دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

تست قند خون

تست قند خون

تست قند خون

دستگاه تست قند خون | خرید بهترین و دقیق ترین دستگاه تست قند خون

 

قابلیت خرید آنلاین - تست قند خون

 

اگر شما دیابت داشته باشید مجبور هستید بنا به توصیه پزشکان هر چند وقت یک بار برای اندازه گیری قند خونتان به آزمایشگاه بروید.

این آزمایش خون میزان قند خون شما را نشان خواهد داد. ولی راه ساده تری هم برای اندازه گیری قند خون وجود دارد و آن خرید دستگاه تست قند خون در منزل است. گلوکومترهایی که در بازار وجود دارند تجهیزات پزشکی خانگی هستند که میزان تقریبی قند خون شما را نشان می دهند.

خرید این وسیله خرید مناسبی (انتخاب مناسبی) برای افرادی است که دیابت شیرین (مرض قند) دارند چرا که با اندازه گیری مرتب قند خون می توان از میزان قند خون آگاهی یافت تا به یکباره قند خون از میزان مشخصی بالاتر نرود و دچار عوارض ناشی از زیادی قند خون نشود، استفاده از این وسیله آسان است.

هنگام خرید، فروشنده به شما تعدادی سوزن یک بار مصرف، نوارهای ویژه کاغذی و یک دستگاه دیجیتالی خواهد داد. شما با استفاده از یکی از سوزن ها انگشت خود را سوراخ کوچکی کرده و یک قطره خون روی نوار حساس می چکانید، سپس نوار را درون دستگاه دیجیتال قرار می دهید و دستگاه میزان قندن خون شما را روی صفحه دیجیتال نشان خواهد داد.

از حدود سال های ۱۹۸۰ میلادی اولین ایده های ساختن دستگاهی که بتوان به وسیله آن قند خون را به راحتی در منزل اندازه گیری کرد، به فکر کارخانجات سازنده دستگاه ها و لوازم پزشکی رسید و تا امروز انواع بسیار متفاوتی از این دستگاه ها در بازار مصرف وجود دارد شما با خرید یکی از این دستگاه ها می توانید از عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت بالا رفتن قند خون در امان بمانید.

 

دستگاه تست قند خون2 - تست قند خون

 

دستگاه قند خون مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

۱- قبل از اینکه انگشت خود را با سوزن مخصوص سوراخ کنید، حتما دست‌ های خود را به خوبی بشویید. زیرا اگر مقداری غذا یا قند رو انگشت‌ تان مانده باشد، روی نتیجه ‌ای که دستگاه به شما نشان می ‌دهد تأثیر می‌ گذارد و ممکن است قند خون شما را خیلی بیشتر از مقدار واقعی نشان دهد. ۲- قطره خونی که روی نوار کاغذی مخصوص می‌ چکانید، نباید خیلی زیاد باشد. زیرا در صورت زیاد بودن مقدار خون، دستگاه نتیجه اشتباه را به شما نشان می ‌دهد. یک قطره کوچک به اندازه ‌ای که دستگاه بتواند قند خون شما را تعیین کند، کافی است. ۳- صبر کنید تا قطره خون ، خودش روی نوار کاغذی قرار گیرد، انگشت خود را فشار ندهید. ۴- حواس ‌تان به تاریخ انقضاء نوارهای کاغذی مخصوص باشد. ۵- نوک انگشتان شما، دارای عصب‌ های زیادی هستند و همین موضوع باعث درد هنگام نمونه ‌گیری می ‌شود. برای کاهش درد نمونه گیری، این کار را از کنار انگشتان انجام دهید و هر بار جای نمونه گیری را به صورت چرخشی تغییر دهید. ۶- نوار های کاغذی به رطوبت حساس هستند. این نوار ها را داخل ظرف مخصوص خود نگه دارید و هنگام برداشتن آن ها حواس‌ تان باشد که دست‌های ‌تان باید کاملاً خشک و عاری از رطوبت باشند. همچنین، بعد از برداشتن نوار مورد نیاز، درب ظرف آن ها را ببندید. ۷- پس از استفاده از دستگاه، نوارهای کاغذی استفاده شده و سوزن مورد استفاده را دور بیندازید. ۸- زمانی که می‌ خواهید نواری را داخل دستگاه قرار دهید، به هیچ عنوان آن را خم نکنید. ۹- پس از مشاهده علامت قطره خون روی صفحه نمایش، می ‌توانید قطره خون خود را روی نوار بچکانید. ۱۰- اگر دستگاه گلوکومتر شما کثیف باشد، ممکن است میزان قند خون شما را به درستی نشان ندهد.

  دستگاه تست قند خون3 - تست قند خون  

میزان قند خون افراد سالم چقدر است؟

میزان قند خون افرادی که مبتلا به دیابت نیستند، باید به صورت ناشتا اندازه‌گیری شود و باید پایین‌تر از ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد. اگر میزان قند خون فردی بیشتر از ۱۲۶ باشد و چند مرتبه هم تکرار شود، فرد به دیابت مبتلا است و باید سریعاً به پزشک مراجعه کند.

علاوه بر این، اگر فردی علائم بیماری دیابت مانند تکرر ادرار و کاهش وزن را داشته باشد و قند خون او حتی یکبار بالاتر از ۲۰۰ شود، او به دیابت مبتلا است و حتماً باید به پزشک مراجعه کند.

همچنین، توجه داشته باشید که اگر فردی میزان قند خونش به صورت ناشتا بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ باشد، مستعد بیماری دیابت است و ممکن است که در آینده به این بیماری مبتلا شود. با این حال، نمی‌توان به طور قطع گفت که اگر فردی میزان قند خون خود را با دستگاه تست قندخون یا گلوکومتر سنجیده باشد و میزان آن بالا باشد، حتماً دیابت دارد.

این بیماری، یک بیماری مزمن است که باید توسط پزشک و آزمایشات پیشرفته تشخیص داده شود. با این وجود، اگر فردی ببیند که میزان قند خونش طبیعی نیست با مراجعه به پزشک ، متوجه می‌شود که آیا دستگاه گلوکومتر او درست بوده یا نتیجه را اشتباه نشان داده است؟

 

میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت چقدر است؟

 

افراد مبتلا به دیابت، باید میزان قند خون خود را بعد از ۸ ساعت ناشتا بودن، اندازه بگیرند و این مقدار باید چیزی بین ۸۰ تا ۱۳۰ باشد. علاوه بر این، اگر افراد مبتلا به دیابت، میزان قند خون خود را بعد از یک وعده غذایی اندازه بگیرند، باید با مقداری کمتر از ۱۶۰ رو‌به‌رو شوند. اگر یک خانم بارداری که انسولین استفاده می‌کند، قند خون خود را به صورت ناشتا اندازه بگیرد، این مقدار باید بین ۹۰ تا ۹۵ باشد.

همچنین این مقدار باید یک ساعت پس از یک وعده غذایی کمتر از ۱۴۰ و دو ساعت پس از یک وعده غذایی کمتر از ۱۲۰ باشد. میزان قند خون در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، نباید کمتر از ۷۰ باشد و اگر این مقدار به کمتر از ۶۰ برسد، بیمار علامت‌دار خواهد شد.

میزان قند خونی که کمتر از ۴۵ باشد، بسیار خطرناک می‌شود و فرد حتماً باید یک خوراکی شیرین میل کند تا قند او به حالت عادی بازگردد. از میان علائم پائین بودن قند خون، می‌توان به عرق کردن، ضربان قلب بالا، بی‌حال بودن، لرزش اندام‌ها و تاری دید اشاره کرد.

  دستگاه تست قند خون1 - تست قند خون  

آیا می‌توان به دستگاه‌های گلوکومتر اطمینان کرد؟

این دستگاه‌ ها، کار را برای افراد راحت کرده‌اند و دیگر نیازی نیست تا به طور ماهانه به آزمایشگاه مراجعه کنند و قند خون‌شان را مورد سنجش قرار دهند. با این وجود، اگر در خانه میزان قند خون خود را اندازه گیری کردید و این مقدار بالاتر از ۱۲۶ بود و چند بار هم تکرار شد، به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایشات دقیق، میزان قند خون شما را اندازه بگیرند و اگر به دیابت مبتلا هستید، هر چه زودتر تشخیص دهند.

دستگاه‌های گلوکومتر قند خون، نوک انگشت را مورد آزمایش قرار می‌دهند. خون نوک انگشتان از مویرگ‌ها گرفته می‌شود و دارای سلول و مایع پلاسما است، اما آزمایشگاه، خون را از سلول جدا می‌کند و تنها قند خون پلاسما را مورد آزمایش قرار می‌دهد. به همین دلیل است که میزان قند خونی که دستگاه‌ها نشان می‌دهند حدود ۱۵ درصد کمتر یا بیشتر از میزان قند خون آزمایشگاهی هستند.

با این حال، این مقدار خیلی زیاد نیست و می‌تواند به کنترل قند خون افراد کمک زیادی کند. عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر روی میزان قند خون تأثیر می‌گذارند، مانند نشستن دست‌ها قبل از استفاده از دستگاه، میزان خونی که روی نوار دستگاه میچکانید و غیره که البته این موارد را خیلی راحت می‌توانید رعایت کنید.

اگر از دستگاه‌های گلوکومتر استفاده می‌کنید و میزان قند خون شما در محدوده طبیعی قرار دارد، سالیانه یک یا دو مرتبه به آزمایشگاه مراجعه کنید و با سنجش میزان قند خون خود، درستی و دقت دستگاه گلوکومتر خود را بسنجید.

چرا باید قند خونتان را تست کنید؟

تست قند خون (یا نظارت بر  گلوکز خون) اطلاعات مفیدی را برای مدیریت دیابت فراهم می کند و می تواند به شما کمک کند: -قضاوت کنید که چگونه به اهداف کلی درمان رسیده اید -درک کنید که چگونه رژیم غذایی و ورزش بر سطح قند خون تاثیر می گذارند -درک کنید که چگونه عوامل دیگری مثل بیماری و استرس، سطح قند خون را تحت تاثیر قرار می دهند. -نظارت بر تاثیر داروهای دیابت بر میزان قند خون -سطوح قند خون را که بالا یا پایین هستند، شناسایی کنید.

 
چه زمانی باید تست قند خون انجام شود؟
 

پزشکی ممکن است آزمایش را در سه زمان مختلف و اغلب طی چند روز انجام دهد :

مطالعه در صبح ناشتا : این امر اطلاعاتی را در مورد سطوح گلوکز خون قبل از خوردن یا نوشیدن هر چیزی فراهم می کند. خواندن قند خون قبل از خوردن, تعداد خط پایه را فراهم می کند که این عدد در طول روز سرنخ هایی درباره فرآیندهای گلوکز ارائه می دهد.

تست قند خون قبل از غذا: گلوکز خون قبل از غذا کم می شود, بنابراین قند خون بالا در این زمان مشکلات مدیریت قند خون را نشان می دهد.

تست قند خون بعد از غذا: آزمایش پس از غذا ایده خوبی در مورد اینکه بدن چگونه به غذا واکنش می دهد و اگر شکر به طور موثر به سلول ها برسد, ایده خوبی می دهد. قند خون بعد از غذا می تواند به تشخیص دیابت بارداری که در دوران بارداری اتفاق می افتد کمک کند. اغلب پزشکان در حدود ۱۲ ساعت بعد از غذا آزمایش می کنند ؛ پزشک برنامه پایش گلوکز برای فرد را شخصی خواهد کرد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب