دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

درمان خانگی کرونا

درمان خانگی کرونا

درمان خانگی کرونا

درمان خانگی کرونا یا خودمراقبتی پس از برخورد با بیمار کوئید ۱۹ باید شروع شود. لازم است تا در صورتی که احتمال میدهید به این ویروس مبتلا شده اید، اما علائمی ندارید ایتدا تست دهید. می توانید بدون خروج از منزل و در منزل این تست را انجام دهید. یکی انواع تست کرونا تست فوری یا آنتی ژن است. برای درمان و کاهش علائم کرونا نیز میتوانید از تجهیزات پزشکی خانگی استفاده کنید.

اگر امکان حضور در آزمایشگاه را ندارید، بهترین راه قرنطینه شدن و ماندن در خانه به مدت ۱۴ روز است. در طول مدتی که در خانه و به دور از دیگران هستید، لوازم مورد نیازتان را از طریق دیگران تامین کنید و هرگز به مکان های عمومی نروید.

با افراد خانواده نیز باید فاصله خود را حفظ کنید. فاصله شما با دیگران باید حداقل یک متر باشد. برای محافظت بهتر از دیگران باید از ماسک استفاده نمائید و مرتب دست های خود را بعد از تماس با سطوح بشوئید.

در صورت امکان در اتاقی جدا از دیگران بمانید و در غیر این صورت حتما از ماسک استفاده نمائید.

در اتاق تنها هستند از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید و اگر از اتاق مشترک با کسی استفاده میکنید حداقل یک متر با او فاصله داشته باشید.

باید حدود ۱۴ روز را برای بهبود علائم در نظر بگیرید. در صورت بروز علائم بیماری از پزشک کمک بگیرید. بهتر است با مراکزدرمانی تماس بگیرید.

در صورت علائمی مانند تنگی نفس، از دست دادن تکلم و حرکت یا سرگیجه حتما به پزشک مراجعه کنید.

لازم است با دوستان و نزدیکان خود در ارتباط بمانید. این کار به حفظ روحیه شما در دوره قرنطینه کمک میکند.

  درمان‌های پزشکی کرونا - درمان خانگی کرونا  

درمان‌های پزشکی کرونا

علاوه بر درمان خانگی کرونا و ماندن در قرنطینه، نیاز به درمان پزشکی نیز خواهید داشت. دانشمندان تلاش میکنند تا راه های درمان برای این بیماری را پیدا کنند. مراقبت های این بیماری شامل استفاده از اکسیژن برای بیماران مبتلا به نوع بدخیم این بیماری می باشد. برای بیماران با مشکلات تنفسی بدتر نیاز به دستگاه اکسیژن ساز نیز خواهد بود.

از جمله داروهای تجویز شده برای این بیماری، دگزامتازون است. دگزامتازون یک داروی غیر استروئیدی است که به کاهش مدت زمان استفاده از دستگاه تنفس کمک میکند. استفاده از این دارو توانسته بیماران بدحال و حاد را نجات دهد.

درمان با هیچکدام از آنتی بیوتیک ها از طرف سازمان بهداست جهانی توصیه نشده و نمیشود.

همچنین در مورد استفاده از داروهای گیاهی هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوانند در درمان کرونا موثر باشند. حتی مصرف آنها ممکن است با داروهای شیمیایی تداخل ایجاد کند و تاثیرات خطرناکی به جا بگذارد.

نکته مهم دیگر این است که هرگز از داورهای تجویز شده برای دیگر بیماران استفاده نکنید. محصولات پزشکی و داروها ممکن است به درمان کوئید ۱۹ کمک کند، اما عوارضی نیز میتوانند داشته باشند. پس بهتر است هرشخص کرونایی از داروهای تجویز شده توسط پزشک خود استفاده کند.

 

توصیه های مهم درباره درمان کرونا

برای بهبودی سریعتر و درمان خانگی کرونا نوشیدن مایعات و هیدارته کردن بدن به شدت توصیه میشود. بیمار باید تا آنجا که ممکن است استراحت کند.

دوره بهبود کرونا بین ۲ تا ۶ هفته است. اما ممکن است برخی افراد اثرات طولانی مدت را تجربه کنند. علائم این بیماری شامل اسهال، سردرد، گلودرد، استفراغ، تپش قلب، تنگی نفس، خستگی شدید، تب درجه پایین، مشکل خوابیدن، ضعف عضلانی و از دست دادن حس بویایی و چشایی می باشد.

اکثر افرادی که این بیماری را تجربه میکنند به زودی بهبود می یابند. علائم بیماری ممکن است چند روز طول بکشد اما در طول یک هفته کمتر میشود. هدف درمان این است که درد بیمار کاهش یابد و این کار با مصرف مایعات و مسکن ممکن خواهد بود.

سالمندان و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند. این افراد علائم شدید تری را تجربه میکنند و در معرض خطر بیشتری قرار خواهند داشت.

همچنان بهترین راه برای درمان رعایت قرنطینه و خود مراقبتی است.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب