دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

پک جراحی پزشکی عمومی

پک جراحی پزشکی عمومی

پک جراحی پزشکی عمومی

پک جراحی پزشکی عمومی به طور کلی شامل پوشاک و منسوجات استریل است. این مجموعه شامل حوله، شان پرفوره و … میشود که جراح و بیمار برای استفاده در اتاق عمل تهیه میشود. لازم است که در زمان جراحی لباس های غیراستریل با بدن بیمار برخودار نکند.

استفاده از پک البسه جراحی به طور کلی برای به حداقل رساندن ریسک انتقال مستقیم و غیرمستقیم میکرو ارگانیسم ها و ایجاد عفونت های بیمارستانی می باشد. استفاده از این البسه بسیار مهم است و ضرورت دارد و از تجهیزات پزشکی پرکاربرد و مهم به شمار می آید.

در زمان هر جراحی باید پک مخصوص همان جراحی مورد استفاده قرار بگیرد. اما پک جراحی عمومی یا جنرال معمولا برای جراحی های عمومی مورد استفاده است و شامل گان جراح، حوله دست خشک کن، شان ساده، شان رومیزی ساده و ضدآب و شان پرفوره می باشد. تعداد اقلام این پک نسبت به درخواست بیمارستان و مرکز درمانی یا خواست خود پزشک متفاوت است.

 

مشخصات پک جراحی پزشکی عمومی - پک جراحی پزشکی عمومی

مشخصات پک جراحی پزشکی عمومی

گرماژ اجزای پک جراحی پزشکی عمومی یا جنرال معمولا ۵۰ است و حتما باید هبه صورت استریل مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجا که این محصول تماس مستقسم با بدن بیمار در حین جراحی دارد، پس باید حتما به صورت استریل استفاده شود. استریل این اقلم معمولا با گاز اتیلن اکساید و گاما انجام میگیرد. در صورتی که استریل با گاز اتیلن اکسیاد انجام شود باید حداقل ۲ هفته بعد از تولید استفاده شود.

تاریخ انقضای این پک پس از استریل تا ۳ سال است و داخل تمامی پک ها از اندیکاتور جهت صحت و سلامت محصول استفاده میگردد. استفاده از اندیکاتور به دلیل مشخص کردن مدت استفاده از پک ها می باشد. اگر در زمان استفاده شاهد باز بودن یا پاره بودن پک شدید نباید از پک استفاده کنید.

قیمت این پک ها به فاکتورهای زیادی از جمله گرماژ یا وزن پارچه آن بستگی دارند. کیفیت تولید و محتویات داخل ک نیز روی قیمت آن موثر می باشد.

 

اجزای پک جراحی جنرال چیست؟

شان رومیزی در ابعاد ۱۵۰×۲۰۰ (۲ عدد)

اندیکاتور (۱ عدد)

شان چسب دار ۱۵۰×۲۰۰ (۲ عدد)

شان چسب دار ۱۰۰×۱۰۰ (۴ عدد)

حوله (۲ عدد)

گان جراح لمینه (۲ عدد)

چسب شان (۲ عدد)

شان پرفوره چسب دار ۱۵۰×۲۰۰ (۱ عدد)

 

اجزای پک جراحی چیست؟ - پک جراحی پزشکی عمومی

گان جراح

گان جراح در پک جراحی پزشکی جنرال دو عدد می باشد و گاهی به صورت تکی نیز ارائه میشود. گان جراحی در سایزهای مختلف (S,M,L,XL,2Xl) عرضه میگردد و با مشخصات زیر عرضه میشود:

یکبار مصرف و استریل که از جنس SMS می باشد. گان جراحی با پلی اتیلن تقویت شده است و از پارچه سه لایه که جاذب آب و خون می باشد تولید میشود.

گان جراجی دارای آستین استریل از همان جنس SMS و تقویت شده پلی اتیلن می باشد.

شان و پرفوره جراحی

پک جراحی پزشکی عمومی دارای انواع مختلفی از شان می باشد که عبارتند از شان SMS، شان SB، شان ضد آب یا لمینیت، شان جاذب یا هیدروفیلیک، شان پرفوره و شان چسبدار .

حوله دست خشک کن

حوله دست خشک کن یا Towel  شامل تکه ای از جنس ویسکوز بوده که قابلیت جذب آب دارد و به صورت یکبار مصرف استفاده میشود.

شان چسب دار

چسب دو طرفه که برای شان استفاده میشود تا شان به خوبی به بدن بچسبد و در حین عمل تکان نخورد.

 

اندیکاتور

همانطور که پیش از این گفته شد، اندیکاتورها برای نشان استریل بودن پک ها داخل آن قرار میگیرند و در صورت انقاضای بسته تغییر رنگ میدهند.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب