دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

ماشین بیهوشی دراگر

ماشین بیهوشی دراگر

ماشین بیهوشی دراگر

ماشین بیهوشی دراگر از تجهیزات پزشکی مورد استفاده در اتاق عمل، سدیشن و اتاق ریکاوری می باشد. داخل این دستگاه گازهای N2O, O2 و هوای سیستم مرکزی یا به صورت سیلندر مورد استفاده قرار میگیرند.

ماشین بیهوشی توسط متخصص یا تکنسین بیهوشی و جهت بیهوش کردن بیمار در زمان عمل مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه بیهوشی دراگر تولید شرکت آلمان است و در حال حاضر متداول ترین نوع ماشین بیهوشی است. برند دراگر در امر تولید تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی همیشه پیشرو بوده و عمده تجهیزات تولیدی این برند شامل دستگاه های تنفسی، گاز سنج و کالاهای صنعتی می باشد.

 

معرفی ماشین بیهوشی

ماشین بیهوشی از ابزارهای همیشگی اتاق عمل می باشد که به وسیله آن دوزهای مختلف داروهای بیهوشی به طور مداوم به بیمار میرسد. این تداوم رساندن دارو مانع از به هوش آمدن بیمار در حین جراحی است.

دستگاه بیهوشی کارکرد بسیار حساسی دارد و از پیچیدگی و فناوری خاص بهره میبرد. این دستگاه برای انتقال داروهای استنشاقی به بیمار است و دارای اجزای مختلفی می باشد که در نهایت با هم مرتبط هستند.

  ماشین بیهوشی Drager مدل Fabius GS - ماشین بیهوشی دراگر  

ماشین بیهوشی Drager مدل  Fabius GS

ماشین بیهوشی دراگر مدل Fabius GS توسط متخصصین بیهوشی، جهت حفظ بیهوشی در اتاق عمل استفاده میشود. این دستگاه رایج ترین نوع ماشین بیهوشی مورد استفاده در جهان است و با جریان پیوسته کار میکند. دستگاه به گونه ای طراحی شده که میزان ثابت و دقیق از مخلوط گازهای طبی (مانند اکسیژن یا دی نیتروژن مونوکسید) با میزان معینی از گازهای بیهوشی (مانند ایزوفلوران) با فشار ثابت و به شکل امن به بیمار میرساند.

  ماشین بیهوشی دراگر مدل Fabius plus - ماشین بیهوشی دراگر  

ماشین بیهوشی دراگر مدل Fabius plus

ماشین بیهوشی Drager Fabius دارای ترکیب تهویه باکیفیت، عملکرد آسان و نگهداری با قابلیت گسترش معماری باز می باشد. ماشین بیهوشی دراگر مدل Fabius CE تهویه باکیفیت را با قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت ادغام ترکیب میکند.

همچنین برای قرار دادن طیف گسترده ای از گزینه ها و لوازم جانبی طراحی شده است. این دستگاه به کاربر اجازه میدهد تا نیازهای خاص خود را سفارشی سازی کند.

اجزای ماشین بیهوشی دراگر مدل Fabius plus

اجزای ماشین بیهوشی فارق از مدل آن ثابت است. این دستگاه دارای منشأ گازهای فشرده شده، فلومترها جهت اندازه گیری جریانهای مناسبی از گازها به سیستم تنفس بیهوشی و تبخیر کننده ها یا واپورایزرها جهت تبخیر مایع داروی بیهوشی می باشد.

ماشین بیهوشی همچنین باید مجهز به وسایلی جهت مانیتورکردن الکتروکاردیوگرام، فشار خون، درجه حرارت، اشباع هموگلوبین شریانی، غلظت دمی و بازدمی اکسیژن و دی اکسیدکربن و گازها و بخارهای داروی بیهوشی باشد.

  ماشین بیهوشی دراگر مدل SULLA 808v - ماشین بیهوشی دراگر  

ماشین بیهوشی دراگر مدل SULLA 808v

دستگاه بیهوشی دراگر مدل SULLA 808v دارای عملکرد استنشاقی  می باشد. این دستگاه در اتاق عمل اورژانس، اتاق عمل جنرال و اتاق عمل تخصصی و جراحی محدود و … مورد استفاده قرار میگرد.

این مدل از ماشین های بیهوشی به دلیل حجم کم، کاربردی ترند و بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای کوچک می باشند.

از مشخصات دیگر دستگاه میتوان به وجود ونتیلاتور بیهوشی فول پارامتر حجمی و فشار تصصی کمپانی دارگر در آن اشاره کرد.

این دستگاه دارای دو گاز اکسیژن و N2O و نیز سیستم BLENDER (ترکیب کننده دو گاز) به صورت پنوماتیکی است.

ونتیلاتور این مدل از ماشین بیهوشی DRAGER SULA 808 دارای مود تنفسی تنفسی simv,spont,assys control , psv ,pcv ,vcv ,cpap ,bipap می باشد.

 

ماشین بیهوشی DRAGER مدل CATO - ماشین بیهوشی دراگر

 

ماشین بیهوشی DRAGER مدل CATO    

دستگاه بیهوشی دارگر مدل CATO ساخت کشور آلمان و مناسب برای جراحی پت یا حیوانات کوچک است. امکان استفاده از این مدل برای انواع اتاق عمل می باشد.

دستگاه بیهوشی مدل CATO شرکت دراگر دارای ویپورایزر ایزوفلوران می باشد که مایع جاری بیهوشی است. این مایع مورد تائید وزارت بهداشت است و دارای سیستم ونتیلاتور بیهوشی نیز می باشد.

همچنین دارای مودهای تنفسی simv,spont,assys control , psv ,pcv ,vcv ,cpap ,bipap می باشد. دستگاه دارای ورودی دو گاز اکسیژن، N2O و نیز سیستم ترکیب کننده این دو گاز به صورت الکترونیکی است.

دستگاه مجهز به مانیتورینگ SIEMENS آلمان است تا کلیه پارامترهای بالینی و تنفسی بیمار را نشان دهد.

  ماشین بیهوشی دراگر مدل Julian - ماشین بیهوشی دراگر

ماشین بیهوشی دراگر مدل Julian

این مدل از ماشین های بیهوشی دارای فلومتر است. این ویژگی منحصر به فرد می باشد و مجموع جریان پاز تازه، گاز حامل و غلظت اکسیژن مورد نظر را تعیین میکند. عملکرد دستگاه به طور کامل الکترونیکی است و فاقد سوپاپ سوزنی یا لوله جریان شیشه ای می باشد.

نمایش جریان عددی دیجیتال و نمایش گرافیکی اختیاری هر جریان در یک صفحه جداگانه، ضبط الکترونیکی جریان گازهای تازه بدون حداقل جریان اکسیژن ، سیستم محافظ هیپوکسی الکترونیکی. جریان سنج “ایمنی O2” به عنوان پشتیبان مکانیکی از دیگر ویزگی های این دستگاه می باشند.

دستگاه ساخت کشور آلمان و دارای منبه تغذیه ۲۳۰ ولت است. فرکانس دستگاه ۵۰/۶۰ هرتز و  دارای دو پورت برای وپورایزر با سیستم های متداول اتصال دهنده Dräger PLUG –IN بدون تبخیر یا نیاز به تعمیر مجدد می باشد.

 

ویژگی های دستگاه بیهوشی دراگر مدل Julian

– ونتیلاتور با کنترل الکتریکی

– پشتیبانی از حجم تنفس ۵۰  – ۱۴۰۰ میلی لیتر

– مد تنفسی کنترل فشار (PCV)

– کنترل الکترونیکی دوز گاز های O2 ، N2O و هوا

– دارای هشدار دهنده خرابی در ورودی گازهای O2 ، N2O ، هوا

– بلوک اکسید نیتروژن

– کنترل کننده نسبت اکسیژن

– نظارت بر CO2

– دارای گازهای بیهوشی ها Halo.، Enfl.، Isofl.، Sevofl. Desfl

– قابلیت شناسایی خودکار گاز بیهوشی

  ماشین بیهوشی دراگر مدل Titus - ماشین بیهوشی دراگر

ماشین بیهوشی دراگر مدل Titus

این مدل از ماشین های بیهوشی دراگر به صورت پرتابل طراحی شده است. میتوان دستگاه را روی زمین حرکت داد و یا روی سطح صاف و ثابت گذاشت. این دستگاه با انواع دستگاه های MRI سازگار است و با پشتیبانی جایگزینی وپورایزر، فلاش O2، سیگنال کمبود O2 و قفل گاز اکسید نیتروژن می باشد.

دستگاه همچنین دارای ۳ ورودی گاز (O2 ، N2O و هوا) است. دستگاه همچنین دارای سیستم هشدار صوتی و تصویری است و هر مشکل یا عدم صحت اتصالات را گزارش میدهد.

ماشین بیهوشی دراگر مدل Fabius tiro - ماشین بیهوشی دراگر
 
ماشین بیهوشی دراگر مدل Fabius tiro

این مدل از ماشین های بیهوشی مانند یک ونتیلاتور قوی عمل میکند و در عین حال گازهای بیهوشی را به بیمار میرساند. دستگاه دارای یک استوانه عمودی و مندرج است. داخل این استوانه یک توپ کوچک قرار دارد که با عبور جریان گازهای مختلف توپ به میزان مشخصی بالا میرود.

این اعداد برحسب CC/min یا L/min هستند. دستگاه فضای کمی را اشغال میکند و دارای سیستم هشدار دهنده دقیق می باشد. پارامترهایی مانند اکسیژن و سایر گازهای تنفسی با کنتراست بالا اندازه گیری میشوند و روی مانیتور میزان آنها نمایش داده میشود.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب