دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

شکم بند طبی

شکم بند طبی

شکم بند طبی

شکم بند طبی | خرید انواع شکم بند طبی

شکم بند طبی از جمله تجهیزات طبی خانگی است که جهت رفع انواع مشکلات ایجاد شده در ناحیه شکم مانند چاقی، ضعف عضلانی، زایمان و همچنین جراحی های شکمی مورد استفاده قرار میگیرد. شکم بندهای طبی در مدت زمان مشخص، بافت شکم را ترمیم میکنند. این محصول در مدل های متفاوت تولید میشود و سایز های متفاوتی دارد.

از دلایل معمول بستن شکم بند داشتن انداام مناسب و لاغری می باشد. اما در ابتدا شکم بندها به عنوان یک کالای طبی و برای کمک به ترمیم محل جراحی های شکمی و گرم نگه داشتن ناحیه شکم مورد استفاده قرار میگرفت. به طور کلی این کالا در شکل های مختلف و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

شکم بندها با فشار کشسانی بر روی شکم، سایز فرد را به صورت آنی کم میکنند و به بدن فرم میدهند. اما در مواردی بستن آن ضروری است و میتواند به سلامت بدن، جلوگیری از افتادن شکم و کاهش درد کمک کند.

  انواع شکم بند طبی - شکم بند طبی

موارد مهم در انتخاب شکم بند طبی

از این جهت باید اندازه و مدل مناسب را انتخاب نمائید. از مهمترین نکات در زمان خرید اندازه شکم بند است و باید متناسب با دور کمتر مصرف کننده باشد. تولید کنندگان شکم بند، از یک راهنما برای انتخاب بهتر محصول استفاده میکنند. شاید در ابتدای مصرف استفاده از شکم بند آزاردهنده باشد اما به مرور به استفاده از آن عادت میکنید.

مورد مهم بعدی در انتخاب این محصول، جنس آن است. معمولا شکم بندها از الاستیک و کش تولید میشود و در زمان خرید باید به ضدحساسیت بودن آن دقت کرد. همچنین باید قابل شست و شو باشد تا استفاده از آن راحت شود.

تنظیم اندازه شکم بند نیز نکته مهمی است که باید در زمان خرید به آن توجه کرد. در صورت لزوم باید به وسیله بندها اندازه را تنگ و گشاد کرد و سایز آنرا تغییر داد. به یاد داشته باشید استفاده از این محصول محدود به چند ساعت و یا چند روز نیست و حتما باید در زمان خرید به این نکات توجه داشت.

 

دلایل استفاده از شکم بند طبی

منظور از شکم بند طبی، شکم بندی است که از طرف پزشک تجویز شده است و پس از عمل جراحی و موارد مشابه باید مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا از جمله فواید استفاده از این محصول بهبود جای زخم می باشد. در برخی افراد عضله های شکم ضعیف هستند و چون شکم محل اجتماع چربی در بدن است، استفاده از آن توصیه میشود.

به این جهت پس از عمل هایی منانند آپاندیس، لیپوساکشن،سزارین و…بهتر است از سکم بند طبی استفاده شود. این کار موجب بهبود زخم های شکمی میشود. حتی مانع از افتادگی شکم نیز خواهد بود. استفاده از شکم بندهای طبی به این جهت به شدت توصیه میشود.

شکم بند در ناحیه مذکور، انقباض ایجاد کرده و به بهبود جای زخم کمک میکند. بهتر است انواع شکم بندی طبی با مشورت پزشک انتخاب شود. زیرا ممکن است استفاده از شکم بندها برای برخی افراد آسیب رسان باشد .

  شکم بند طبی.jpg2  - شکم بند طبی

موارد استفاده از شکم بندهای طبی

بعد از بارداری و زایمان

بعد از جراحی های شکم و کمر

گرم نگه داشتن کلیه ها

برداشتن فشار از روی عضلات ضعیف یا کشیده شده شکمی

جلوگیری از افتادگی شکم در سالمندان

محافظت از کمر و التیام  دردهای خفیف

 

شکم بند طبی 1 - شکم بند طبی

شکم بند لاغری

امروزه رایج ترین نوع شکم بند که مورد استفاده قرار میگیرد، شکم بندهای لاغری است. این نوع شکم بند نیز انواع مختلفی دارد و البته معایب و مزایای گوناگونی نیز میتواند داشته باشد.

از اولین دلایل استفاده از شکم بند لاغری، تناسب اندام است. فشار کشسانی شکم بند، ناحیه شکم و پهلوها را جمع میکند . اما فشار آنقدر زیاد نیست که آسیبی به فرد وارد کند.

استفاده از برخی انواع شکم بندها میتواند گرمای موضعی ایجاد کند و باعث جربی سوزی شود. از این نوع شکم بند جهت گرم نگه داشتن کلیه ها و کمر نیز استفاده میشود. چربی سوزی از طریق تعریق صورت میگیرد و این یکی از دلایل استفاده از شکم بندهای لاغری است.

استفاده از ان نوع شکم بند آسیب خاصی به بدن وارد نمیکند. اما باید توجه داشته باشید که این کار به تنهایی باعث لاغرشدن شکم نمیشود و باید با رژیم و ورزش همراه باشد. شکم بند مکمل خوبی برای ورزش و رژیم غذایی جهت کاهش وزن می باشد. شکم بندها با اعمال فشار و گرما، چربی ها را از بین خواهند برد.

  شکم بند بارداری - شکم بند طبی

شکم بند بارداری

استفاده از شکم بندها در دوران بارداری و پس از آن از دیرباز رایج بوده است. در گذشته شکم مادر را با پارچه میبستند .اما امروزه شم بندهای بارداری برای این دوران طراحی شده است که از افتادگی شکم مادر جلوگیری مینماید. همچنین از رشد چربی جلوگیری میکند و ستون فقرات را صاف نگه میدارد.

ورم رحم پس از زایمان یک اتفاق طبیعی است و با استفاده از شکم بند طبی این ورم کاهش می یابد. پوشش شکم و ناحیه شکمی پس از زایمان به خصوص سزارین موجب تسریع روند بهبود شکم مادر خواهد شد. اما در این مورد نیز بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشدید.

استفاده از شکم بندها کمک میکند تا بدن زودتر به حالت قبل خود بازگردد. بندهای این شکم بند قابل تنظیم است و استفاده از آن راحت است. همچنین فشار زیادی را حس نخواهید کرد و آسیبی به جنین نمی رساند.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب