دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

اهمیت استفاده از بالش طبی

اهمیت استفاده از بالش طبی

اهمیت استفاده از بالش طبی

اهمیت استفاده از بالش طبی در افزایش کیفیت خواب موثر است، زیرا افراد تقریبا یک سوم عمر خود را در خواب هستند. انتخاب بالشی که سر خود را روی آن میگذارید بسیار مهم است و بالش طبی میتواند جایگزین مناسبی برای انواع بالش های معمولی و بالابردن کیفیت خواب و حمایت از سلامت بدن باشد. در اینجا به بررسی اهمیت استفاده از بالش طبی میپردازیم.

مزیت استفاده از این دسته از تجهیزات پزشکی به این موارد محدود نمیشود. خواب مناسب روی سلامت بدن تاثیر زیادی دارد. به طورمثال اگر گردن شما در وضعیت مناسبی در زمان خواب نباشد، در ستون فقرات نیز احساس درد خواهید کرد. تحمل این درد ها میتواند کیفیت زندگی شما را نیز کاهش دهد.

برخی شیوه های خوابیدن مثل خوابیدن روی شکم میتواند به ستون فقرات آسیب بزند. وزن شما در این حالت روی قسمت میانی بدن بوده و همزمان فشار زیادی به گردن و کمر وارد میشود. برای جلوگیری از فشار و آسیب به قسمت های حساس بدن بهتر است از بالش های طبی استفاده کنید.

  کاربرد انواع بالش های طبی - اهمیت استفاده از بالش طبی  

بالش طبی چیست؟

بالش های طبی درمان مناسبی برای کیفیت خواب هستند و نقش مهمی در محافظت از سر و گردن دارند. این بالش ها از فوم ساخته شده اند و به درمان دردهای جسمی مثل آرتروز و جلوگیری از خروپف کمک میکنند.

بالش های طبی از پلیمر ساخته شده اند که با نام پلی اورتان شناخته میشود. این مواد برای ساخت مبلمان، تشک، صندلی های ماشین و … نیز استفاده میشود. پلی اورتان مورد استفاده در این محصولات با مواد شیمیایی الاستیک ترکیب شده است.

به این ترتیب با هر بار تغییر فرم بدن، وضعیت سر و گردن شما بالش نیز تغییر شکل میدهد. با هر فشار سر و گردن شما بالش نیز تغییر شکل میدهد. حالت الاستیک بالش نیز زمانی رخ میدهد که ماده به شکل طبیعی و اولیه خود باز خواهد گشت.

به طور کلی باش های طبی طراحی ارگانیک و مطابق با فرم بدن دارند و در نتیجه استفاده از آنها نقش موثری در کاهش درد و بهبود کیفیت خواب خواهد داشت. پس اگر با اختلال در خواب یا درد در ناحیه سر و گردن مواجه هستید این محصولات انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

  مزیت استفاده از بالش طبی - اهمیت استفاده از بالش طبی  

مزیت استفاده از بالش طبی

مهمترین مزیت استفاده از بالش طبی، کمک به قرار گرفتن درست شانه ها، زاویه مناسب گردن و ستون فقرات می باشد. این بالش در سالم ماندن بخش های مختلف بدن موثر است. بعضی قسمت های بدن مثل زانوها، کمر و گردن که در زاویه نامناسب دچار استرس میشوند نیز بهبود خواهند یافت.

خوابیدن روی بالش های طبی میتواند با قرار دادن بدن در زاویه درست رفلاکس معده را کاهش دهد. همچنین برخی دردها مثل آرتروز، سردرد، فیبرومیالژیا و … نیز کاهش میدهد. اگر خروپف میکنید نیز این بالش برای شما آرامش را به همراه خواهد داشت.

استفاده از بالش های نامناسب در طولانی مدت موجب ایجاد چین و چروک روی پوست نیز خواهند شد. اما محصولات طبی همچون بالش های طبی بافت نرمی دارند و حساسیت معمولا را برای پوست ایجاد نمیکنند.

استافده از این محصولات به محافظت از ستون فقرات شما نیز کمک میکند. بالش ها انعطاف پذیری و ابعاد استانداردی دارند و هماهنگ با ستون فقرات و سر و گردن در یک راستا قرار میگیرند.

بالش طبی با فوم حافظه  یا مموری فوم دارای نوعی ژل خنک کننده نیز هست تا بالش خنک بماند. به این ترتیب از تعریق بدن شما جلوگیری خواهد شد.

استفاده از این بالش ها در زمنا خواب به بهبود گردش خون نیز کمک میکند. انعطاف پذیری بالش و هماهنگ شدن آن با اندام های بدن میتواند در سرعت گردش خون موثر باشد. با بهبود گردش جریان خون در زمان خواب، دردهای کمر و گردن نیز کمتر خواهند شد.

همچنین از انقباض عضلات جلوگیری میشود و افرادی که مستعد درهای فک و صورت هستند دیگر این دردها را تجربه نخواهند کرد. اگر در خواب دچار دندان قروچه میشوید، استفاده از بالش ها در برطرف شدن این مشکل موثر خواهد بود.

  ویژگی بالش ‌های طبی - اهمیت استفاده از بالش طبی  

کاربرد انواع بالش‌های طبی

برخی افراد در خواب به جالت جنین بدن خود را جمع میکنند. این شکل خوابیدن میتواند موجب درد در گردن و سر شود. زیرا سر کمی جلوتر از بدن قرار دارد و با استفاده از بالش های طبی، سر و گردن در جهت مناسبی قرار خواهند گرفت.

برخی از انواع این محصول به شکل نعل اسب طراحی شده اند که مخصوص محافظت از گردن می باشند. اگر نیاز به نشستن طولانی مدت روی صندلی هواپیما یا خودرو هستید، بالش های طبی از گردن شما محافظت میکنند و از تمای گردن به سمت پایین جلوگیری مینمایند.

بالش های طبی گزینه خوبی برای افرادی هستند که روی کمر میخوابند. نیروی جاذبه بدن شما را در این حالت روی ستون فقرات متمرکز نگه میدارد. استفاده از این محصو از درد کمر در این افراد جلوگیری میکند.

اگر عادت به خوابیدن روی پهلوی خود دارید، بالش های طبی به خوبی قسمت زیر گردن تان را پر میکنند و کمک میکنند تا گردن بالاتر از بدن قرار گیرد. حالت چانه نیز باید مستقیم روی صورت قرار بگیرد و به سمت پایین قرار نگیرد.

  بالش طبی زانو - اهمیت استفاده از بالش طبی

انواع بالش‌های طبی

بالش شیاردار

بالش شیار دار طبی برای محافظت از وضعیت سر و گردن و کل بدن مناسب هستند. اگر در زمان خواب تعرق زیادی دارید، باالش های شیار دار تهویه خوبی را در ناحیه گردن شما ایجاد میکند تا خواب آسوده ای داشته باشید.

 

بالش گردنی

این مدل در زمان کار پشت میز و روی صندلی به شما کمک میکند تا در وضعیت مناسبی قرار بگیرید. بالش های گردنی از خم شدن و متمایل شدن به جلو مانع میشوند. استفاده از این محصولات برای طولانی مدت توصیه نمیشود. بالش گردنی میتواند به بهبود انقباض‌های عضلات گردن کمک کند.

 

بالش آرتروز

اگر مبتلا به آرتروز گردن هستید، دردهای ناحیه گردن و سر شما را آزار خواهد داد. برای کاهش و التیام این دردها در زمان خواب از بالش های طبی آرتروز استفاده کنید. طراحی این محصول به گونه ای است که در زمان خواب از سر و گردن شما محافظ خواهد کرد. استفاده از آن برای طولانی مدت موجب درد گوش نخواهد شد.

وقتی گردن در زمان خواب در زاویه مناسبی قرار بگیرد، درد ناحیه گردن و کمر و شانه را ر طول روز نیز نخواهید داشت.

 

بالش مخصوص تنگی نفس

اگر از لوله های تنفسی در زمان خمواب استفاده میکنید، برای تنفس راحت تر و بهتر و همچنین کاهش درد کمر استفاده از بالش های مخصوص تنگی نفس توصیه میشود.

 

بالش زانو

این محصولات مخصوص افرادی طراحی شده است که از درد زانو در هنگام خواب رنج میبرند.

 

بالش مخصوص نشیمنگاه

اگر برای طولانی مدت مجبور به نشستن پشت میز باشید، این محصولات میتوانند به طور قابل توجهی درد کمر، گردن و بی حسی  درناحیه باسن را کاهش دهند.

 

بالش مخصوص مادران شیرده

استفاده از این محصول به شما کمک میکند تا در زمان شی دادن در و فشار ایجاد شده در ناحیه گردن و بازو را نداشته باشید.

 

بالش دوران بارداری

برای مادران باردار به ویژه در ماه های پایانی حاملگی، خواب راحت با توجه به سنگین شدن شکم، دشوار خواهد بود. بالش مخصوص دوران بارداریطوری طراحی شده است که زیر شکم مادر قرار میگیرد و به داشتن خواب راحت و آرام کمک خواهد کرد.

 

بالش پشتی صندلی

بالش های پشتی صندلی برای کارمندان و کسانی که مجبور به نشستن پشت میز هستند، گزینه مناسبی خواهد بود تا مانع از کمر درد و تشدید قوز باشد. این محصول از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و همچنین از تعریق خودداری میکند. این بالش ها دارای روکش هستند که قابلیت جداسازی و شست و شو دارد و استفاده از آن را راحت میکند.

  بالش طبی بارداری - اهمیت استفاده از بالش طبی  

ویژگی بالش ‌های طبی

دارای فوم حافظه دار

کمک به قرار گرفتن سر و گردن بر روی بالش به شکل صحیح

ضد باکتری و میکروب

سازگار با شکل و ساختار بدن افراد مختلف

کاهش تعریق هنگام خواب (کمک به گردش جریان هوای خنک)

کاهش درد در ناحیه سر، گردن و ستون فقرات

جلوگیری از جذب گرد و غبار و آلودگی

کاهش خستگی و احساس کوفتگی بعد از بیدار شدن

کیفیت در ساخت و طول عمر بالا

  نکات مهم برای خرید بالش های طبی - اهمیت استفاده از بالش طبی  

نکات مهم برای خرید بالش های طبی

اکثر بالش های طبی دراندازه، شکل و حجم مختلف تولید میشوند. بهتر است براساس نیاز بالش مناسب خود را اتنخاب کنید. در ابتدا لازم است مواد مورد استفاده در ساخت آنرا بشناسید. سپس اندازه مناسب از بالش را برای استفاده انتخاب کنید. افرادی که دچار درد در ناحیه گردن هستند، باید از بالش طبی سفت استفاده کنند.

برخی از انواع این محصول قابلیت شست و شو دارند. اگر این نکته برای شما مهم است، میتوانید مدل مناسب را انتخاب نمائید.

اگر گمان میکنید با خوابیدن روی بالش های طبی راحت نیستید، مدل های ارزان تر را برای امتحان انتخاب کنید. در زمان خرید حتما به راحتی بالش توجه داشته باشید.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب