دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

تجهیزات پزشکی با کیفیت

تجهیزات پزشکی با کیفیت

ضرورت استفاده از تجهیزات پزشکی با کیفیت:

در روند تخیص و درمان یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی است که بیماران و کادر درمان استفاده می کنند. تجهیزات پزشکی به طور مستقیم با جان و سلامتی بیماران در ارتباط است، همانطور که در مقاله قبل به معایب و خطرات خرید تجهیزات پزشکی بی کیفیت اشاره کردیم؛ به همان اندازه که استفاده از تجهیزات پزشکی بی کیفیت می‌تواند روی کیفیت و دقت تشخیص تاثیر منفی و مخرب جبران ناپذیری بگذارد، استفاده از تجهیزات پزشکی با کیفیت نیز میتواند روند تشخیص و درمان را سرعت بخشیده و تاثیرات مثبت و سازنده دارد. در این مقاله قصد داریم تا در ادامه مقاله قبل که به بررسی تجهیزات پزشکی بی کفیت پرداختیم این بار به بررسی تجهیزات پزشکی با کیفیت بپردازیم. در ادامه از ویژگی های بارز و مزایای تجهیزات پزشکی با کیفیت گفته و در انتها به معرفی بهترین برند ها در برخی حوزه های حساس تجهیزات پزشکی نیز خواهیم پرداخت.  

تجهیزات پزشکی با کیفیت 2 - تجهیزات پزشکی با کیفیت

مواردی که در خرید تجهیزات پزشکی با کیفیت باید به آن توجه کرد:

  1. برند معتبر تجهیزات پزشکی

پیش از خرید تجهیزات پزشکی باید به برند تجهیزات پزشکی و در کنار آن به مواردی از جمله جنس قطعات یا مواد سازنده، کشور سازنده قطعات و .. نیز توجه کرد. برندهای معتبر که در بازار جهانی شهرت پیدا کرده اند، طبیعتا کیفیت بهتری دارند، اما کیفیت بهتر مستلزم هزینه بیشتر نیز هست. معمولا دستگاه هایی با برند های بسیار معروف قیمت بالاتری نیز دارند. با توجه به تحریم ایران توسط برخی کشورها باید به این نکته توجه داشت که وارد کردن برخی از برند ها مشکل است و هنگام خرید به اورجینال بودن و استوک نبودن نیز توجه کرد. البته لازم به ذکر برخی برند ها به حدی قابل قبول و با کیفیت هستند که استوک آن ها نیز طرفدار دارد.  
  1. گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی

یکی از موارد مهم در خرید دستگاه های پزشکی که باید به آن توجه نمود، گارانتی و خدمات پس از فروش است. گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب عمر مفید دستگاه شما را افزایش میدهد.  همانطور که گفتیم، وارد کردن برخی از برند ها با مشکلاتی همراه است، برای همین خرید از فروشگاه معتبر که بتواند به شما تضمین قابل قبول ارائه دهد بسیار اهمیت دارد متاسفانه برخی از فروشندگان تجهیزات پزشکی، به علت قاچاق بودن یا استوک بودن، درهنگام فروش دستگاه های پزشکی، دستگاه را گارانتی نکرده و در ادامه خریدار برای دریافت خدمات پس از فروش مثل تعمیرات و یا کالیبراسیون و حتی خرید مصرفی دستگاه دچار مشکل می شوند و درنتیجه دستگاه خریداری شده بعد از مدتی بلااستفاده می شود.  
  1. کشور سازننده دستگاه و یا قطعات دستگاه

همانطور که در پیش گفتیم هنگام خرید تجهیزات پزشکی با کیفیت باید به کشور سازنده نیز توجه شود. در بازار تجهیزات پزشکی، شرکت های ژاپنی، امریکایی، کره ای و برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان، محصولات با کیفیتی تولید میکنند، به علاوه برخلاف تصور عموم مردم تمامی کالاهای چینی بی کیفیت نیستند، کالاهای چینی نیز گرید بندی داشته و کالاهای گرید ۱ چینی در بسیاری از شرکت های چینی تحت لیسانس شرکت های معتبر اروپایی و آمریکایی با کیفیت مناسب تولید و به بازار عرضه میگردد. با توجه به روابط تجاری گسترده ایران و چین، برای خرید تجهیزات پزشکی میتوانید به شرکت های چینی که تحت لیسانس دیگر شرکت های معتبر فعالیت میکنند نیز اعتماد کنید. همچنین به تازگی برخی از شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی نیز تجهیزات پزشکی با کیفیت مشابه کالای خارجی نیز تولید می کنند که خرید آن ها به صرفه است.  
  1. جنس مواد و قطعات سازنده تجهیزات پزشکی

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد محصولات پزشکی با بیمار و کادر درمان ارتباط مستیم دارند و بنابراین در ساخت آن‌ها باید از مواد اولیه مرغوب و غیر حساسیت‌زا استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده عموم تجهیزات پزشکی باید از مواد اولیه ای ساخته شده باشند که در استفاده متعدد و تماس با با مواد یا دستگاه های عفونی کننده که معمولا در حین استفاده از ابزارآلات رایج هستند، نیز دچار تغییر نشوند و نتیجه مطلوب را ارائه دهند. البته لازم به ذکر است، استفاده از مواد اولیه استاندارد ومرغوب در ساخت تجهیزات پزشکی تنها یک وجه تمایز و برتری نبوده بلکه یک امر ضروری و اولیه و اجتناب ناپذیر است که تخطی از آن صدمات جبران ناپذیری در روند درمان بیمار ایجاد می‌کند که منجر به هزینه‌های مادی و معنوی متعددی می‌شود.  
  1. قیمت مناسب:

دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با کیفیت معمولا دارای قیمت بالاتری نیز هستند. اما باید توجه داشت که قیمت این محصولات با کیفیت، اپشن ها، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط فروشنده، متناسب باشد. دستگاه‌های با کیفیت دارای مواد اولیه و قطعات با کیفیت است و در کنار راحتی استفاده برای اپراتور و بیمار و تضمین امنیت بیمار و اپرراتور در حین استفاده از دستگاه، قابلیت ارائه نتایج قابل اعتماد با کمترین میزان خطا را نیز به همراه دارند. با توجه به مواردی تا به این قسمت از مقاله ذکر کردیم، می توان گفت با وجود اینکه هرچه کیفیت بالاتر باشد هنگام خرید هزینه بیشتری دربر خواهد داشت اما خرید تجهیزات پزشکی با کیفیت با  منجر به جلوگیری از متحمل شدن هزینه‌های ناگهانی و گزاف در آینده می‌شود.  

تجهیزات پزشکی با کیفیت  - تجهیزات پزشکی با کیفیت

معرفی چند برند تجهیزات پزشکی با کیفیت:

با روشن شدن اهمیت کیفیت و بررسی آن قبل از خرید تجهیزات پزشکی، در ادامه به معرفی چند برند معتبر تجهیزات پزشکی در دستگاه های پزشکی پر استفاده مراقبت خانگی و بیمارستانی میپردازیم؛  

برند CareWell

برند CareWell یکی از بهترین و محبوب ترین برند ها در حوزه تجهیزات تخصصی قلب و عروق در سطح جهانی می باشد. محصولات محبوب برند کرول میتوان به دستگاه الکتروکاریوگراف اشاره کرد. از مزایای نوارقلب کرول میتوان به نویز بسیار پایین ، دقت بالای نتایج ، قابلیت اتصال به شبکه و کامپیوتر، آلارام اتمام باتری و اتصال نادرست لیدها اشاره کرد.   %D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA %D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF %D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86 - تجهیزات پزشکی با کیفیت  

برند Yel و برند SleepAs

برند Yel و برند SleepAs متعلق به شرکت ترکیه ای Foras Medical اند. یکی از برندهای قوی در زمینه تجهیزات تنفسی خانگی و بیمارستانی است، از محصولات این برند میتوان به سی پپ ، بای پپ ، Avaps ، ماسک های تنفسی اشاره کرد. با وجود قطعات امریکایی و بالطبع کیفیت بسیار بالا، قیمت این برند بسیار مناسب و نزدیک به قیمت برندهای چینی کیفیت متوسط در بازار تجهیزات تنفسی ایران است. دستگاه های تولیدی این برند برای افرادی که دچار آپنه تنفسی و یا مشکلات خواب و خر و پف هستند، بسیار مناسب است. آپنه معمولا در اکثر موارد در هنگام خواب بروز میکند. به گونه ای که فرد دچار آپنه، صدای خرو پف زیادی تولید میکند یا گاها دچار قطع تنفس میگردد. دستگاه های برند اسلیپ آز و یل ساخت شرکت  فورآز ، دستگاه کمک تنفسی غیرتهاجمی اند که برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی و آپنه هستند ولی به خودی خود قادر به تنفس اند، با ایجاد یک فشار مثبت مداوم ، مجاری تنفسی را باز کرده و به بهبود تنفس در خواب کمک می کند. دستگاه اتو سی پپ و اتو بای پپ این برندها، پس از تنظیم فشار حداقل و حداکثر، به صورت خودکار الگوریتم تنفسی بیمار را تشخیص میدهد و باتوجه به شدت فشار مورد نیاز بیمار در زمان قطع تنفس یا حملات آپنه به بیمار هوا را با فشار مثبت میدمد.   %D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA %D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF %D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86 - تجهیزات پزشکی با کیفیت  

برند کانتا

برند کانتا یک برند چینی تحت لیسانس آمریکا بوده و محصول اصلی این برند اکسیژن ساز است. این اکسیژن ساز گواهی نامه های بین المللی معتبر از جمله FDA آمریکا، CE اروپا و ISO را دارا بوده و اسمبل شده در ایران است اما برخی قطعات آن مانند، کمپرسور که یکی از اجزای اصلی اکسیژن ساز است، ساخت امریکا است؛ از مزایای این دستگاه می توان به صدای بسیار کم آن اشاره کرد، هیچ گونه آلودگی صوتی و مزاحمتی برای بیمار یا اطرافیان وی ایجاد نمی کند. بیشترین میزان صدا و ارتعاش دستگاه های اکسیژن ساز به دلیل کارکرد کمپرسور می باشد به همین دلیل در ساخت دستگاه ها اغلب سعی می شود تا صدای کمپرسور با روش های مختلف کنترل شود علاوه بر صدای کم، کمپرسور دستگاه نیازی به استراحت نداشته و میتوان از این اکسیژن ساز به صورت ۲۴ ساعته و بی وقفه نیز استفاده نمود.  اکسیژن تولیدی توسط دستگاه اکسیژن ساز کانتا با خلوص بیش از ۹۶% در مدل ۵لیتری و ۹۳% در مدل ۱۰ لیتری بوده که این میزان خلوص، تاثیر فوق‌العاده‌ای در سرعت گرفتن روند بهبود بیمار تنفسی دارد. این اکسیژن ساز دارای بدنه پلاستیکی ضد ضربه و مقاوم به رطوبت است. سیستم هشدار در این دستگاه اکسیژن ساز قابلیت تشخیص موقعیت‌های تهدید آمیز مختلف و هشدار صوتی همزمان را دارد. در صورتی که فشار خروجی دچار کاهش و افزایش غیرطبیعی شود و یا در صورتی که حرارت دستگاه افزایش پیدا کند، اگر خلوص اکسیژن کاهش پیدا کند و اگر جریان برق قطع شود، خود به خود سیستم هشدار فعال خواهد شد.   %D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA %D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF %D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86 - تجهیزات پزشکی با کیفیت
نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب