دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

تجهیزات پزشکی محصولاتی هستند که وجود آن‌ها از واجبات دنیای پزشکی بوده و با توجه به نقشی که سلامتی در زندگی همه ما ایفا می­کند، شناختن این تجهیزات و روش­‌های خرید آن‌ها موضوعی است که باید به آن‌ها پرداخته شود. بنابراین تصمیم داریم تا در این مقاله به معرفی و بررسی مهم­ترین تجهیزات پزشکی مصرفی پرداخته و کاربرد هریک از آن‌ها را برای شما شرح دهیم. به ­این ­ترتیب نه تنها با اهمیت این محصولات آشنا می‌­شوید، بلکه به­‌منظور حفظ سلامتی خود و عزیزانتان، اقدام به خرید تجهیزات موردنیاز خود خواهید کرد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.  

معرفی و بررسی مهم­ترین تجهیزات پزشکی

مهم­ترین تجهیزات پزشکی و درمانی که قصد معرفی کردن آن‌ها را داریم شامل دستگاه­‌های الکتروشوک، نوار قلب، اکسیژن ساز، سی پپ، بای پپ،الکتروکوتر، فور و سایر امکانات ضروری می­‌شوند که در ادامه شرح کوتاهی از کاربرد تک‌­تک آن‌ها را خدمت شما ارائه کرده­‌ایم.  

Zoll M Series CCT Biphasic Monitor 12 Lead ECG Masimo Spo2 Co2 NIBP Temp IBP 254679072592 e1676375555109 - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

 

معرفی دستگاه الکتروشوک و کاربردهای آن

دستگاه الکتروشوک جزء تجهیزاتی است که وجود آن در همه بیمارستان‌­ها، مراکز درمانی و کلینیک‌­ها ضروری است. زیرا در مواقعی که بیمار دچار ایست قلبی می­‌شود، برای مدیریت بحران و نجات جان بیمار، نیاز به شوک برقی داریم تا به کمک این شوک، ضربان قلب به حالت اولیه بازگشته و عملیات پمپاژ خون به مغز ادامه پیدا کند. لازم به ذکر است که اساس کار این دستگاه بر پایه یک باتری بزرگ بنا شده که این باتری می­‌تواند بین ۵ تا ۴۰۰ ژول شارژ شود و میزان برق موردنیاز را به دو قطعه فلزی (الکترود) که در دو طرف سینه بیمار قرار می­‌گیرند، منتقل کند. این نکته را اضافه کنیم که الکتروشوک دستگاهی است که در دو نوع منوفازیک و بای فازیک تولید می­شود که حتی اگر قصد خرید نوع اول را داشته باشید، باید بگوییم که مدل منوفازیک به دلیل عملکرد یک­طرفه­‌ای که داشت در حال حاضر منسوخ شده و برای اهداف درمانی موفق، بدون شک نیاز به خرید نوع دوم خواهید داشت.  

ECG Testing 1 1536x1189 1 - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

 
قابلیت خرید آنلاین - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها
 

معرفی دستگاه نوار قلب و کاربردهای آن

دستگاه نوار قلب دومین محصول کاربردی است که در لیست محصولات تجهیزات پزشکی وجود دارد. باید بگوییم که از این دستگاه برای ضبط نوار قلب استفاده می‌­شود و به ­کمک این نوار به‌­راحتی می­‌توان نحوه عملکرد ارگان‌­های مختلف را بررسی و کنترل کرد. توجه داشته باشید که دستگاه نوار قلب را در انواع تک­ کانال تا ۱۲ کانال تولید می‌­کنند که مدل‌های جدیدتر این محصول قادر هستند تا نوار قلب را در مانیتور کامپیوتر به نمایش بگذارند. ممکن است بپرسید که دستگاه­‌های تک‌­کاناله بهتر هستند یا چندکاناله‌­ها امکانات بهتری دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفسیر نوار قلب‌هایی که توسط چندکاناله­‌ها ارائه می‌­شوند، بسیار ساده‌­تر از تک­‌کاناله‌­ها بوده و در اکثر مواقع، خرید دستگاه‌هایی که چندکانال دارند توسط مشاورین فروش پیشنهاد می‌­شوند. لازم به ذکر است که ۱۰ سیم از این دستگاه خارج شده که  ۶ سیم به قفسه سینه و جلوی قلب متصل می‌­شود و ۴ سیم دیگر برای اتصال به دست‌­ها و پاها طراحی شده‌­اند. به این ترتیب سیگنال‌­های الکتریکی از نواحی دست، پا و سینه به دستگاه نوار قلب منتقل شده و از وضعیت داخلی بدن به پزشک گزارش می‌­دهند.  

Home oxygenator - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

 
قابلیت خرید آنلاین - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها
 

دستگاه اکسیژن ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه اکسیژن ساز وسیله‌­ای است که وظیفه آن بالابردن غلظت اکسیژن است. نحوه عملکرد این دستگاه به‌گونه‌ای است که اکسیژن محیط ­اطراف را دریافت کرده و غلظت موجود در آن را افزایش می­‌دهد. زیرا هوایی که توسط بدن ما دریافت می‌­شود، حاوی ۷۸% نیتروژن و ۲۱% اکسیژن است. اما این مقدار برای بیمارانی که نیاز به اکسیژن پزشکی دارند بسیار پایین تلقی می‌­شود. ازاین­‌رو به کمک این دستگاه، هوای دریافتی حاوی ۹۵% اکسیژن خالص خواهد شد که چنین مقداری می­‌تواند جان بیماران اورژانسی را نجات دهد. اما سوال اینجاست که برای درمان چه بیمارانی از اکسیژن ساز استفاده می‌­کنند؟ توجه داشته باشید که این دستگاه برای بیمارانی مناسب است که به دلایل آسم، سرطان ریه، COPD، آنفولانزا و کرونا به اورژانس و مراکز درمانی مراجعه می‌­کنند. با توجه به بیماری­‌های ذکرشده حتما متوجه این موضوع شدید که بدون تجویز پزشک نباید از این دستگاه استفاده کرد. زیرا در مواقعی که بدن نیازی به چنین اکسیژن غلیظی ندارد، استفاده از آن می­‌تواند موجب بروز خطرات زیادی شود.  

LOE CARA CPAP Maskegeraet 01 - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

 
قابلیت خرید آنلاین - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها
 

معرفی دستگاه سی پپ (CPAP) و کاربردهای آن

چهارمین دستگاهی که در لیست تجهیزات پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است، دستگاه CPAP بوده که وظیفه رفع گرفتگی‌­های تنفسی هنگام خواب را بر عهده دارد. باید بگوییم که از این وسیله برای درمان ­آپنه و رفع خروپف نیز استفاده می‌­شود. بنابراین فراموش نکنید که برای تجهیز مرکز درمانی خود، خرید یک دستگاه CPAP، جزو واجبات امر است.

gffgh - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها

قابلیت خرید آنلاین - معرفی تجهیزات پزشکی و نحوه خرید آن‌ها
 

دستگاه بای پپ (BiPAP) چیست و چه تفاوتی با CPAP دارد؟

وجه تشابه این دستگاه با نمونه قبل در رفع بیماری‌­های تنفسی است اما می‌­توان گفت که از آن برای درمان بیماری‌­های جدی­تر مثل مشکلات ریوی استفاده می‌­کنند. زیرا این دستگاه هم در عمل دم و هم بازدم به بیمار کمک کرده و قادر است به افرادی که دچار نارسایی‌­های مزمن قلبی و بیماری‌­های عصبی ماهیچه‌­ای هستند، کمک زیادی کند. همچنین این نکته را متذکر شویم که خلاف سی پپ، دستگاه بای پپ قادر به ایجاد دو سطح فشار متفاوت است. به این ترتیب بیمار می­تواند علاوه بر دریافت فشار مناسب در هنگام دم، یک فشار مناسب و متغیر را در هنگام بازدم نیز دریافت کند.  

دستگاه الکترو ­کوتر چیست و در چه مواقعی از آن استفاده می­‌شود؟

دستگاه الکترو­کوتر یکی دیگر از تجهیزات الزامی است که برای قطع خونریزی از آن استفاده می‌­شود. در مواقعی که بدن بر اثر جراحت‌‌­های ناشی از تصادفات و… به خون‌ریزی افتاده، تنها راه ممکن برای بندآوردن ­آن، سوزاندن و به‌­نوعی داغ­‌کردن محل خونریزی است که این کار توسط الکترو­کوتر صورت می­گیرد. توجه داشته باشید که وجود این دستگاه در تمام مراکز درمانی یک امر الزامی است زیرا در صورت فقدان آن بسیاری از بیماران به خاطر خونریزی زیاد، ممکن است جان خود را از دست بدهند. لازم به ذکر است که این دستگاه از جریان الکتریسیته برای منعقد­کردن خون استفاده می­کند که در تولیدات جدید، امواج رادیویی جایگزین این امواج الکتریکی شده است. همچنین لحاظ کنید که دستگاه­‌های جدیدتر الکتروکوتر نسبت به ورژن‌­های قدیمی، برش­‌های دقیق‌­تری ایجاد می­‌کنند و به همین دلیل آسیب‌­های کمتری به بافت بدن وارد می‌­شود. توجه داشته باشید که در پی این آسیب‌­های کمتر، بیمار درد کمتری را احساس کرده و بدن او به مدت‌زمان کمتری برای درمان­‌کردن خود نیاز خواهد داشت.  

معرفی دستکش لاتکس پزشکی وکاربردهای آن

دستکش لاتکس کاربردی‌­ترین وسیله در لیست تجهیزات پزشکی است که می­‌توان آن را با عنوان دستکش یک­بارمصرف پزشکی نیز خطاب کرد. فرقی نمی‌­کند که هدف یک معاینه­ عمومی باشد یا تعمیر یک دندان، مهم این است که از اقدامات عمومی تا انجام سخت­‌ترین جراحی­‌های ممکن، نیاز به این دستکش­‌ها در همه ابعاد دنیای پزشکی احساس می‌­شود. از مزایای دستکش لاتکس باید به سازگاری‌­اش با محیط زیست و مقاومت و انعطاف زیادی که دارد بگوییم و معایب آن عبارت است ­از ایجاد حساسیت‌­های پوستی، مقاومت پایین در برابر حلال‌­های آلی و دشوار بودن تشخیص سوراخ­ بودن آن. فراموش نکنید که این دستکش را در دو نوع پودری و غیر پودری تولید می‌­کنند و افرادی که هنگام استفاده از آن دچار حساسیت‌­پوستی می‌­شوند، دستکش‌­های نیتریل را جایگزین لاتکس کرده که در ادامه به معرفی و تشریح دستکش­‌هایی که از نیتریل تولید می‌­شوند می­پردازیم.  

معرفی دستکش نیتریل و بررسی مزیت­های آن نسبت به لاتکس

بزرگ­ترین مزیت دستکش نیتریل نسبت به لاتکس در ضد حساسیت بودن آن است. به‌­طوری که استفاده از آن هیچ یک از افراد را دچار حساسیت‌­های آلرژیک پوستی نخواهد کرد. لازم به ذکر است که این دستکش‌­ها مقاومت بالایی در برابر انواع مواد شیمیایی دارند که همین امر باعث شده که هم برای اهداف و هم برای فعالیت­‌های صنعتی از آن استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که خلاف دستکش­‌های لاتکس که از خود طبیعت تولید می‌شد، این دستکش­‌ها را با پلاستیک ­مصنوعی تولید می­کنند. بنابراین می­‌توان گفت که غیرقابل ­انکارترین عیب دستکش­‌های نیتریل به موضوعات زیست­‌محیطی مربوط می‌­شود.  

دستگاه فور چیست و چرا خرید آن الزامی است؟

آخرین دستگاهی که قصد معرفی­‌کردن آن را داریم، دستگاه فور بوده که می‌­توان آن را تکمیل‌­کننده یک خرید بی‌­نقص دانست. تمام تجهیزاتی که به شما معرفی کردیم؛ نیاز به ضدعفونی شدن و مراقبت‌­های لازم دارند. به‌­همین‌­دلیل خرید دستگاه فور به تمام کسانی که نیاز به تجهیز مرکز درمانی خود دارند توصیه می‌­شود. باید بگوییم که دمای داخلی این دستگاه بین ۳۰ تا ۳۵۰ درجه سانتی­گراد متغیر است. بنابراین توجه داشته باشید که این دما می‌­تواند تمام تجهیزاتی که در اتاق­‌های جراحی، دندان‌پزشکی‌ها، آزمایشگاه‌­ها و حتی کارخانه‌­ها وجود دارند را در برابر میکروب‌­ها و عفونت­‌های احتمالی مصون نگه دارد. لازم به ذکر است که این دستگاه را با عنوان اجاق گرمای خشک نیز می‌­شناسند اما فراموش نکنید که کاربرد اصلی این وسیله در گندزدایی دستگاه­‌های پزشکی است. بنابراین این اجاق را برای اهداف استریلیزه و پاک‌سازی کامل خریداری نکنید. زیرا این دستگاه برای پاسخگویی به چنین نیازهایی طراحی نشده است.برای پاسخگویی به این قبیل از نیاز ها لازم است که از دستگاه های اتوکلاو استفاده نمایید.  

جمع‌­بندی

برای داشتن یک مرکز درمانی مجهز، خرید تک­‌تک موارد گفته‌­شده در زمینه تجهیزات پزشکی توصیه می‌­شود و شما نباید هیچ‌­یک از موارد گفته‌­شده را از قلم بیندازید. درنهایت فراموش نکنید که بهترین روش خرید این تجهیزات، تماس با هلدینگ­‌ها و شرکت‌­های بزرگی است که در زمینه خدمات تخصصی بازرگانی و تجهیزات پزشکی فعالیت می­کنند و سابقه قابل­‌توجهی در این زمینه به ثبت رسانده‌­اند. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب گفته‌شده بیشترین استفاده را برده باشید.
نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب