دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

انواع ماساژور و کاربرد آن

انواع ماساژور و کاربرد آن

انواع ماساژور و کاربرد آن

در این مقاله درباره انواع ماساژور و کاربرد آن صحبت میکنیم تا با انواع این محصول و فواید آن آشنا شوید.

ماساژ عملی پرفایده است و میتوان آن را برای تمام اعضای بدن انجام داد. از دیرباز استفاده از ماساژ و ماساژور برای شانه ها و کمر کاربرد داشت. اما امروزه میتوان برای سایر اعضای بدن نیز از ان استفاده کرد.

اما در این میان مهم است که ماساژور مناسب را انتخاب و استفاده نمائید. خرید انواع ماساژور بستگی به نیاز بیمار دارد و میتواند استفاده های متفاوتی داشته باشد.

استفاده از ماساژور ها میتوان به طرز عجیبی دردها را تسکین دهد یا از بروز درد جلوگیری کند. همچنین میتواند وسیله مناسبی برای مقابله با استرس باشد. به طور کلی استفاده از ماساژ و ماساژور کیفیت زنگی را بهبود میبخشد. به این ترتیب ماساژورها از تجهیزات پزشکی مهم به شمار میروند و طرفداران زیادی دارند.

  ماساژور برقی ماساژور پا - انواع ماساژور و کاربرد آن  

انواع ماساژور ها

ماساژور ها انواع مختلفی دارد و همانطور که گفته شد باید با توجه به نیاز فرد انتخاب شود. انواع این محصول شامل ماساژور برقی، دستی و صندلی ماساژ میشود. عملکرد تمام این دستگاه ها مشابه است و برای کاهش درد، کاهش استرس و حتی از بین بردن احساساست منفی استفاده میشوند.

برخی افراد برای ماساژ از مراکز خدماتی فعال در این زمینه استفاده میکنند و هزینه و وقت زیادی را برای این کار میگذارند. اما استفاده از ماساژور میتواند مقرون به صرفه باشد و هر زمان در دسترس خواهد بود.

   

ماساژور چیست ؟

برای شناخت انواع ماساژور و کاربرد آن باید ابتدا با ماساژور آشنا شویم. در ساخت این دستگاه از تکنیک های ماساژ بهره گرفته شده تا فرد مصرف کننده تجربه مشابهی با ماساژ واقعی داشته باشد.

بهترین شیوه ماساژ، ، ماساژ شیاتسو ( دو انگشت ) است که در ۷۰ درصد دستگاه های ماساژور از این تکنیک برای بهبود دردهای عضلانی استفاده شده است.

انواع دیگر ماساژ شامل ماساژ سوئدى، ماساژ سنگ داغ و ماساژ آروماتراپى میباشد. اغلب ماساژورهای برقی و دستی و حتی صندلی های ماساژ تکنیک ماساژ سوئدی استفاده میکنند. این ماساژ آرام است و برای بهره مندی بهتر از دستگاه میتوان سرعت آن را تنظیم کرد و آرام نمود.

تکنیک ماساژ سنگ داغ نیز با بهره گیری از اشعه مادون قرمز (برای ایجاد گرما) استفاده میشود. برای چنین دستگاهی قابلیت تنظیم گرما و درجه حرارت در نظر گرفته شده است. این دستگاه برای افراد حساس به گرما نیز کاربرد دارد.

ماساژ آروماتراپى نیز در برخی از دستگاه های ماساژور استفاده شده که ماساژ همراه با روغن برای محل مورد نظر انجام میگیرد.

  ماساژور دستى تجهیزات پزشکی افراطب - انواع ماساژور و کاربرد آن  

ماساژور دستى

ماساژورهای دستى ابزارى هستند که از چوب یا فلز ساخته میشوند و برای عبور از نقاط درد و تسکین فشار کاربرد دارند.

از محبوب ترین انواع ماساژورهای دستی، غلتک دستی است که دراندا

زه های مختلف استفاده میشود. غلتک های چوبی را میتوان برای صورت و پوست نیز استفاده کرد.

  ماساژور پا تجهیزات پزشکی افراطب - انواع ماساژور و کاربرد آن

ماساژور برقی و انواع آن

بابالودن هزینه استفاده از خدمات ماساژ دستی و نیاز به استفاده از جلسات متعدد برای بهبود و درمان دردهای عضلانی، لزوم استفاده از ماساژور های برقی را به وجود می آورد. همچنین طراحی ماساژورهایبرقی توانسته نیازهای مصرف کنندگان را برطرف کند و در هر زمان و هر جا همراه فرد باشد. قیمت این دستگاه ها نیز به صرفه تر از خدمات ماساژ دستی است.

ماساژورهای برقی با برق و باتری کار میکنند. هم امکان شارز و هم امکان گذاشتن باتری برای آنها وجود دارد.

 
انواع ماساژور برقى
  • ماساژور برقى گرم کننده

این مدل از ماساژورهای برقی، از گما برای تسکین درد استفاده میکنند و عملکرد آنها مانند کمپرس است. اما نسبت به کمپرس گرمای کمتری ایجاد میکنند و دارای قطعات لرزان و متحرک می باشند.

  • ماساژور ارتعاشى

ماساژور ارتعاشى تنها حالت ارتعاشی دارد و فاقد گرام می باشد. این محصول دارای پالس یا گزینه لرزشی است که قابل تنظیم می باشد.

  • ماساژور برقى مادون قرمز

این مدل کارکردی مشابه ماسازژورهای برقی گرم کننده دارد. اما به جای استفاده از گرمای منظم، از الکتریسیته به این منظور استفاده میکند. گرما در این دستگاه از مادون قرمز ناشی میشود.

مادون قرمز نورى است که در مناطق هدف نفوذ میکند. استفاده از این تکنیک گردش خون را بهبود میبخشد و میتواند باعث کاهش سلولیت های بدن گردد.

  • ماساژور لرزشی

این مدل از ماساژورها دارای سری های متفاوت می باشد و برای ماساژ نواحی کمر، دست و پا، ران و شکم و دیگر اعضای بدن کاربرد دارند. در برخی از مدل های این ماساژور سری ظریف وجود دارد که امکان ماساژ صورت را نیز فراهم کرده است.

  • ماساژور ماشین

این نوع ماساساژور در صندلی ماشین تعبیه میشود و کاملا ساده است. با برق کار میکند و برای افرادی که رانندگی طولانی دارند یا مبتلا به دیسک کمر هستند بسیار مناسب است. این ماساژور ها در دو مدل ساده و برقی عرضه میشوند.

 
انواع دیگر ماساژورهای برقى

ماساژورهای برقی در انواع ماساژور سر و پوست، گردن و شانه، پشت، دست، پا  و ماساژور کوبه ای نیز طراحی  شده اند. اندازه این ماساژورها با هم متفاوت است و در زمان خرید باید به این نکته توجه نمود. زیرا قیمت آنها بر اساس اندازه تغییر میکند.

داشتن این محصول در منزل امکان دسترسی سریع به ماساژ را فراهم میکند و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب