دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

ویدئو لارنگوسکوپ چیست؟

ویدئو لارنگوسکوپ چیست؟

ویدئو لارنگوسکوپ چیست؟

ویدئو لارنگوسکوپ از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات پزشکی است که به کنترل راه تنفس در زمان جراحی کمک میکند. میزان بازگشایی مجرای تنفسی با این دستگاه در انسدادهای دشوار در اتاق عمل ۱.۲% و موادر ناموفق در این مورد ۳.۸% بوده است. لازم است تا تکنسین های بهداشت درک دقیق از مشخصات، رابط کاربری و هندسه ویدئو لارنگوسکوپ داشته باشند و کارایی آنرا نیز درک کنند.

به طور کلی در تعریف این دستگاه باید گفت، یک وسیله پرتابل برای بالابردن دقت در لوله گذاری (اینتوباسیون) است. کاربری این دستگاه در اتاق عمل اورژانس، ICU و مراکز آمبولانس هوایی می باشد و به این منظور طراحی شده است.

 
قابلیت خرید آنلاین - ویدئو لارنگوسکوپ چیست؟
 

تیغه های دستگاه پوشش خاصی دارند و با به کار گیری سیستم بخار، دید خوبی را به کاربر میدهند. به این ترتیب بدون کوچکترین تشکیل بخار در مقابل دوربین، امکان انجام لوله گذاری وجود دارد.

سیستم تنظیم نور از ویژگی های دیگر این دستگاه است است تا در طول پروسه اینتویاسیون تصویر واضح و با نور مناسب  و دید کافی داشته باشید.

لارنگوسکوپ های ویدئویی دارای یک دسته داسی شکل هستند که تیغه های مختلف روی آن قرار میگیرند. از این طریق کار فیلمبرداری راحت تر است. در ابتدای تیغه، منبع نور وجود دارد و کار لوله گذاری را آسان تر میکند. به طور کلی این دستگاه برای بازنگهداشتن مجاری تنفسی در زمان عمل و اتاصل دستگاه ونتیلاتور به بیمار کاربرد دارد.

  مشخصات فنی ویدئو لارنگوسکوپ - ویدئو لارنگوسکوپ چیست؟  

مشخصات فنی ویدئو لارنگوسکوپ

نمایشگر :

ویدئو لارنگوسکوپ مجهز به نمایشگر ۵.۳ اینچی، باکیفیت تصویر بالا و قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه می باشد. در لارنگوسکوپ های قدیمی مانیتور از دستگاه جدا بود. اما این تکنولوژی تمرکز پزشک  یا تکنسین را بالا برده و خطا را در لوله گذاری کاهش میدهد.

 

پورت USB :

وجود پورت USB و تصویر AV کمک میکند تا در صورت نیاز به نمایشگر بزرگتر، ویدئو لارنگوسکوپ را مانیتور دیگری وصل کنید. همچنین امکان انتقال داده ها از طریق کابل USB، به کامپیوتر وجود دارد.

 

حافظه داخلی :

دستگاه دارای حافظه داخلی ۸ گیگ است و امکان ذخیره عکس و فیلم در حین عمل را میدهد. به منظور تهیه عکس و فیلم دکمه میانبر روی دستگاه تعبیه شده و میتوانید در هر لحظه از لوله گذاری عکس داشته باشید.

 

تیغه های دستگاه :

کرو تیغه های دستگاه، کمک میکند تا در پوزیشن های مختلف به راحتی عمل اینتوباسیون یا لوله گذاری انجام شود.

 

دوربین :

دوربین HD ضد مه ۲ مگاپیکسل، FOV با زاویه ۶۶ درجه، بدون زاویه مرده و روشنایی ۸۰۰ لوکس است. همچنین تک دکمه ای و سریع می باشد و امکان فیلمبرداری مدام را به کاربر میدهد. لنز آن از فولاد ضدزنگ ساخته شده و بارها قابل استفاده خواهد بود.

 

طراحی ارگونومیک :

دسته این وسیله دارای ارگونومیک می باشد و کار با آن بسیار راحت است. دسته کاملا ضد باکتری و نور است.

 

باتری :

دستگاه دارای یک باتری لیتیوم یونی قابل شارژ با کیفیت بالا است. عمر باتری ۲۰۰ دقیقه به صورت کامل کار می‌کند و عمر باتری آن ۳-۴ سال است. مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری ۸ ساعت است.

  مزیت بالینی استفاده از لارنگوسکوپ های ویدئویی - ویدئو لارنگوسکوپ چیست؟  

مزیت بالینی استفاده از لارنگوسکوپ های ویدئویی

بهتر است با ین وسیله در طول جراحی دهانه حنجره را پاک کنید و آسیب به بافت حنجره را کاهش دهید.

عملکرد ضد مه منحصر به فرد، بدون پیش‌گرم شدن، و صرفه جویی در وقت برای عملیات اینتوباسیون اضطراری

مجهز به شش چراغ روشنایی برجسته، برای ایجاد چشم‌انداز روشن‌تر

باتری با ظرفیت mAh3200 (استفاده کامل از برق، استفاده پایدار برای بیش از ۲۰۰ دقیقه)

وجود طیف گسترده‌ای از تیغه ها (تیغه مناسب اطفال ، تیغه بزرگسال، مدل‌های خاص برای شرایط دشوار)

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب