دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

دستگاه نوار مغز

دستگاه نوار مغز

دستگاه نوار مغز

دستگاه نوار مغز یا EEG برای ثبت دیجیتالی یا کاغذی سیگنال های امواج مغزی است. فعالیت های الکتریکی این دستگاه به سطح مغز میرسد و بسیار ضعیف و در حد میکروولت است.

مغز انسان دارای یک ارگانسیم الکتروشیمیایی است و دستگاه از طریق الکترودهای متصل به جمجمه، فعالیت های مغز را ثبت میکند. این فعالیت ها به شکل امواج مغزی نمایش داده میشوند. اندازه الکتروانسفالوگرافی بازتابی از ارتباط بین جریان های الکتریکی درون جمجمه و ولتاژهای ناشی از آن بر روی سر است. این ولتاژها منعکس کننده جنبه های خاص پردازش و کارکرد الکتریکی مغز هستند.

ولتاژها نشان میدهند که مناطق مختلف مغز چه فعالیت الکتریکی دارند و یا در مقابل محرک ها و در خلال تکالیف شناختی چه پاسخی میدهند. این دستگاه از تجهیزات پزشکی پرکاربرد برای متخصصان مغز و اعصاب می باشد.

  ساختار دستگاه نوار مغز - دستگاه نوار مغز  

ساختار دستگاه نوار مغز (EEG)

نوار مغزی منشاء تحولات بزرگی در بررسی بیماری های مغز و به ویژه تشنج ها است. به کار گرفتن این دستگاه باعث شده تا دانش انسان از فرآیندها و عملکردهای مختلف مغز به میزان زیادی افزایش یابد. این دستگاه میتواند امواج مغزی را ثبت و تجزیه و تحلیل کرده و به پزشک در تشخیص کمک نماید.

 

عملکرد دستگاه نوار مغز چگونه است؟

مراحل دریافت سیکنال بسیار ساده است و شامل وارد کردن اطلاعات بیمار، نصب الکترودها، فشار کلید برای نمایش سیگنال های مغزی و فشار کلید برای چاپ یا ذخیرا سیگنال ها میشود.

فایل ها به صورت مونتاژ ساده ذخیره میشوند و به سادگی به مونتاژهای مختلف قابل تبدیل هستند. بدون حضور بیمار نیز امکان مرور، تحلیل، تغییر و مونتاژ این سیگنال ها وجود دارد.

انتقال سیگنال های رکورد شده از طریق پورت USB به دستگاه دیگر یا رایانه وجود دارد. تحلیل فرکانسی و تشخیص توان سیگنال ها مغزی نیز در باندهای مختلف و نیز نپاشت رنگی مغز از امکانات تحلیلی دستگاه می باشد.

  موارد کاربرد دستگاه EEG - دستگاه نوار مغز  

موارد کاربرد دستگاه EEG

از دستگاه نواز مغز (EEG) در مراکز درمانی، نورولوژی، اطفال، تشخیص صرع ، روانپزشکی و مطب پزشکان مغز و اعصاب استفاده میشود.

 

مشخصات فنی دستگاه EEG

 کانال تقویت کننده  EEG

 کانال تقویت کننده اضافی به صورت انتخابی

 ارتباط از طریق سریال یا USB

چهار انتخاب در سرعت نمایش سیگنال، چهار انتخاب در فیلتر بالاگذر و چهار انتخاب در فیلتر پایین گذر

هشت انتخاب در حساسیت سیگنال و دو انتخاب در فیلتر برق شهر

انتخاب نا محدود در مونتاژها برای دو حالت offline و online

تحلیل‌های Brainmap ، Power Spectrum ، Frequency Spectrum

تحریک کننده نوری

چاپگر حرارتی و لیزری

کاربری بسیارآسان و قابل استفاده در مطب و بیمارستان‌ها

قابل استفاده به صورت پرتابل

ظاهر زیبا و حجم نسبتا کم

دو سیگنال کالیبراسیون مربعی و سینوسی و امکان اندازه گیری امپدانس پوست و الکترود

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب