دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

تجهیزات پزشکی پوست و مو

تجهیزات پزشکی پوست و مو

تجهیزات پزشکی پوست و مو

تجهیزات پزشکی پوست و مو از تجهیزات پزشکی که شامل تجهیزات و لوازم برای آرایش، پوست و مو و کاهش وزن و … کاربرد دارند. امروزه برای انواع مشکلات زیبایی، دستگاه ها و تجهیزاتی طراحی و تولید شده است که کار متخصصان زیبایی را راحت تر میکند.

این تجهیزات در دسته بندی های مختلف قرار میگیرند و کاربرد و هدف متفاوتی دارند. از جمله تجهیزات مراقبت از پوست و جوانسازی، تجهیزات و مواد مراقبت از مو، تجهیزات و مواد مربوط به تناسب اندام و تجهیزات پزشکی عمومی و مصرفی که نیاز هر کلینیک زیبایی است.

  تجهیزات و دستگاه های مراقبت از پوست و زیبایی - تجهیزات پزشکی پوست و مو  

برخی از تجهیزات مراقبت از پوست و زیبایی

این تجهیزات را میتوان محبوب ترین ابزار و لوازم بین تجهیزات پزشکی پوست و مو دانست. استفاده از آنها امروزه بسیار رایج است و برای انواع پوست و تمام نقاط بدن کاربرد دارد. این تجهیزات به طور کلی برای جوانسازی، حذف موهای زائد و … کاربرد دارند.

  دستگاه هایفو HIFU - تجهیزات پزشکی پوست و مو  

دستگاه هایفو (HIFU)

هایفوتراپی به معنای ” امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا” است. این روش نسبتا جدید برای سفت کردن و لیفتینگ پوست و کاملا بدون درد و غیر تهاجمی می باشد. هایفو جایگزین خوبی برای لیفت صورت با نخ است.

در این روش از امواج فراصوت به صورت متمرکز استفاده میشود که به لایه خاصی از پوست انرژی وارد میکند و باعث تحریک کلاژن ها میشود. کلاژن وظیفه استحکام بافت پوستی را به عهده دارد. هایفو با تحریک کلاژن کمک میکند تا پوستی محکم و بدون چروک داشته باشیم.

  دستگاه Q SWITCH - تجهیزات پزشکی پوست و مو  

دستگاه (Q-SWITCH)

این دستگاه برای از بین بردن انواع خال مادرزادی، تتو، رگ های واریسی و لکه های پوستی کاربرد دارد. لیزر کیو سوئیچ از کامل ترین دستگاه های موجود در بازار است که به این منظور مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا مجهز به دو سری هندپیس ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر می باشد که با آنها میتوان انواع رنگ های روی پوست را از بین برد.

سری هندپیس ۵۳۲ نانومتر برای طیف رنگ های زرد، سبز و قرمز استفاده می شود و سری هندپیس ۱۰۶۴ نانومتر با توجه به طول موج آن برای طیف رنگ های مشکی، سبز و آبی قابل استفاده می باشد.

عملکرد این روش لیزر با هدف قرار دادن رنگدان های پوستی موسوم به ملانین اقدام به رفع لکه ها مینماید. ستون نور لیزر با طول موج ۵۳۲ یا ۱۰۶۴ نانومتر این رنگدانه را متلاشی میکند. رنگدانها با این روش متلاشی میشوند و توسط سلول های به خصوص ماکروفاژها که در خون افراد وجود دارد، بلعیده میشوند و سپس از بدن خارج میشوند.

  دستگاه میکرودرم آبریژن - تجهیزات پزشکی پوست و مو  

دستگاه Face up یا microdermabrasion

با این دستگاه، علاوه بر لایه برداری، ماساژ پوست نیز انجام میشود. به این ترتیب با تحریک جریان خون و کلاژن سازی، بافت های پوست سفت تر و شاداب تر میشوند. در نسل جدید میکرودرم آبریژن پودر حذف شده است و معضلاتی مانند نیاز به جداسازی پودر از پوست یا گیر کردن پودر وجود ندارد. سری های ایبروسن یکبار مصرف هستند و از کاربید سیلیکون ساخته شده اند. این ماده با پوست سازگار است و در پوست ایجاد حساسیت و آلرژی نمیکند.

در فناوری جدید دستگاه Face Up، دارای سه دور موتور (۴۵۰۰، ۳۵۰۰ و ۲۵۰۰) است که با تنظیم سرعت میتوان حالتهای متفاوتی را متناسب با نیاز افراد داشت.

مهمترین مزیت این دستگاه نسبت به میکرودرم های پودری ایجاد درد و سوزش کمتر است. وجود حالت های مختلف کمک میکند تا براساس نوع پوست و نیاز بیمار ابریژن انجام گیرد.

استفاده از این دستگاه کاربرد زیادی در از بین بردن لک صورت یا ملاسما دارد. اگر میکرودرم همراه با بوتاکس انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت.

  دستگاه Fractional RF - تجهیزات پزشکی پوست و مو  

دستگاه Fractional RF یا رادیو فرکوئنسی

این دستگاه نیز برای جوانسازی پوست از امواج رادیو فرکوئنسی استفاده میکند. RF برای عملکرد خود نیاز به گیرنده و فرستنده دارد و به وسیله یک سری سوزنی با روکش طلا کار میکند. وقتی سوزن دستگاه روی پوست قرار میگیرد، همزمان با فروشدن یک گرمایش عمقی در ناحیه درم ایجاد میکند.

این کار موجب تحریک ناحیه کلاژن ساز میشود و عروق خونی را تحریک مینماید. علاوه بر این موجب بازسازی پوست شده و سلول های فیبروپلاست را تحریک می کند.

این دستگاه انرژی را به لایه های میانی پوست وارد میکند و به این دلیل آسیبی به لایه سطحی پوست نمیرسد. تنها ممکن است پوست یک تا دو روز قرمز باشد. آر اف از طرف افراد با پوست های تیره نیز طرفدار دارد.

  دستگاه مزوتراپی - تجهیزات پزشکی پوست و مو

دستگاه مزوتراپی ( Mesotherapy)

دستگاه مزوتراپی دارای سوزن های زیادی است که پوست را به صورت مکانیکی تحریک میکنند و مواد مغذی و درمانی را به لایه میانی پوست میرسانند. این روش مشکلات اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب که موجب آسیب به پوست و موو میشوند را رفع میکند.

دستگاه مزوتراپی انواع مختلفی دارد که با عملکرد متفاوتی نیز دارند. چند مدل از این دستگاه عبارتند از دستگاه میکرونیدلینگ، مزوتراپی بدون سوزن، مزوتراپی خانگی، میکرونیدلینگ، مزوترایی لک صورت، مزوتراپی پوست و مو و … که مشخصات فنی و کاربردهای متفاوتی دارند.

  دستگاه کوتر یا cautery - تجهیزات پزشکی پوست و مو  

دستگاه کوتر یا cautery

از دستگاه کوتور برای برداشتن ضایعات پوستی همچون زگیل می باشد. به ایرن روش اصطلاحا کوتور گفته میشود. تاثیر کوتر بعد از چند جلسه مشخص میشود و زمان بر خواهد بود.

در این روش برای برداشتن انواع خال و زگیل از انجماد درمانی استفاده میکنند. نیتروژن مایع در دمایی حدود ۱۹۶- درجه و در ظرف مخصوص نگهداری میشود. سپس توسط لوله ای واسط و فلاکس به سری خاص مرتبط گردیده و در زمان عمل از آن خارج میشود.

روش کار دستگاه به این صورت است که به محل مورد نظر روی پوست شلیک میشود و باعث انجماد فوق سریع آن میشود.

این روش بیشتر برای skin tag یا ضایعات پوستی برآمده کاربرد دارد و درد برجا نمیگذارد. برای انجام کرایو نیاز به بیهوشی و بی حسی نیست و کار بدون خونریزی انجام میگیرد.

  دستگاه میکرونیدلینگ - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
دستگاه میکرونیدلینگ ( Microniding)

دستگاه میکرونیدلینگ از تجهیزات پزشکی پوست و مو است که با تحریک پوست به درمان ضایعات پوستی و زیباتر شدن کمک میکند. نیدلینگ حرفه ای از سریعترین روش های درمانی پوست است و برخلاف داروهای شیمیایی یا لیزر، کمترین آسیب را به پوست وارد میکند.

میکرونیدلینگ سوزن های ریزی هستند که میلیون ها میکرو کانال در پوست را ایجاد میکنند. به این ترتیب پوست تحریک میشود و اقدام به کلاژن سازی میکند.

این عمل روند بهبودی زخم روی پوست را سرعت میبخشدو انجام میکرونیدلینگ برایافراد با سنین مختلف و جنسیت متفاوت قابل استفاده است و همچنین برای تمام قسمت های بدن قابل انجام است. درمان پوست در این روش پس از ۳ تا ۶ جلسه به نتیجه میرسد.

  انواع دستگاه لیزر - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
دستگاه لیزر

دستگاه های لیز انواع مختلفی دارند که عملکرد آنها تقریبا مشابه یکدیگر است. لیزر به طور کلی برای از بین بدرن ضایعات پوستی و موهای زائد کاربرد دارند.هرکدام از این دستگاه ها تحت برندهای مختلف کار میکنند و تاثیرات مختلفی روی پوست میگذارند.

این دستگاه ها با تولید طول موج های مختلف روی پوست تاثیر میگذارند و روش غیرتهاجمی برای جوانسازی و درمان پوست هستند. برخی از این دستگاه ها عبارتند از دستگاه IPL، دستگاه لیزر ایلایت ( Illite laser)، دستگاه لیزر Nd-YAG، دستگاه لیزر دایود (Laser diode)، دستگاه لیزر الکساندرایت ( Alexandrite Laser) و دستگاه لیزر، دستگاه  fractional CO2 و اژینوپلاستی  (Laser vaginoplasty).

  دستگاه اسکن و آنالیزور پوست صورت - تجهیزات پزشکی پوست و مو  

دستگاه اسکن و آنالیزور پوست صورت

این دستگاه که با نام اسکن و آنالیز پوست شناخته شده است برای آنالیز پوست به کار میرود. با استفاده از این دستگاه ایرادها و عیوب پوست را میشناسند و به صورت کاملا دقیق، برای متخصصین کلینیک زیبایی تجزیه و تحلیل میشود.

کاربرد اصلی دستگاه آنالیز پوست نمایش مشکلات پوستی از جمله میزان چین و چروک، رنگدانه های پوستی و میزان جوش های سرسیاه و … می باشد.

این دستگاه قابلیت ارائه نقشه سه بعدی از پوست را دارد و کار با آن برای پزشکان و متخصصین پوست آسان است. همچنین امکان ساختن فایل برای بیماران و پزشکان توسط دستگاه وجود دارد تا در زمان مورد نیاز مراحل بهبود پوست را بررسی کنند.

آنالیزور پوست با بهره گیری از هوش مصنوعی کار میکند و عملکرد پیچیده ای ندارد.

  دستگاه پلاسما جت گرم یا اسپارک - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
دستگاه پلاسما جت گرم یا اسپارک

پلاسمای اسپارک جریانی از الکترونها و گاز یونیزه شده است. این جریان در نتیجه ایجاد شکل خاصی از اختلاف پتانسیل بالا بین الکترود و سطح پوست ایجاد می شود. دمای بالای پلاسما کنترل میشود اما میتواند به لایه های زیرین پوست نیز نفوذ کند.  باتوجه به این ویژگی کاربردهای فراوانی در جوانسازی پوست دارد.

با ایجاد واکنش های مخصوص انعکاسی میتوان برای لایه برداری کاربردی و موثر پوست نیز از پلاسمای اسپارک استفاده کرد. نتایج این روش درمانی پس از همان جلسه اول قابل مشاهده است و درمان در چند روز یا یک هفته کاملا محقق میشود.

این روش برای از بین بردن چین و چروک های پوست، بلفاروپلاستی بدون جراحی، برداشتن خال و ضایعات، برداشت بافت لثه برای زیبایی و ایمپلنت و … کاربرد دارد.

  دستگاه فتوتراپی و نور درمانی - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
دستگاه فتوتراپی و نور درمانی

دستگاه نوردرمانی یا فتوتراپی که به طور کلاسیک به آن هلیودرمانی (Helio Therapy) گفته میشود، شامل قرار گرفتن در معرض نور روز یا طول موج خاصی از نور با استفاده از منابع مختلف از جمله لیزر، دیودهای ساطع کننده نور، لامپ های فلورسنت، لامپ های دیکرونیک و … می باشد. این روش معمولاً با دستگاه های مختلف انجام میشود و نور برای مدت زمان خاصی تجویز میگردد.

برای کاهش عوارض احتمالی کار با این دستگاه، طول موج های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده  و مورد استفاده قرار میگیرد. امواج UVA و UVB به صورت ترکیبی یا به تنهایی و با استفاده از داورهای حساس به نور در درمان مورد استفاده هستند. مکانسیم کلی این دستگاه بر اساس جذب نور است و داروها همزان با آن استفاده میشوند.

این روش برای درمان بیماری پسوریازیس، ویتیلیگو، اتوپیک درماتیتیس و … کاربرد دارد. باید توجه داشت که برحسب نفوذپذیری هریک از امواج UV و نوع بیماری، پزشک متخصص استفاده از یکی از دستگاه ها را تجویز میکند.

  دستگاه های لیفتینگ پوست - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
دستگاه های لیفتینگ پوست 

دستگاه های لیفتینگ صورت و بدن باتوجه به اسم آنها، برای لیفت و رفع افتادگی پوست صورت و بدن به کار میروند. عملکرد این دستگاه ها به صورت غیرتهاجمی و بدون عوارض جانبی است و جایگزین خوبی برای عمل های جراحی زیبایی و لیفت صورت با نخ هستند.

دستگاه لیفت هم کاربرد خانگی و هم کاربرد کلینیکال دارد. این دستگاه در مدل های مختلف دستگاه مینی هایفو، دستگاه جوانسازی پوست، دستگاه هایفو و … وجود دارد که برای کاهش و از بین بردن چین و چروک های صورت و بدن کاربرد دارند.

  نخ لیفت - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
انواع نخ لیفت

لیفت صورت یک روش غیر تهاجمی و بدون درد برای جوانسازی پوست می باشد. این کار با نخ مخصوص انجام میشود که اواع مختلفی دارند.

نخ سیلوئت کلاسیک : این نخ از دیرباز کاربردهای دارویی و پزشکی مختلف داشته و امروزه برای لیفت و جوانسازی نیز به کار میرود. نخ سیلوئت دارای مخروط های ریزی است که کار کشیدن چربی ها به بالا و لیفت را برای پوست صورت انجام میدهند. برای درمان افتادگی چانه، ناحیه میانی صورت و گونه ای از این نخ استفاده میتوان استفاده کرد.

نخ سیلوئت بعد از سه ماه کاملا لیفت را نجام داده و جذب صورت میشود.

 

نخ Tightening Thread

این نخ نیز برای لیفت صورت کاربرد دارد و نسبتا ضخیم تر است. از پروتئین ساخته شده و برای جوانسازی پوست به کار میرود.

  مواد و وسایل مربوط به بوتاکس - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
مواد و وسایل مربوط به بوتاکس (Botox related materials)

بوتاکس یک ترکیب شاخته شده توسط باکتری است که یک نوع سم می باشد. این سم خطرناک نیست و در دوزهای کنترل شده استفاده میشود. بوتاکس روش ایمن و مطمئن است و جئانسازی پوست کمک میکند. بوتاکس به منطقه خاصی از پوست صورت تزریقمیشود و خود را به گیرنده های موجود در عضله میرساند. سپس بر عسب تاثیر میگذارد و زمانی که عصب ماده ای شیمایی را آزاد میکند، عضلات شورع به سوخت و ساز مینمایند.

وقتی پیوند عضلات کاهش پیدا کند، چین و چروک ها از بین میروند. بیشترین کاربرد بوتاکس برای ناحیه پنجه کلاغی یا چروک های اطراف چشم است. چروک های بین دو ابرو و روی پیشانی نیز با این روش قابل رفع هستند.

اما بوتاکس را میتوان برای ناحیه زیر بغل و از بین بردن بوی نامطبوع عرق نیز استفاده کرد. برای برخی افراد بوتاکس کاربرد زیبایی دارد.

  مواد و لوازم مربوط به پاکسازی پوست - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
مواد و لوازم مربوط به پاکسازی پوست یا  skin care

افرادی که دارای پوست خشک هستند یا در اطراف چشم خود چین و چروک دارندو یا دارای لک روی پوست صورت هستند، نیاز به استفاده خدمات پاکسازی صورت خواهند داشت. این کار با مواد و دستگاه های تخصصی در کلینیک ها انجام میگیرد. میتوان پاکسازی پوست را با دستگاه های میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن یا دستگاه لیزر RF نیز انجام داد.

  تجهیزات پزشکی کیلینک زیبایی تخت جراحی - تجهیزات پزشکی پوست و مو  
تجهیزات پزشکی کیلینک زیبایی

مهمترین و اصلی ترین قسمت راه اندازی یک کلینیک زیبایی خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی لازم برای ان است. این کار هم برای گرفتن مجوزهای لازم و هم برای انجام هرچه بهتر کارها و جراحی های مختلف لازم است. در ادامه به معرفی برخی از این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

تخت معاینه زیبایی

تخت جراحی زیبایی

تخت پوست، مو و لیزر

تخت مخصوص تاتو

چراغ مخصوص جراحی زیبایی

سانتریفیوژ

برس پاک سازی و خنک کننده پوست

قلم پاک سازی پوست

ساکشن زیبایی

چراغ پیشانی مخصوص جراح

کوتر عمل زیبایی

تیغه برش

تیغه بیستوری

لوپ مخصوص کاشت مو

هد لوپ کاشت مو

سرنگ

بوکس S-M-L

ظرف درب دار

قیچی اریس کرو

نخ بخیه نایلونی

نخ بخیه کرومیک

چسب اتوکلاو

کلاه آکاردئون

جای سوزن

هموستات کرایل ساده و کرو

آدسون بی دندانه

شانگیر

جای پنبه الکلی

کیسه یخ

پانچ مخصوص کاشت مو

تیغ برداشت مو دو سر

پنس کرو کاشت مو

پنس سر کج کاشت مو

انواع پنس سر صاف کاشت مو

میکروموتورها

دستگاه های برداشت مو

پدال دستگاه های برداشت مو

درایور هوشمند موتورهای برداشت مو

هندپیس جراحی

دسته تیغه پیچی

پلیت

گالیپاد

گیرنده

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب