دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

آشنایی با تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی

آشنایی با تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی

آشنایی با تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی

بیماری‌هایی که موجب بروز مشکلات تنفسی می‌شوند از جمله سرماخوردگی، COPD، ویروس کرونا، برونشیت، بیماری‌های ریوی و غیره، نیاز به مراقبت دائمی و اکسیژن رسانی کافی دارند؛ حضور طولانی مدت و بی‌دردسر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای رفع این مشکلات تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد. افراد دارای بیماری‌های ریوی و تنفسی به‌طور طبیعی و بدون کمک تجهیزات تنفسی قادر به جذب اکسیژن موجود در هوا نیستند. تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی در انواع و طیف‌های گسترده‌ای تولید و عرضه می‌شوند؛ این تجهیزات بهترین راه‌حل برای کمک به تنفس و اکسیژن رسانی به افراد با بیماری‌های تنفسی در منزل است. در ادامه این مقاله به معرفی انواع تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی می‌پردازیم. afrateb temp1 - آشنایی با تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی  

چرا از تجهیزات تنفسی خانگی استفاده کنیم؟

با گسترش زندگی شهری و مدرن و افزایش آلودگی هوا به‌ویژه در شهرهای بزرگ، میزان ابتلا به بیماری‌های ریوی و تنفسی افزایش یافته است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای رفع این مشکل به‌جای مراجعه مکرر به بیمارستان و مراکز درمانی، در خانه و خارج از این محیط‌ها از تجهیزات تنفسی استفاده کنند. ضمن این‌که حضور مداوم در این مراکز برای برخی از بیماری‌های ریوی که نیاز به اکسیژن رسانی مداوم یا در هنگام ورزش یا خواب دارند، امکان‌پذیر نیست. از این رو استفاده از تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی ضروری است.  

دستگاه کمک تنفسی خانگی چیست و چه انواعی دارد؟

تجهیزات تنفسی خانگی با توجه به این‌که برای استفاده در منزل طراحی و عرضه شده‌اند، غالبا از وزن و حجم کمی برخوردار بوده و به آسانی قابل حمل و جابه‌جایی هستند. این دستگاه‌ها سر و صدای بسیار کمی دارند و هیچ مزاحمتی برای استفاده در هنگام خواب ایجاد نمی‌کنند. ضمن این‌مه تجهیزان پزشکی تنفسی خانگی معمولا در ابعاد کوچک تولید شده و از این نظر جای زیادی را اشغال نمی‌کنند. این دستگاه‌ها دارای انواع گوناگونی هستند که بهتر است قبل از خرید با انواع آن ها که در ادامه معرفی شده است، آشنا شوید؛ hg - آشنایی با تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی  
  • کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن یا همان اکسیژن ساز یکی از دستگاه‌های کمک تنفسی رایج و بسیار مهم برای کمک به بیماران تنفسی است. کپسول اکسیژن دارای ظاهری استوانه‌ای شکل بوده و مقداری اکسیژن را درون خود جای داده است. در زیر این دستگاه چندین چرخ برای جابه‌جایی و حمل آن تعبیه شده است. مهم‌ترین نکته در هنگام استفاده از کپسول اکسیژن، دوری آن از گرما و شعله است. از اکسیژن ساز در بسیاری از بیماری‌ها از جمله آسم، ذات الریه، نارسایی‌های قلبی، مشکلات سیستم تنفسی، مشکلات غدد، نوزادان نارس، نارسایی ریه و با مجوز پزشک برای کرونا و غیره استفاده می‌شود.

  • اکسیژن رسانی با سی پپ

دستگاه تنفسی خانگی سی پپ برای کمک به اکسیژن رسانی به بدن و بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی در بسیاری از بیماری‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دستگاه غالبا برای رفع اختلالات خواب و افزایش کیفیت خواب بدون نیاز به دارو استفاده می‌شود. افرادی که به آپنه یا تنگی نفس مبتلا هستند، معمولا در هنگام خواب دچار وقفه در تنفس می‌شوند که این مسئله ممکن است موجب بروز سکته در این افراد شود. دستگاه سی پپ بدون نیاز به دارو و جراحی به رفع این مشکل کمک می‌کند.  
  • بای پپ و تنظیم فشار دم و بازدم

بای پپ یک دستگاه تنفسی با عملکردی مشابه سی پپ است. با این تفاوت که بی پپ برخلاف سی پپ قابلیت تنظیم در دو فشار دم و بازدم را داشته و با اندازه‌گیری مقدار نفس‌های بیمار، فشار مناسبی را به ریه فرد وارد می‌کند. این دستگاه از کاربری بسیار آسانی برخوردار بوده و همه افراد با هر سطح دانش فنی می‌توانند از آن استفاده کنند.  
  • نبولایزر و اهمیت استفاده آن در موارد حاد

از دستگاه تنفسی نبولایزر در بیماری‌های تنفسی حاد همچون برونشیت، التهاب ریه یا آسم شدید استفاده می‌شود. نبولایزر داروهای قابل استنشاق را به سرعت به ریه و دستگاه تنفسی می‌رساند. این مسئله نه تنها سبب افزایش سرعت تاثیر دارو بر روی ریه شده، بلکه از تاثیرات جانبی آن بر دیگر بخش‌های بدن جلوگیری می‌کند. نبولایزر به‌طور کلی موجب افزایش عملکرد ماهیچه های دستگاه تنفسی، بهبود توانایی فرد در انجام فعالیت‌های عمومی، جلوگیری از تجمع ترشحات و خلط‌های ریوی، کاهش سرفه و عفونت سینه، کاهش درد،  بهبود برگشت خون به سیستم تنفسی، مرطوب شدن مجاری تنفسی و غیره می‌شود.  
  • دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور

امروزه هوای اطراف ما و هوایی که به‌طور روزمره تنفس می‌کنیم حاوی انواع آلاینده از جمله گرد و غبار، دود و گوگرد و مازوت و انواع مواد شیمیایی است. این آلاینده‌ها به راحتی وارد ریه شده و آن را درگیر می‌کند. استفاده از دستگاه تصفیه هوا در محیط منزل برای کمک به پاکسازی ریه ، به‌ویژه برای افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی ضروری است. دستگاه بخور غالبا برای مرطوب ساختن محیط و کاهش خشکی هوا استفاده می‌شود. این دستگاه با رطوبت رسانی به مجاری تنفسی، موجب بهبود عملکرد تنفس و کاهش چسبندگی مجاری تنفسی کاهش سرفه‌های مکرر، کاهش خشکی گلو شده و دفع خلط در هنگام بیماری را راحت می‌کند.  
  • ونتیلاتور خانگی چیست؟

از ونتیلاتور برای کمک به تنفس بیماران در اختلالات تنفسی مزمن یا بیماری‌های عصبی استفاده می‌شود. استفاده از ونتیلاتور خانگی ، موجب کاهش هزینه‌های بستری در بیمارستان و راحتی بیمار می‌شود. این دستگاه با انتقال تنفس مصنوعی به بیمار و بررسی دم و بازدم‌های او، تنفس او را به خوبی تنظیم می‌کند. از این دستگاه غالبا برای انتقال درصد تعیین شده اکسیژن مورد نیاز به ریه‌ها، خروج کربن دی اکسید از بدن، تسهیل دم و بازدم و کمک به صفر تا صد تنفس استفاده می‌شود.  

afrateb - آشنایی با تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی

 
  • خرید تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی با افراطب

شرکت تجهیزات پزشکی افراطب یک مجموعه معتبر در زمینه تولید و فروش انواع تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی است. این مجموعه با برخورداری از نیروهای متخصص، انواع تجهیزات تنفسی را با بهترین قیمت، گارانتی و تضمین کیفیت ارائه می‌کند. با خرید تجهیزات پزشکی تنفسی از این مجموعه، می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان افراطب بهره‌مند شوید.
نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب