دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

نقش تهویه فضا در انتقال کرونا

نقش تهویه فضا در انتقال کرونا

نقش تهویه فضا در انتقال کرونا

در این مقاله درباره اینکه نقش تهویه فضا در انتقال کرونا چگونه و چقدر است صحبت میکنیم. تهویه نقش مهم و موثری در محافظت از خانه ها، مدارس و هر فضای بسته دیگری برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد.

به طور کلی تهویه یک امر مهم در جلوگیری از آلودگی هوای محیط است و یک عامل موثر در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا می باشد. ساده ترین راه این است که درها و پنجره ها را باز بگذارید. این کار به گردش هوا و ورود هوای تازه کمک میکند. پس میتوانید هوای تازه را به راحتی تنفس کنید. همچنین میتوانید از تجهیزات پزشکی مناسب در منزل برای تهویه استفاده کنید.

به طور مثال در فضاهای عمومی و ساختمان ها از تهویه طبیعی با باز کردن پنجره ها استفاده کنید. در مکان هایی مانند مداری یا هتل ها و … تاکید بر تهویه با روش های طبیعی است. اگر این امکان وجود نداشت میتوانید از تهنویه با روش های مکانیکی نیز استاده نمائید.

همیشه باید سعی در ایجاد گردش هوا داشت و این کار باید به طور منظم انجام شود. فراموش نکنید که تهویه بسیار مهم است و در صورت استفاده از دستگاه های تصفیه هوا، حتما به تعویض فیلتر آنها اقدام کنید. به یاد داشته باشید که رعایت تمام پروتکل ها برای جلوگیری از انتقال کوئید ۱۹ مهم است و در کنار آن باید تهویه فضای بسته را مورد توجه قرار داد.

  تهویه فضای بسته - نقش تهویه فضا در انتقال کرونا

تهویه هوا در فضای بسته چگونه است؟

باتوجه به اینکه اکثر ساختمان ها دارای در و پنجره هستند، اما چگونه میشود مطمئن بود که نقش تهویه فضا در انتقال کرونا به طور کامل صورت میگیرد.

باید اندازه فضا در نظر گرفته شود. همچنین باید دید اتاق یا فضایی که میخواهیم تهویه کنیم، چقدر بزرگ است و چند نفر در آن فعالیت میکنند. البته فرمول هایی برای محاسبه همه این ها وجود دارد. اما اساسا آنچه مورد توجه می باشد تصفیه هوا است.

به طور مثال اگر شش بار هوای محل را عوض میکنید روش کاملا معقولی برای اطمینان از کاهش یا جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داخل خانه است.

در محیط های بسیار آلوده، درها و پنجره ها باید باز باشد.

میتوان از دستگاه تصفیه هوا نیز به این منظور استفاده کرد.   تهویه هوا در فضای بسته چگونه است؟ - نقش تهویه فضا در انتقال کرونا

برای تهویه بهتر خانه ها در دوران کرونا چه باید کرد؟

در دوران کرونا همه ما نگران آلودگی هوا هستیم. این مسئله بسیار مهم است و مورد توجه بهداشت جهانی نیز می باشد. هنوز سالانه ۷ میلیون نفر دچار مرگ زودرس میشوند و از این جهت باید به تصفیه هوا در هر صورت توجه کرد.

هر اقدامی برای کاهش آلودگی هوا در خارج از منزل لازم است باید انجام گیرد. این مسئله باید مورد توجه مدیران و مقامات نیز باشد. اگر در محلی هستید که تهویه طبیعی امکن پذیر نیست یا نزدیکی به منع آلودگی وجود دارد و میزان آلودگی بسیار زیاد است، باید بسته به ظرفیت یا محل زندگی خود اقدام به نصب دستگاه تهویه نمائید.

این دستگاه ها در برخی از ساختمان های اداری و مسکونی در حال حاضر موجود است و به فیلترهای HEPA شناخته میشود.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب