دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

نخ جراحی مونوکریل

نخ جراحی مونوکریل

نخ جراحی مونوکریل

نخ جراحی مونوکریل | خرید نخ جراحی مونوکریل  

نخ جراحی مونوکریل نوعی نخ بخیه تک رشته ای، مونو فلامینت و قابل جذب می باشد. این نخ از پلی گلی کاپرون ( از یک کوپلیمر گلیکولید و اپسیلون) تشکیل شده است. این نخ به رنگ بنفش و هم بدون رنگ موجود می باشد. نخ های جراحی از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی مصرفی هستند.

از نخ مونوکریل برای بستن و پیوند بافت های نرم استفاده میشود. یعنی بیشتر در بستن غشاء میانی پوست صورت کاربرد دارد. این نخ قابل جذب است و مانند نخ ویکریل، پس از تجزیه تمایل کمی برای خروج از پوست دارد. از این نخ به هیچ وجه نباید در راحی بافت های قلبی و عروقی یا عصبی استفاده کرد. همچنین در چشم پزشکی و میکرو جراحی نیز کاربرد ندارد.

استفاده از نخ مونوکریل برای سالمندان و افرادی که دچار سوِ تغذیه یا ناتوانی هستند، مناسب نیست. استفاده از این نخ برای جراحی میتواند التهاب کمی را در پوست ایجاد نماید. این عوارض به مدت یک هقته تا ۱۴ روز وجود دارد و نخ استحکام کششی خود را حفظ میکند. بعد از این مدت این درصد به ۲۰ تا ۳۰ درصد میرسد که در نسخه بنفش رنگ این میزان بین۳۰ تا ۴۰ درصد است.

 در نهایت و پس از گذشت ۹۱ تا ۱۱۹ روز به طور کلی نخ هیدرولیز شده و از بین میرود.

 

نخ مونوکریل - نخ جراحی مونوکریل

ویژگی های نخ مونوکریل

حالت پیچ دار و لغزنده این نخ کمک میکند تا راحت تر از نخ های به هم تابیده عبور کند. این نخ کمی شبیه نایلون می باشد. از نخ مونوکریل کمتر برای بستن زخم ها و برش های پوستی استفاده میشود. همچنین برای بستن بافت هایی که تحت فشار هستند مصرف نمیشود.

این نخ با اتیلن اکساید، استریل میشود تا از هرگونه آلودگی و میکروب پاک شود. برای استریل ماندن نخ باید آنرا درون بسته بندی و در جایی تمیز و دور از آلودگی نگه داشت.

خواص نخ مونوکریل زیاد است . از جمله مصنوعی بودن آن باعث میشود تا تاثیر بیولوژیکی روی بافت نداشته باشد. همچنین واکنش التهابی ایجاد نمیکند و به خوبی از بافت برش یافته یا صدمه دیده محافظت میکند.

نخ های مونوکریل در زمان عبور از بافت، هیچ مقاومتی نشان نمیدهند و خاصیت کشش بسیار بالایی دارند.

 از نوع بی رنگ این نخ نباید برای بستن شکم یا بافت فاسیا استفاده کرد.

 

اقدامات احتیاطی در زمان استفاده از نخ جراحی مونوکریل

استفاده از نخ مونوکریل تنها برای افرادی مجاز است که با روس های جراحی و بخیه شزدن آشنایی دارند و تکنک های مربوط به آن را می شناسند. زیرا محل زخم و نوع بافت برش یافته برای هر بیمار متفاوت است و ممکن است شیوه و عملکرد متفاوتی مورد نیاز باشد.

در زمان بیخه زدن با این نخ باید عملکرد داخل بدن بیمار نیز در نظر گرفته شود.

هرگز از نخ های قبلا استفاده شده، دوباره استفاده نکنید، زیرا باعث عفونت و انتقال بیماری میشوند.

تماس طولانی مدت نخ بخیه با اعضای بدن به عنوان یک شی خارجی میتواند منجر به مشکلاتی شود. به طور مثال در اثر تماس با دستگاه ادراری میتواند باعث ایحاد سنگ کلیه یا سنگ ادراری گردد. پس نباید شی خارجی مانند نخ بیخیه زمان زیادی با یدن در تماس باشد.

باید به نوع زخم و آلودگی های اطراف آن توجه کرد. پیش از انجام بخیه باید محل زخم و بخیه به طور کامل تمیز شوند تا بافت به درستی بسته شود. این کار احتمال عفونت را به صفر میرساند.

نخ مونوکریل قابل جذب است. اما جراحان باید پیش از اقدام به بخیه زدن قسمت مورد نظر را به خوبی بررسی کنند تا زیاد دچار کشش نشود و فشار زیادی را احساس نکنند. این قسمت ها به نخ غیرقابل جذب نیاز دارند تا از زخم به خوبی پشتیبانی کند.

نخ جراحی مونوکریل با انواع سوزن موجود است و باید در زمان جراحی و بستن بافت سوزن مناسب انتخاب شود. انتخاب سوزن مناسب مانع از حوادثی مانند شکستن سوزن و عفونت های احتمالی خواهد شد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب