دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

گن بعد از عمل

گن بعد از عمل

گن بعد از عمل

گن بعد از عمل از تجهیزات پزشکی و البسه طبی است که به دلایل مختلف استفاده میشود. بعد از عمل های خاص مانند لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و … بیمارن باید از این البسه استفاده کند. استفاده از گن مزایای زیادی دارد و باعث ایجاد فشار یکنواخت و مدام روی قسمت های عمل شده میشود.

پوشیدن این البسه موجب میشود تا عضله زیرین سفت و پوست نیز یکدست شود. به این منظور پوشیدن آن لازم و ضروری است. بیمار باید حدود هشت تا ده هفته باید بعد از عمل جراحی از این محصول استفاده کنند. مصرف باید به صورت روزانه باشد.

بیمار میتواند روزانه گن را تعویض کند و چند ساعت انرا استفاده نکند. اما پوشیدن آن به خصوص در شب و حین خواب ضروری است. استفاده از گن به ویژه در زمان خواب یا صبح هنگام، التهاب و تورم را کاهش میدهد.

  علت استفاده از گن بعد از عمل 02 - گن بعد از عمل  

علت استفاده از گن بعد از عمل

استفاده از گن سبب تسریع در چسبیدن پوست میشود. همچنین حفره هایی که برای خارج کردن چربی ها ایجاد شده استفاده از گن را ضروری میکند.

زیرا این سوراخ ها برای خارج شدن چربی از بدن بعد از عمل ایجاد شده اند و نباید بخیه شوند. ترشحات و چربی ها از طریق این سوراخ ها دفع میشوند.

وقتی چربی های اضافه از بدن خارج شدند، به جای آنها فضای خالی ایجاد میشود . با فشار گن فضای خالی از بین میرود و پوست به بافت زیرین خود میچسبد. در نتیجه فضایی جهت تجمع مایعات وجود نخواهد داشت.

فضای خالی روی پوست باعث تجمع چربی میشود. در عین جال موجب چین خوردگی و چروک روی پوست میشود. پوشیدن گن در دوران نقاهت موجب میشود تا پوست در محل مطلوب خود قرار گیرد و در همان نقطه جوش بخورد.

شکل و ظاهر زخم های بعد از عمل اهمیت زیادی دارند و برای بهبودی و یکسدت شدن پوست باید به آنها توجه شود.

پزشکان پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک را به مدت ۴ هفته توصیه میکنند

اول اینکه تورم و التهاب را کنترل میکند. پوشیدن گن با فشرده سازی بافت های بدن شما به جذب مایع در بافت کمک میکند. بدون استفاده از گن جذب مایع ادم زمان بیشتری میبرد.

دلیل دوم آن بهبود کانتور است. استفاده از گن کمک میکند تا بافت ها در زمان بهبود، چسبندگی خود را به لایه های زیرین حفظ کنند. در نتیجه از بروز چروک روی پوست جلوگیری میشود.

در نهایت استفاده از گن باعث ایجاد فشار میشود و زخم لیپوماتیک صاف تر، نرم تر و کمر رنگ تر خواهد شد. زخم این عمل طویل است و تنها با بستن پن زودتر بهبود پیدا میکند.

    علت استفاده از گن بعد از عمل - گن بعد از عمل  

عوارض پوشیدن گن شل بعد از عمل

پوشیدن گن نامناسب یا شل موجب مشکلات زیر خواهد شد :

تشکیل سروما (seromas)

ایجاد پوست غیر یکنواخت

ایجاد لنف ادم (lymphedema)

باقی ماندن اسکار قرمز در جای سوراخ (Red Scar)

نکروز و مرگ پوست به دلیل عدم خونرسانی به سطح پوست

   

نکته مهم درباره گن مناسب

گن مورد استفاده نباید آنقدرسفت باشد که به پوست فشار بیاورد و باعث نکروز پوستی شود. نکروزپوستی به حالتی گفته میشود که خون به پوست نرسد و در نتیجه قسمتی از پوست از بین میرود. گن باید مناسب سایز شما باشد و به طور مرتب از آن استفاده شود.

نکته مهم دیر این است که بیمار باید ۱۵ الی ۲۰ روز بعد از عمل، سایز گن را کوچکتر کند. اما نه به قدری که به پوست فشار وارد شود یا به قدری %

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب