر از میزان واقعی تخمین بزند و در نتیجه ممکن است بر تصمیم‌گیری پزشک تأثیر گذار باشد.

  بیلی روبین چک - بیلی روبین چک  

ویژگی‌های دستگاه بیلی روبین چک

یک منوی رنگی و LCD جدید، دستورالعمل گام به گامی را فراهم می‌آورد که منجر به خوانایی ساده‌تر و مطمئن‌تر نتایج برای کاربران ناآشنا و متخصص می‌شود. این دستگاه نتایجی فوری را در اختیارتان خواهد گذاشت که با این نتایج خواهید توانست ریسک ابتلای نوزاد به هیپربیلی روبینمی را اندازه‌گیری کرده و روش‌های درمانی فوری را به کار ببندید یا تصمیمات خود را تغییر دهید.

در شرایط زیر نباید از بیلی چک استفاده کرد:

 پس از انتقال خون  اگر محل اندازه‌گیری پیشانی پرمو باشد یا کبودی قابل ملاحظه، ماه گرفتگی و هماتوم روی آن وجود داشته باشد. در این شرایط اندازه‌گیری دقیق نخواهد بود.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب