دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

خطر ابتلا به کرونا برای افراد سیگاری

خطر ابتلا به کرونا برای افراد سیگاری

خطر ابتلا به کرونا برای افراد سیگاری

خطر ابتلا به کرونا برای افراد سیگاری بیشتر است و با ترک سیگار و انواع دخانیات، احتمال ابتلا به بیماری های ریوی جدی همچون کرونا کاهش می یابد.

زمانی که ریه ها در معرض آنفولانزا یا هر عفونت دیگری قرار میگیرند، عوارض ناشی از سیگار کشیدن و ورود دود به ریه ها برای افراد عادی سیگاری بیش از افراد عادی خواهد بود.

سیگار کشیدن به ویژه برای افراد مبتلا به کوئید ۱۹ بیشتر خطرزا خواهد بود. همچنین احتمال ابتلا به این بیماری برای سیگاری ها بیشتر است.

تاکنون پژوهش ها نشان داده است که سیگار کشیدن تا بیش از دو برابر احتمال پیشرفت بیماری را در افراد مبتلا به کرونا بیشتر میکند.

همچنین در گزارش هایی آمده است که درصد ابتلای افراد سیگاری به عفونت ناشی از COVID-19 بیش تر از افراد غیر سیگاری گزارش شده است. بر اساس آنچه در مورد اثرات مخرب سیگار و دود بر عملکرد سیستم تنفسی گزارش شده است میتوان انتظار داشت که عفونت ناشی از بیماری کرونا در افراد سیگاری حادتر و بیشتر است.

در مطالعه ای مبتنی بر جمعیتی از جوانان ارتباط بین سیگار کشیدن و بیماری کرونا ویروس (برای افراد بین ۱۳ تا ۲۴ سال) تنها پنج برابر بوده است. در بین مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی نیز این مقدار ۷ برابر بوده است.

این یافته از اهمیت زیادی برخوردارند زیرا ترکیبی از موارد ابتلا به کرونا را نشان میدهند که نشانگر انتقال این بیماری به جوانان است. این گزارش عدم رعایت فاصله اجتماعی و عدم درک خطر ابتلا به کرونا را در این گروه سنی نشان میدهد.

خطر ابتلا به کرونا برای افراد سیگاری - خطر ابتلا به کرونا برای افراد سیگاری

چرا سیگار کشیدن علائم بیماری کرونا را تشدید میکند؟

سیگار کشیدن با افزایش سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) در افرادی که در معض خطر عفونت شدید یا عفونت خونی هستند همراه است.

افرادی که در بدن خود کوتینین یا متابولیت نیکوتین دارند و حتی در سطح پایین با دود سیگار در تماش هستند، به طور قابل توجهی خطر نارسایی حاد تنفسی را تجربه خواهند کرد.

سیگار کشیدن به طورکلی توانایی ریه ها را در مبارزه با عفونت مختل میکند. خطر ابتلا به کرونا برای افراد سیگاری بیشتر است و برای درمان آن به تجهیزات پزشکی نیاز خواهند داشت که برخی از آنها قابل استفاده در منزل هستند.

بررسی علائم تنفسی روی افراد سیگاری نشان دهنده افزایش حساسیت و یا تاخیر در بهبود عفونت های تنفسی می باشد. مطالعه روی ۳۰ فرد غیر سیگاری سالم که در معرض دود سیگار قرار گرفته اند، کاهش حساسیت به سرفه را نشان میدهد. بررسی علائم تنفسی را میتوان با دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی اندازه گیری کرد.

اقدام به ترک سیگار و استفاده از سیگارهای الکترونیکی موجب افزایش حساسیت و تاخیر در بهبود عفونت های تنفسی میشود.

آنالیز بین سیگار کشیدن و آنفولانزا نشان میدهد که افراد سیگاری بیشتر در معرض بیماری و حتی بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه هستند.

سیگار کشیدن خطر عفونت شدید کرونا ویروس را افزایش میدهد. عفونت ها در اثر استفاده از مواد مخدر و دود نیز خطرات ناشی از کوئید ۱۹ را افزایش میدهد. سیگار کشیدن عوامل خطر ابتلا به کرونا را بیشتر میکند زیرا سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند.

   

بررسی شایعه عدم ابتلای افراد سیگاری به کرونا

در چندین روزنامه این خبر منتشر شده بود که سیگار مشیدن و نیکوتین ممکن است در برابر کرونا از ریه محافظت کند. دانشگاه باث طی یک ارزیابی این مطالعات را منتشر کرد که مشکلات جدی را در این خبر عنوان میکند. این حتی یک تحقیق نیست و تنها یک فرضیه است که افراد سیگاری به کرونا مبتلا نمیشوند.

شرکت های تولید کننده دخانیات سابقه طولانی در رواج این شایعه ها دارند. از جمله اینکه نیکوتین دارای مزایایی نیز هست. حتی اگر نیکوتین مزیتی داشته باشد واقعا متفاوت از دود است که هزاران آسیب در مصرف آن وجود دارد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب