دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

دستگاه وارمر نوزاد

دستگاه وارمر نوزاد

دستگاه وارمر نوزاد

دستگاه وارمر نوزاد یک دستگاه تولید کننده گرما است که برای نوزادان نارس و تازه متولد شده استفاده میشود. چنانچه نوزاد پیش از موعد متولد شود نیاز به نگهداری در وامر دارد تا دمای بدن او کنترل شود.

همچنین نوزادانی که به هر دلیلی باید دیرتر در معرض هوای سرد باشند، نیاز به نگهداری در وارمر خواهند داشت. گاهی نوزاد نیاز به برخی مداخلات درمانی دارد و باید بخش دیگری منتقل شود که این انتقال با وارمر انجام میشود.

دستگاه وارمر از تجهیزات پزشکی پرکاربرد در بخش NICU نوزادان می باشد.

امکانات وارمر نوزاد  - دستگاه وارمر نوزاد  

مشخصات دستگاه وارمر نوزاد

این دستگاه از سه بخش اصلی تشکیل شده که شامل منبع حرارت، سنسورهای تشخیص حرارتی پوستی و سیستم کنترلی خودکار (مجهز به آلارام هشدار دهنده) می باشد.

حرارت دستگاه توسط یک لامپ تامین میشود که منبع حرارت آن با استفاده از امواج مادون قرمز یا انرژی حرارتی می باشد. این لامپ آسیبی به نوزاد نخواهد رساند و برای پوستف شبکیه و قرنیه او خطری ندارد.

انرژی IR لامپ توسط پوست نوزاد جذب میشود و در اثر افزایش جریان خون در پوست، گرما به بقیه بدن انتقال می یابد. میزان انرژی گرمایی کنترل میشود تا از بروز سوختگی، آسیب های مغزی و افزایش غیرعادی دمای بدن جلوگیری شود.

 وارمر نوزاد مجهز به یک تخت است که تشک آن مانند رم کن عمل میکند. برخی از انواع این دستگاه فاقد تخت هستند و تنها یک لامپ متحرک با سیستم کنترل حرارتی دارند. این تجهیزات روی یک پایه چرخ دار نصب شده و بالای تخت نوزاد قرار میگیرد.

 سیستم کنترلی این دستگاه مجهز به یک سنسور دما است و در صورت افزایش دما، هشدار دهنده صوتی و بصری آن فعال میشود.

 این دستگاه تکنولوژی ساده تری دارد و صرفا برای کنترل دمای بدن نوزاد در کوتاه مدت استفاده میگردد.

  مشخصات دستگاه وارمر نوازد - دستگاه وارمر نوزاد  

امکانات وارمر نوزاد

دستگاه وارمر نوزاد مجهز به نمایشگر دیجیتالی برای نمایش میزان حرارات بدن نوزاد و حرارت تنظیم شده توسط پرستار می باشد.

نمایشگر از نوع LED است.

امکان تنظیم و کنترل حرارت بدن نوزاد وجود دارد و این دما بین ۳۰ تا ۳۷ درجه متغیر است.

این دستگاه همچنین مجهز به چراغ روشنایی، سنسور Skin، المنت سرامیکی، سیستم تنظیم ارتفاع و چرخ جهت حرکت آسان دستگاه می باشد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب