دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

پروتز خارجی سینه

پروتز خارجی سینه

پروتز خارجی سینه

پروتز خارجی سینه (external) در مدل های مختلف عرضه میشود و کاربردهای زیادی دارد. این محصول از تجهیزات پزشکی است و به ویژه برای خانم هایی که جراحی ماستکتومی یا برداشتن سینه به علت سرطان و … را دارند، بسیار کاربردی و مناسب است.

پروتز خارجی در حقیقت یک سیسنه مصنوعی است که در زیر لباس قرار میگیرد و شبیه ساز سینه واقعی است.

استفاده از این محصول تعادل بدن را در زنان بعد از برداشتن سینه حفظ میکند. زیرا به موجب این جراحی ممکن است ستون فقرات و مهره های کمر دچار آسیب شود. استفاده از این دسته پروتزها تعادل بدن را حفظ میکند و مانع از آسیب رسیدن به مهره های کمر خواهد شد.

پروتزهای خارجی به دلیل عدم نیاز به جراحی و عوارض ناشی از آن برای زنان مناسب تر و کاربردی تر می باشد. انواع آرتز و پروتز معمولا به این منظور مورد استفاده هستند. این محصول در زمان انجام پرتوتراپی یا شیمی درمانی کاربردی تر است. برای شرایطی که امکان جراحی های زیبایی وجود ندارد، استفاده از این محصول بهترین جایگزین می باشد.

پروتزها به طور کلی به بازسازی ظاهر از دست رفته و بالارفتن اعتماد به نفس کمک میکنند و عوارض و درد جراحی ها را نخواهند داشت.

  نحوه استفاده از پروتز سینه اکسترنال - پروتز خارجی سینه  

ویژگی های پروتز خارجی سینه

سیلیکون مورد استفاده در ساخت پروتز خارجی سینه ضد حساسیت و سازگار با انواع پوست می باشد. همچنین با تغییر دمای بدن و محیط شکل و سایز آن تغییر نمیکند و حالت کششی و ارتجاعی خود را حفظ خواهد کرد.

 

نکات مهم درباره استفاده از پروتز سینه اکسترنال

این محصول از مواد سیلیکونی اسخته شده و در اندازه ها و سایزهای مختلف در دسترس می باشد. استفاده از انها بسیار آسان است و قابل شست و شو هستند. میتوانید برای استفاده بهتر و آسان تر پروتز سینه را همراه با سوتین مخصوص خریداری کنید. همچنین امکان تهیه انواع این محصول که قابلیت چسبیدن به بدن را دارند انتخاب نمائید.

برای شست و شوی این پروتزها از آب ولرم و صابون استفاده کنید و حتما با دستمال نرم آنرا خشک نمائید.

استفاده از این پروتز ها سبب تعریق و گرم شدن بدن میشود. در هوای گرم یا به دلیل تحرک زیاد ممکن است پروتز عرق کند و آزار دهنده باشد. از این رو بهتر است از انجام حرکات ورزشی و رقص در زمان استفاده اجتناب کنید.

  مزایا و معایب پروتز داخلی و خارجی سینه - پروتز خارجی سینه

مزایا و معایب پروتز داخلی و خارجی سینه

استفاده از پروتزهای خارجی علاوه بر زیبایی، مزایای دیگری نیز دارند. از جمله باید به هزینه کمتر و عدم نیاز به جراحی برای استفاده از آنها اشاره کرد.

مصرف کننده این پروتزها تنها ممکن است با پارگی و کشش آنها مواجه شود.

پروتز داخلی معاییی چون عفونت، خونریزی و یکسان نبودن سینه ها را دارد و ممکن است نیاز به مراجعه دائم به پزشک داشته باشید.

  انواع پروتز سینه خارجی - پروتز خارجی سینه  

انواع شکل پروتزهای خارجی سینه

متقارن : پروتز متقارن به شکل مثلث یا بیضی است و میتوان آنرا در سمت چپ یا راست سینه قرار داد.

قطره اشکی : این مدل اغلب برای خانم هایی که پستان آنها در ناحیه تحتانی و خارج پر است و در قسمت بالا کمتر پر می باشد، مناسب و مورد استفاده است.

نامتقارن : پروتز نامتفارن برای خانم هایی  که عمل جراحی گسترده انجام داده اند مناسب است و به طور خاص برای راست یا چپ استفاده میشود.

پروتز سفارشی : این مدل با روش اسکنر سه بعدی و برای ناحیه ای از قفسه سینه استفاده میشود. این مدل با اندازه گیری دقیق و مطابق با قفسه سینه ساخته میشود.

 

نحوه استفاده از پروتز سینه اکسترنال

روش معمول برای استفاده از این پروتزها قرار دادن آنها داخل سوتین و پوشیدن آن می باشد. سوتین ها دارای جیب مخفی هستند و پروتز داخل آن قرار میگیرد.

روش دیگر استفاده مدل چسبنده این پروتزها است که کاملا روی بدن قرار میگیرند و به منظور چسبیدن در ساخت انها از سیلیکون چسبنده استفاده شده است.

برای بیمارانی که به تازگی جراحی قطع عضو کرده اند، بستن و نگهداری محل جراحی با استفاده از بانداژ انجام میگیرد. سپس پروتز پایلون به مریض تحویل و طی جلسات متعدد ۱الی ۱/۵ساعته، طریقه ی راه رفتن صحیح و استفاده ی اصولی از پروتز آموزش داده می شود.

بعد از اینکه بیمار به پروتزها عادت کرد، مدل دائمی و سفارشی ساخته و استفاده خواهد شد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب