دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

ترازو

ترازو

ترازو

ترازوی پزشکی | خرید و قیمت انواع ترازوی پزشکی  

قابلیت خرید آنلاین - ترازو

 

یکی از دغدغه های همیشگی برای همه افراد در جامعه از کودک و پیر و جوان نسبت افزایش و کاهش وزنشان در شرایط مختلف است. چاقی مفرط و یا لاغری مفرط در علم پزشکی می تواند ( نه لزوما ) نشانه ای برای وجود برخی بیماری ها در افراد باشد.

علی الخصوص اگر بی دلیل و به یکباره این تغییر وزن رخ دهد (که در چنین شرایطی لازم است تا پزشک را در جریان قرار بدهیم و به بررسی علت بپردازیم)، گرچه وزن یک فاکتور قطعی نیست و فردی با بدن لاغر می تواند مبتلا به بیماری هایی مانند چربی و یا قند و امثال آن باشد.

همین طور فردی با اضافه وزن می تواند کاملا سالم باشد؛ حتی داشتن تناسب اندام هم لزوما دلیل بر صحت نیست. از این رو ویژگی وزن در کنار سایر فاکتورهای سلامتی باید مورد توزین قرار بگیرد و در این جاست که ترازو یکی از تجهیزات پزشکی خانگی لازم به حساب می آید.

استفاده از ترازوی پزشکی از دیرباز تا کنون به شکل های مختلف انجام می شده است، چه در زمانی که از ترازوهای کفه ای با کمک قطعاتی از آهن و سنگ استفاده می شد و چه هم اکنون با ظهور ترازوهای دیجیتالی بسیار پیشرفته و دقیق که هر کدام در شرایط متفاوت می تواند کمک کننده باشد. حال اینکه نوع ترازو و دقت عملکرد آن ها با یکدیگر متفاوت است و بهتر این جاست که در هنگام خرید ترازو نکاتی را در نظر بگیرید.

ترازوی عقربه ای چیست؟

ترازوی وزن کشی عقربه ای ترازوی مستحکم و ایمن جهت اندازه گیری وزن می باشد. مشخصه ترازوی عقربه ای سهولت در کاربرد آن است. به این صورت که جهت وزن کشی کافی است ترازو را بر روی سطح صاف قرار داده و در صورت نیاز می توان با استفاده از پیچ واقع بر روی بدنه عقربه ترازو را بر روی صفر تنظیم نمود. حال با قرار گیری بر روی سطح ترازو وزن صحیح نشان داده می شود. حداکثر وزنی که می توان با این ترازو اندازه گیری کرد ۱۲۰ کیلوگرم برابر با ۲۶۰ پوند می باشد. همچنین دقت اندازه گیری ترازو ۱ کیلوگرم معادل ۲ پوند می باشد. ویژگی بارز ترازوی عقربه ای عدم نیاز به باتری است که این امکان را فراهم نموده است تا بتوان همواره و بدون محدودیت از ترازو استفاده نمود. سطح بزرگ ترازو امکان قرارگیری راحت فرد را بر روی آن فراهم می کند. همچنین برجستگی های موجود بر روی ترازو از لغزیدن فرد جلوگیری می کند. شیشه نشکن ذره بینی ویژگی دیگری است که ترازو خواندن آسان اعداد وزن کشی را فراهم می کند‌.

 

ترازو دیجیتال1 - ترازو

 

ترازوی دیجیتال:

ترازوهای دیجیتالی از باطری (قلمی و یا سکه ای) تغذیه می کنند. ترازوهای دیجیتالی در مقایسه با ترازوهای عقربه ای، دقت بسیار بالاتری دارند و همین دقت بالاتر باعث شده است که این نوع از ترازوها بتوانند سهم عمده ای از بازار ا به خود اختصاص دهند. دقت اکثر این نوع ترازوها در اکثر موارد ۱۰۰ گرم و در برخی موارد ۵۰ گرم می باشد.

البته دقت ۵۰ گرم در این نوع ترازوها به این معنا نیست که با استفاده از این ترازوها می توانید مواد ۵۰ گرمی را نیز وزن کنید. ترازوهای دیجیتالی، عمدتاً برای وزن کشی بزرگسالان طراحی شده و برای وزن کردن مواد غذایی و نوزادان مناسب نمی باشند.

گونه ای از ترازوهای دیجیتالی با عنوان ترازوهای تشخیصی در بازار وجود دارد که مجهز به برخی آپشن های کاربردی برای بسیاری از افراد هستند. ازجمله این آپشن ها می توانیم به شاخص توده بدنی، نشان دادن چربی ماهیچه، تراکم استخوان و تراکم آب داخل ماهیچه اشاره کنیم. شاخص توده بدنی، سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است.

در واقع شاخص توده بدنی، ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قد او تخمین زده شود. البته اعدادی که در ارتباط با این فاکتورها ارائه می شود، حدودی بوده و خیلی دقیق نمی باشد. برند دستگاه نیز در دقت اندازه گیری بی تأثیر نیست. سعی کنید از اول تا آخر دوره برنامه رژیم غذایی و یا ورزشی خود، شاخص های اشاره شده را با همان دستگاهی اندازه بگیرید که ابتدای ماه اندازه گرفته اید.

ترازوی دیجیتال هوشمند:

ترازوی هوشمند یکی از انواع محصولات است که طی گذشت زمان و با نفوذ تکنولوژی تغییراتی در مقایسه با مدل مشابه رایج خود دارد. این گجت ها، به دلیل هوشمند بودن به گوشی تلفن همراه و اپلیکیشن مخصوص به خود متصل شده و از این طریق امکان انتقال اطلاعاتی فراتر از وزن بدن را دارند. برخی مدل ‌های این ابزار که تکامل یافته ‌تر هستند در کنار اندازه گیری وزن بدن، اطلاعاتی مانند اندازه گیری شاخص توده بدنی (bmi)، اندازه گیری چربی بدن، اندازه گیری توده عضلانی، تعیین فرم بدن، اندازه گیری نسبت چربی بدن به عضلات، اندازه گیری آب بدن، اندازه گیری متابولیسم پایه، اندازه گیری میزان چربی احشایی (چربی شکمی)، اندازه گیری توده استخوانی را محاسبه و به معرض دید مخاطب قرار می ‌دهند.

به بیان دیگر می ‌توان گفت ترازوی‌های هوشمند اطلاعات دقیق تری نسبت به بدن انسان‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که با ثبت این اطلاعات در حافظه خود می‌توان امکان پایش دقیق تری برای افراد فراهم سازد. در برخی مدل‌های ارائه شده آن به بازار ترازو‌ها دارای دستبند سلامت هستند که به کمک بلوتوث به اپلیکیشن مربوطه متصل شده و ضربان قلب افراد را نیز محاسبه و درج می‌کند.

  ترازو دیجیتال2 - ترازو  

ترازو دیجیتال نوزاد :

این ترازو مناسب توزین نوزاد در مطب پزشکان و مراکز بهداشت و درمان است. ظاهر گهواره ای ترازو امکان توزین آسان تر را فراهم می نماید که در مواردی نیز علاوه بر توزین، امکان اندازه گیری قد نوزاد را نیز فراهم می نماید، در مدل ترازوی نوزادی که امکان اندازه گیری قد وجود دارد، خط کش متحرکی به بدنه ی ترازو متصل است که اندازه ی نوزاد را محاسبه می نمایند .

ترازوی دیجیتال نوزاد تنوع زیادی دارد و بیشتر با تغذیه باتری و در موارد نیز دارای تغذیه ی برق و باتری است .

خرید ترازوی دیجیتال نوزاد معمولا مورد نیاز کلینیک ‌های پزشکی کودکان، درمانگاه‌ها، مراکز تغذیه کودکان، و هر مرکزی است که با سلامت و خوراک و بهداشت نوزادان و کودکان نوپا سروکار دارد. برای خرید ترازوی دیجیتال نوزاد ابتدا ترازویی انتخاب کنید که دارای دقت و حساسیت بسیار خوب باشد، زیرا در اندازه‌گیری وزن‌های پائین، دقت ترازو حرف نخست را می‌زند.

یکی دیگر از نکته‌هایی که در خرید ترازوی دیجیتال می‌توانید به آن توجه کنید، توانایی روشن شدن و به کار افتادن ترازو با قرار دادن نوزاد بر روی آن است. نکته دیگر که در خرید ترازوی دیجیتال نوزاد ممکن است برای شما مهم باشد، خاموش شدن خودکار آن در زمان کوتاهی پس از برداشتن نوزاد از روی آن است که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

قسمت‌های مختلف ترازوی دیجیتال نوزاد هم ممکن است مانند هر ترازوی دیگری آسیب ببیند یا دچار نقص شود، که در این زمان تعمیرکاری خبره و دوره‌ دیده باید کار تعمیر ترازوی نوزاد شما را انجام دهد و برای اطمینان شما، کارشناسان آموزش دیده ما تعمیر ترازوی دیجیتال نوزاد شما را هم به عهده خواهند گرفت.

ترازو دیجیتال3 - ترازو

   

مواردی که در خرید ترازو باید به آن توجه کرد

دقت ترازو :

اولین معیاری است که می بایست در خرید ترازو وزن کشی درنظر بگیرید . دقت ترازو در واقع میزان انحراف از عدد واقعی وزن شما را نشان داده و معمولاً با واحد گرم بیان می شود.

وزن قابل تحمل :

به عنوان معیار دوم، بیشترین وزن قابل تحمل توسط دستگاه را در خرید ترازو وزن کشی درنظر داشته باشید . اگر حداکثر وزن شما و سایر استفاده کنندگان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلو است ، می توانید ترازو دیجیتالی خریداری کنید که ظرفیت تحمل وزن تا حداکثر ۱۵۰ کیلو را داشته باشد .

اگر شخصی در خانواده دارید که بیشتر از ۱۵۰ کیلو وزن دارد، بهتر است ترازویی با ظرفیت تحمل ۱۵۰ کیلو و بیشتر خریداری کنید کیفیت دستگاه: به عنوان معیار سوم ، به کیفیت ساخت دستگاه توجه کنید . در هنگام خرید ترازو دیجیتال ، به متریال استفاده شده و همچنین کشور سازنده ترازو توجه کنید . ترازهای دیجیتال معمولاً در متریال های شیشه نشکن ، آلومینیوم و یا پلاستیک فشرده ساخته می شوند . همچنین در بازار ترازو دیجیتالی ایران، انواع مختلفی از برندهای آلمانی ، چینی و کره ای ، کانادایی ، ژاپنی ، سوئیسی و اسپانیایی رقابت می کنند .

سیستم خاموشی خودکار :

معیاری است که می بایست در خرید ترازوی وزن کشی درنظر بگیرید . با توجه به قابلیت سیستم خاموشی خودکار، وقتی پای خود را بر روی ترازو می گذارید، ترازو متوجه لمس پا شده و روشن می شود . چند دقیقه بعد از آن که پای خود را از روی ترازو برداشتید ، ترازو به طور خودکار خاموش می شود.

 
سایر قابلیت های یک ترازوی دیجیتال:

امکان اتصال به کامپیوتر : بعضی از ترازوهای دیجیتال این امکان را داشته تا با اتصال به کامپیوتر اطلاعات ذخیره شده را به منظور آنالیز و بررسی به نرم افزار مورد نظر انتقال دهند. حافظه : از دیگر قابلیت های قابل مشاهده در برخی از ترازوهای دیجیتال برخورداری از حافظه می باشد. به کمک این قابلیت می توان با ذخیره وزن خود در روزهای مختلف به مقایسه آن ها پرداخت.

قابلیت BMI : درواقع BMI بیانگر شاخص توده بدنی افراد بوده و نشان دهنده نسبت قد فرد با وزن او می باشد. بعضی از ترازوها قابلیت نمایش این شاخص را خواهند داشت. این ویژگی سبب شده فرد از شاخص توده بدنی خود اطلاع پیدا نموده و برای رسیدن به هدف تلاش بیشتری کند. سخنگو بودن : بعضی از ترازوها قادر به اعلام وزن شما می باشند. این قابلیت سبب شده دیگر نیازی به پایین آوردن سر برای مشاهده وزن خود نبوده و وزن شما به طور دقیق اندازه گیری خواهد شد.

قابلیت بلوتوث : برخی از ترازوهای موجود در بازار نیز این امکان را داشته تا از طریق بلوتوث به گوشی همراه متصل شده و شما توانسته از این طریق به انتقال اطلاعات ذخیره شده در ترازو به گوشی همراه بپردازید.

نحوه وزن کشی دقیق:

۱-در زمان وزن کشی برای دقیق بودن وزن از تکان خوردن بپرهیزید. ۲-یک لباس مشخص را برای وزن کشی انتخاب نموده و هر بار همان لباس را به تن کنید. ۳-با توجه به آنکه وزن کشی مداوم ممکن بوده روحیه شما را خراب نموده و شما را نسبت به ادامه رژیم بی انگیزه نماید لذا توصیه شده تعداد دفعات وزن کشی خود را به حداقل برسانید. ۳-خانم ها چند روز پیش از قاعدگی و چند روز بعد از آن از وزن کشی خودداری نمایند. چرا که در این ایام تجمع مایعات در بدن باعث شده وزن فرد کمی بیشتر نشان داده شود. ۴-سطح ترازوی دیجیتال خود را به طور مرتب تمیز نموده تا ورود گرد و غبار و جرم به قطعات داخلی سبب کاهش طول عمر دستگاه نگردد. ۵-در صورتی که ترازوی دیجتال شما ضد آب و رطوبت نبوده در صورت ریختن مایعاتی بر روی ترازو، سریعا پیش از آن که به قطعات درونی ترازو نفوذ نموده آن را خشک نمایید.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب