دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

گن بعد از زایمان

گن بعد از زایمان

گن بعد از زایمان

گن بعد از زایمان از تجهیزات پزشکی و در دسته ساپورتهای پزشکی قرار دارد که برای مادران پس از زایمان بسیار پرکاربرد است. از راه های رهایی از چربی های شکم بعد از زایمان، استفاده از گن های مخصوص برای بانوان می باشد. این محصولات به ثابت نگه داشتن عضلات و اندام شکمی و لگن کمک زیادی میکند.

استفاده از گن همچنین برای درمان دردهای کمر، اصلاح وضعیت بدن و … نیز میتواند مورد استفاده باشد. اکثر زنان بعد از یامان با مشکلاتی همچون بزرگ شدن شکم و شل شدن عضلات شکمی مواجه هستند. استفادهاز این محصول مانع از افتادگی پوست میشود و کمک میکند تا سریعتر به وزن قبلی خود بازگردند.

    شکم بند طبی پس از زایمان - گن بعد از زایمان  

دلایل استفاده از گن پس از زایمان چیست؟

بعد از زایمان و تولد نوزاد، محتویات رحم به وسیله خونریزی های طبیعی از بدن خارح میشوند. این مورد در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد. اما برای بازگرداندن فرم شکم به حالت قبل از بارداری نیاز به استفاده از ساپورت های طبی (گن) خواهید داشت.

در گذشته نیز استفاده از پارچه های محکم پس از زایمان رواج داشت و زنان این کار را برای جمع شدن شکم خود انجام میدادند. امروزه با گسترش صنعت لباس زیر و انواع شکم بند طبی ، استفاده از این محصول کار را آسان تر کرده است.

بهترین زمان برای استفاده از این لباس ها، چند هفته بعد از زایمان است. زیرا استفاده زودهنگام میتواند مانع از خون رسانی صحیح به اندام بدن و یا تنبلی عضلات شکم شود. استفاده در دوران بارداری نیز میتواند فشار و آزار را برای جنین به همراه داشته باشد.

زمان مناسب برای این کار معمولا یکماه بعد از زایمان است و اگز زایمان به صورت طبیعی است، میتواند زودتر از گن استفاده کرد. اما برای این کار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین توجه داشته باشید گن مناسب با فرم بدن و سایز بدن خود را انتخاب کنید تا فشار بیش از اندازه به اندام ها وارد نشود.

  مزایای استفاده از گن بعد از زایمان - گن بعد از زایمان  

مزایای استفاده از گن بعد از زایمان

۱- برای خانم هایی که دچار اضافه وزن در دوران بارداری شده اند، احساس شل شدگی و افتادگی شکم میتواند آزاردهنده باشد. مدتی زمان میبرد تا بدن به حالت قبلی و عادی خود باز گردد. استفاده از این محصول اعتماد به نفس و راحتی را برای مادر به همراه دارد و به او در داشتن اندام مناسب کمک زیادی میکند.

۲- استفاده از گن، به بازیابی ماهیچه ها نیز کمک میکند. با تولد نوزاد حجم زیادی از بدن کم میشود و ماهیچه ها و پوست شل میشوند. روند بازگست بدن به حالت طبیعی زمان بر است و استفاده از گن این روند را تسریع میکند. گن این ماهیچه ها و پوست را در جای خود نگه میدارد و وضعیت بهتری را برای بدن ایجاد میکند.

۳- بستن گن، پشت و کمر را پشتیبانی میکند و مشکلاتی همچون انحنای ستون فقرات، رادیکولیت و اسکولیوز را نیز رفع مینماید. گن در حمایت از بدن بسیار موثر است و به بهبود این مشکلات کمک زیادی خواهد کرد.

۴ – گن همچنین با محدود کردن حرکات دردناک بافتی، به کاهش تورم در ناحیه شکم کمک مینماید. ترس از خندیدن و سرفه کردن در کادران پس از زایمان وجود دارد زیرا ممکن است باعث بازشدن بخیه ها شود. اما استفاده از گن به سالم نگه داشتن برش ها کمک خواهد کرد.

 

گن استاندارد برای بعد از زایمان کدام است؟

گن استاندارد و مطلوب بااعمال فشار موثر، یکنواخت و متناسب با سیستم گردش خون و سیستم لنفاوی بدن، مانع از احساس فشار روی اندام های داخلی خواهد شد. پوشیدن گن درد را کاهش میدهد و به سلامت مادر کمک میکند.

فشار گردش ایجاد شده توسط گن جهت تخلیه مایع لنفاوی موثر است و از تجمع آن در زیر پوست جلوگیری میکند.

 

انواع گن پس از زایمان

این محصولات انواع مختلفی دارند و در نوع پاچه دار و بدون پاچه عرضه میشوند. مزیت گن های پاچه دار این است که باعث پوشش کامل زخم محل سزارین میشوند.

استفاده از گن بدون پاچه برای کسانیکه مدت زیادی از سزارین آنها میگذرد و یا زایمان طبیعی داشته اند توصیه میشود.

مدل دیگر این محصولات زیپ دار و قزن دار است. گن قزن دار میتواند تنگ تر بسته شود و قابلیت تغییر سایز دارد. اما مدل زیپ دار سایز ثابت دارد و بعد از مدتی باید تعویض شود.

بیشتر شکم بندها دارای نوارهای پهن الاستیک با قابلیت تنظیم هستند . که از قسمت زیر دنده تا قسمت پایین باسن را می پوشانند . و با فشار آوردن متعادل به ناحیه شکم و رحم به کاهش ورم این نواحی کمک می کنند .این شکم بندها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند .

انواع دیگر این محصولات دارای نوار های پهنی هستند که با استفاده از نوار چسب تعبیه شده در قسمت داخلی، قابل تنظیم اند. از قسمت زیرین تا زیر دنده و باسن را میپوشانند و به بافت روی شکم فشار وارد میکنند. استفاده از این گن مانع از رشد سلول های چربی خواهد شد. این مدل دارای انواع خیلی سفت و متوسط است و برای پس از زایمان و جراحی های شکم مناسب می باشد.

نوعی دیگر از شکم بندها برای فرم دهی بهتر به پاها طراحی شده اند. این مدل دارای سگک یا چسب است که در قسمت زیرین گن وجود دارند. به این ترتیب استفاده از گن در طول روز راحت تر خواهد بود.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب