دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

ساپورت طبی دست

ساپورت طبی دست

ساپورت طبی دست

ساپورت طبی دست | خرید انواع ساپورت طبی  

ساپورت طبی دست از جمله وسائل ارتوپدی است که اغلب جهت تسکین درد مچ دست و قسمت های دیگر مانند آرنج و بازو میشود. این محصول شامل انواع مچ بندهای طبی و کف بند دست میشود. همچنین کاربردهای متفاوتی دارد و برای موارد مختلفی میتوان از آن استفاده کرد.

مچ بند طبی یا ساپورت دست، دور مچ پیچیده میشود و از مفاصل دست محافظت میکند. مفصل مچ، بازو را به کف دست متصل میکند و از بالا تا حدودی به سمت بازو و از پایین به سمت کف دست کشیده شده است. این قسمت دارای نواری است که ناحیه بین انگشت ها را و انگشت شست را میپوشاند.

این محصول از تجهیزات پزشکی خانگی است که از متریال های مختلی ساخته میشود. از حمله آنها نئوپرن است. پوشش نئوپرن وزن سبکی دارد و بسیار بادوام می باشد. از این رو در ساخت اغلب ساپورت های دست از آن استفاده میشود. نئوپرن در برابر کشش مقاوم است و مانع از ایجاد عرق و رطوبت جلوگیری میکند.

ماده دیگر مورد استفاده در ساخت ساپورت های دست، ذغال بامبو می باشد. این متریال انعطاف پذیر و نرم است و فشرده سازی بیشتری برای مچ بندها ایجاد میکند. همچنین به تنظیم دمای دست کمک میکند و برای استفاده روزانه مناسب است.

برخی از انواع مچ بندها، از ژل سیلیکون ساخته میشوند. این ماده برای تسکین دردهای خفیف بسیار مناسب است و وزن کمی دارد. از این جهت برای استفاده حتی در زمان تایپ و نوشتن نیز مناسب است. ژل سیلیکون فاقد لاتکس است و کاملا ضدآب می باشد.

ساپورت های طبی دست - ساپورت طبی دست

کاربردهای ساپورت طبی دست

کابرد این ساپورت ها گسترده است. اما اغلب افرادی که مبتلا به آرتروز دست یا سندرم تونل کارپال هستند از آن استفاده میکنند. ورزشکاران و کسانی که دست آنها دچار صدمات احتمالی شده اند بیشترین استفاده را از مچ بندهای طبی دارند. استفاده از این وسیله به ثابت نگه داشتن دست و مفاصل آن کمک میکند.

سندرم تونل کارپال از شایع ترین مشکلات مچ دست می باشد که به عنوان مچ درد شناخته میشود. درد مچ در این بیماری به انگشتان نیز میرسد و حرکت دست را دشوار میکند. عدم درمان به موقع بیماری میتواند ناتوانی حرکتی را برای همیشه در دست ایجاد کند.

در سندرم تونل کارپال، اعصابی که به مچ دست میرسند، ملتهب میشوند. اگر مشکل پیشرفته نباشد، استفاده از ساپورت دست طبی میتواند درد را به وسیله ثابت نگه داشتن دست کاهش دهد. استفاده از مچ بندهای طبی فشار را روی مچ کم میکند و با ایجاد محدودیت در حرکت دست به تسریع بهبود بیماری کمک خواهد کرد.

اغلب ورزشکاران در زمان انجام فعالیت های ورزشی از مچ بندهای طبی استفاده میکنند. حرکات کششی و غیرعادی دست در ورزش های اسکواش، تنیس روی میز و وزنه برداری و … میتواند برای مچ دست مشکل ایجاد نماید. با استفاده از این محصول فشار روی مچ کم میشود و مانع از کشیده شدن یا دررفتگی مفاصل خواهد بود. مچ بندهای طبی قابل تنظیم هستند و کار ورزشکاران را راحت میکنند.

  فواید ساپورت های طبی - ساپورت طبی دست

فواید ساپورت طبی دست

. استفاده از مچ بندهای طبی یا ساپورت طبی دست مزایای زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

. حفاظت از مچ دست

. ایجاد محدودیت برای مچ دست و ثابت نگه داشتن آن در طول فرایند درمان و کاهش درد

. سرعت بخشیدن و تسهیل فرایند بهبود بعد از جراحی یا صدمه دیدن مچ دست

. کمک به درمان پیچ خوردگی مفاصل و شکستگی‌ استخوان‌ها

. کاهش التهاب عصب منتقل شده از مچ دست به انگشتان برای درمان سندرم تونل کارپال (مچ درد)

. کاهش فشار روی آسب‌دیدگی ایجاد شده

. کمک به رفع رگ به رگ شدگی در اثر پیچ خوردن مفصل

. درمان کشیدگی‌های مکرر

. کمک به روند درمان

. ثابت نگه داشتن مفصل و بهبود بخشیدن به ورم و آماس بعد از جراحی

 

   مچ بند قابل تنظیم - ساپورت طبی دست

انواع مچ بند طبی

اسپلینت یا آتل

انواع مچ بندهای طبی برای انواع عارضه های دست طراحی شده اند. از جمله ساپورت طبی دست (اسپلینت یا آتل) که نگهدارنده مچ دست می باشد. این مچ بند برای توانبخشی مچ کاربرد دارد و موجب کاهش تورم با ثابت نگهداشتن دست خواهد شد.

مچ بند بعد از عمل جراحی

برای کسانیکه به تازگی دست خود را جراحی کرده اند؛ مچ بند بعد از عمل جراحی تجویز میگردد. این ساپورت راهکار مراقبتی برای دوران پس از عمل جراحی می باشد. در زمان ورزش نباید از این ساپورت استفاده کرد و بهتر است از مچ بندهای طبی ورزشی استفاده شود. زیرا مچ بندهای جراحی برای محافظت از دست در زمان ورزش انعطاف کمی دارند و اصلا به این منظور مناسب نیستند.

 

اسپلینت یا آتل - ساپورت طبی دست

 

مچ بند و آتل انگشت شست

آتل انگشت دست برای انواع آسیب دیدگی های شست کاربرد دارد و همچنین بعد از عمل جراحی انگشت نیز میتواند استفاده شود. استفاده از این آتل ها به بیمار اجازه انجام فعالیت های روزانه را خواهد داد و همچنین قابلیت حفاظت از مچ دست را نیز دارد. زیرا بسیار منعطف و سبک می باشد.

 

مچ بند RSI

این مچ بند برای درمان آسیب دیدگی ها و کشیدگی های مکرر دست مورد استفاده خواهد بود. زیرا مچ را در حالت خنثی نگه میدارد و باعث از بین رفتن فشار و تسکین درد بیمار میشود.

ساپورت طبی دست ورزشی

ساپورت های طبی ورزشی اغلب برای ورزشکارانی که نیاز به حرکت مکرر دست دارند و فشار زیادی متوجه دست آنها است مناسب می باشد. با استفاده از این ساپور ت میتوان مانع از آسیب دیدگی دست شد و همچنین به تقویت مچ ها کمک میکند.

 

مچ بند کامپیوتر - ساپورت طبی دست

 

مچ بند کامپیوتر

استفاده روزانه و مداوم از کامپیوتر میتواند آسیب های زیادی را متوجه دست ها بکند. از این رو ساپورت های طبی دست به صورت مچ بندهای مخصوص کامپیوتر طراحی شده اند تا مورد استفاده افراد قرار بگیرند. این ساپورت به خصوص از ابتلا به سندرم تونل کارپال و سایر آسیب دیدگی های مچ جلوگیری میکند.

مچ بندهای کامپیوتر برای مواردی همچون پیچ ‎خوردگی مچ دست، کشش عضلات، آسیب های تاندونیت و مچ دست ضعیف و دردناک نیز کاربرد دارد.

 

مچ بند قابل تنظیم

برای از بین بردن درد ناشی از پیچ خوردگی دست، استفاده از مچ بند قابل تنظیم مناسب است. این ساپورت از مچ دست محافظت میکند و خطر آسیب را در آینده کاهش خواهد داد.البته مهمترین ویژگی آن، قابلیت تنظیم برای سایزهای مختلف مچ دست می باشد.

 

ارتز مچ دست

ارتز مچ دست از انواع ساپورت طبی دست است که برای استفاده ورزشکاران مناسب است. در زمان انجام ورزش های سبک میتوانید از آن استفاده کنید و همچنین بعد از جراحی های مچ و شکستگی های شدید قابل استفاده است.

ارتز مچ دست - ساپورت طبی دست

نکات مهم در مورد استفاده از مچ بندهای طبی

مدت زمان استفاده از مچ بندهای طبی به خود فرد بستگی دارد. اگر در طول روز یک تا دو ساعت فعالیت دارید و مچ دست در معرض آسیب است، در این مدت میتوانید از این ساپورت های طبی استفاده کنید. اگر احساس درد کمتری دارید، میتوان استفاده از مچ بند را محدود کرد.

استفاده از اغلب مچ بندها در طول روز توصیه میشود و برای استفاده در شب و زمان خواب مناسب نیستند. پس بهتر است قبل از رفتن به رختخواب آن را از دست خود جدا کنید.

برای محافظت از مچ و دست در شب، ساپورت های مخصوص طراحی شده اند و استفاده از آنها به افراد در طول شب کمک میکند.

استفاده از این ساپورت ها درزمان انجام ورزش هایی همچون شنا توصیه نمیشود و موجب خراب شدن و کاهش عمر ساپورت میشود. همچنین کارایی خود را نخواهد داشت.

 

مچ بند بعد از عمل جراحی - ساپورت طبی دست

نکات مهم در مورد انتخاب مچ بندهای طبی

نوع، جنس و اندازه ساپورت های طبی دست از معیارهای مهم در انتخاب این محصول است. میزان راحتی و محافظت از دست ها برای هر مچ بند متفاوت است و باید در زمان انتخاب به این مورد توجه کرد. موراد زیر نیز در زمان انتخاب باید مورد توجه باشند :

 

پوشش داخلی مچ بند

میزان نرمی و راحتی مچ بندها به نوع مواد به کار رفته در پوشش آن بستگی دارد. نوع بیماری، ترجیح بیمار، نوع فعالیت و نیاز بیمار از مواردی است که میتواند تعیین کننده جنس مچ بندهای طبی باشد.

برخی از مواد به کار رفته در ساخت مچ بندها، هوا را بهتر عبور میدهند. مواد مورد استفاده برای ساخت این ساپورت ها، جیر نرمف نخ پنبه، پارچه کشباف و پلی استر است. هرکدام از این مواد خاصیت خود را دارند.

 

نحوه بسته شدن مچ بند دور مچ

مچ بندها به وسیله چسب مخصوص یا بست قلاب دار پشت دست بسته میشوند و تعداد این بست ها بین یک تا سه عدد متغیر است. این مورد نیز به انتخاب و ترجیح بیمار بستگی دارد.

 

قیمت ساپورت طبی دست

در زمان خرید ساپورت های طبی دست از موارد مورد توجه، قیمت آن است. برا یاین محصول قیمت های متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع مچ بند طبی، جنس و کیفیت ساخت و همچنین برند میتواند متفاوت باشد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب