دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

کفپوش آنتی استاتیک برای اتاق عمل

کفپوش آنتی استاتیک برای اتاق عمل

کفپوش آنتی استاتیک برای اتاق عمل

برای اتاق عمل از کفپوش آنتی استاتیک استفاده میشود. زیرا این نوع کفپوش به تخلیه بار الکتریکی ساکن کمک میکند. بار الکتریکی ساکن در واقع جرقه ای است که در اثر تماس با سطح باردار جسم رسانا ایجاد جرقه میکند. این جرقه میتواند منجر به آتش سوزی یا انفجار شود و نور و حرارت زیادی تولید میکند.

تجهیزات الکترونیکی فعال مثل میکروتراشه ها، مدارهای مجتمع و ماشین آلات و تجهیزات پزشکی به پدیده تخلیه بار الکتریکی حساس هستند و در صورت تماس ناخواسته بدن میتواند منجر به رخداد خطرزا شود. حتی زمانیکه فرد با تجهیزات و لباس های حفاظتی ضد الکتریسیته مجهز شده باشد نیز این مسئله خطرساز خواهد بود.

پس لازم است تا با رعایت ایمنی بیشتر در پیشگیری از این اتفاق عمل کنید.

سطح بتنی به طور کلی رطوبت دارند و به اندازه کافی رسانش الکتریکی خواهند داشت. اما نوعی مفپوش ضد الکتریسیته ساکن محسوب میشوند. اغلب کفپوش های بیمارستانی و دارویی رولی هستند و در سطح بتن اعمال میشوند. این کفپوش ها عایق اند و رسانای الکتریسیته ساکن نیستند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک و کف پوش های رزینی ضد الکتریسیته ساکن هستند و برای اتاق عمل و اتاق برق بسیار مناسب می باشند. زیرا از تخلیه بار الکترواستاتیکی جلوگیری میکنند و ایجاد جرقه نخواهند کرد.

علاوه بر این از طریق رسانش بار التریکی ساکن را منتقل میکنند و با اتلاف آن از بروز خطر جلوگیری خواهند کرد.

بر این اساس در زمان خرید کف پوش بیمارستانی باید به نوع و میزان هدایت بار الکتریکی آن توجه کرد.

کف پوش آنتی استاتیک بیمارستانی به عنوان کف پوش برای اتاق عمل مناسب عمل میکند اما برای اتاق سرور یا اتاق برق بهتر است از کفپوش کانداکتیو استفاده شود.

 

کفپوش آنتی استاتیک - کفپوش آنتی استاتیک برای اتاق عمل

کاربرد کفپوش آنتی استاتیک

برای اتاق سرور/ کفپوش اتاق برق (کفپوش کانداکتیو)

جهت اتاق عمل (کفپوش آنتی استاتیک بیمارستانی)

در انبار مواد منفجره (کفپوش ضد الکتریسیته ساکن)

برای اتاق تمیز (کفپوش ضد الکتریسیته ساکن)

 

اجزاءِ تشکیل‌ دهنده‌ی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

مواد اولیه ساخت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک مانند سایر اپوکسی ها می باشد و تفاوت آنها تنها در تعبیه مکانیزمی است که برای اتصال به چاه آرت ساختمان به کار میرود. در زیرسازی نکته بسیار مهم برای دست یابی به کیفیت حداکثری باید از کفپوش آنتی استاتیک استفاده کرد.

در ساخت این کفپوش از شبکه مسی استفاده شده تا کار انتقال جریان الکتریسیته به چاه ارت فراهم شود. بعد از زیرسازی با استفاده از بتونه اپوکسی شبکه های مسی چسابنده میشوند.

مورد دیگر پرایمر رسانا است که بر سطح شبکه مسی اعمال میشود و هدف از این کار اتصال صد در صدی روکش نهایی با شبکه مسی می باشد. اطمینان از کفپوش یکنواخت و کامل توسط پرایمر آنتی استاتیک انجام می گیرد.

روکش خودتاز اپوکسی یا همان تاپ کوت به صورت شانه ای در ضخامت یک تا یک‌ونیم میل اجرا می‌شود. متریال این لایه دارای مقاومت الکتریکی در محدوده آنتی استاتیک می باشد.

کفپوش آنتی استاتیک برای اتاق عمل - کفپوش آنتی استاتیک برای اتاق عمل

ویژگی‌های کفپوش آنتی استاتیک

انتقال بار الکتریکی ساکن به چاه ارت و جلوگیری از تخلیه ناگهانی الکتریسیته ساکن و جرقه زدن

تنوع در طرح و رنگ

یکپارچه و بدون درز، ضد گرد و خاک، آب بند و نظافت راحت

حفاظت از پرسنل و تجهیزات

تنها ایراد کفپوش آنتی استاتیک، می‌توان به حساسیت در زمان اجرا و خراش پذیری نام‌ برد.

 

نحوه اجرای کفپوش آنتی استایک

در اجرای کفپوش آنتی استاتیک، همانند روش اجرای کفپوش‌های اپوکسی مراحل کار اجرا میشود. تنها در این مورد از شبکه مسی و پرایمر آنتی استاتیک استفاده می‌شود. عدم نصب صحیح شبکه مسی، باعث بروز مشکلات عملکردی کفپوش آنتی استاتیک خواهد شد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب