دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

نمونه نقشه بیمارستان

نمونه نقشه بیمارستان

نمونه نقشه بیمارستان

نمونه نقشه بیمارستان و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در آن بسیار مورد توجه است. به این سبب که بیمارستان نقش مهم و حیاتی در حفظ جان انسانها و سلامت آنها دارد، نیازمند طراحی دقیق و درست نقشه و پلان می باشد.

طراحی پلان بیمارستان نیز نیازمند کسب تجربه زیادی است که صرف انرژی و زمان زیادی را می طلبد.

برای انجام بهتر و دقیق تر این کار میتوان از پلان بیمارستان های برتر دنیا الگو گرفت. این یک راه حل جایگزین و مناسب برای صرفه جویی در زمان و انرژی می باشد.

برای طراحی و ساخت بیمارستان باید به شرایط اقلیمی و نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه مورد نظر توجه کرد. در تمام دنیا مسائلی مانند عوامل جمعیتی مختلف شامل تراکم و پراکندگی جمعیت، اقلیم، فرهنگ و اجتماعی در نظر گرفته میشود. همچنین باید مصالح ساختمانی که میتوان و باید برای ساخت ساختمان بیمارستان استفاده کرد نیز در نظر گرفت.

بیمارستان ها اغلب براساس شرایط از پیش تعیین شده طراحی و شاخته میشوند. مثلا تیپ گرمسیری و سردسیری بیمارستان ها با هم متفاوت است و تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان نیز بسته به این شرایط فرق دارد.

برخی بیمارستان ها باگذشت زمان و به دلیل افزایش جمعیت، دچار تغییرات فیزیکی شده اند و توسعه پیدا کرده اند. طراحی آنها اغلب با ضابطه و معیار خاصی مطابقت ندارد و میتواند کاملا متفاوت باشد.

به طور کلی ترمیم یا بازسازی بیمارستان راه هایی است که به کمک آن میتوان ساختار فیزیکی بیمارستان را به حالت ایده آل نزدیک کرد.

  نمونه پلان بیمارستان - نمونه نقشه بیمارستان
نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب