دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

ایجاد پنومونی و COPD در بیماران مبتلا به کرونا

ایجاد پنومونی و COPD در بیماران مبتلا به کرونا

ایجاد پنومونی و COPD در بیماران مبتلا به کرونا

ابتلا به بیماری کرونا ویروس برای افراد دارای بیماری های زمینه ای خطرناک تر است. این هشدار از ابتدای شروع این همه گیری به سالمندان، بیماران دیابتی و به طور کلی کسانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند داده شده است. به طور مثال ایجاد پنومونی و COPD در بیماران مبتلا به کرونا میتواند شرایط بیمار را حادتر کند و خطرات زیادی را متوجه دستگاه تنفسی نماید.

این مشکلات به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن است. دستگاه ایمنی بدن در مقابل باکتری ها و ویروس ها از ما محافظت میکند. در بدن کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، نقص سیستم ایمنی بیماری تنفسی را تشدید مینماید. این بیماران باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند تا به بیماری های واگیردار دچار نشوند.  درمان این بیماری با تجهیزات پزشکی در منزل تا حدودی امکان پذیر است.

 

کوئید 19 و ذات الریه - ایجاد پنومونی و COPD در بیماران مبتلا به کرونا

کوئید ۱۹ و ذات الریه

از جمله نگرانی های موجود در سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، ایجاد پنومونی و COPD در بیماران مبتلا به کرونا است. ابتلا به کوئید ۱۹ میتواند شرایط این بیماران را خطرناک‌تر کند و در مواردی موجب سندرم دیسترس تنفسی یا ARDS گردد. ریه ها و اندام های بدن در نتیجه این بیماری آسیب میبیند.

ذات الریه موجب التهاب ریه ها میشود و سپس ریه با مایعات پر خواهد شد. در این صورت نیاز به درمان بیمار با اکسیژن ساز یا دستگاه تنفس مصنوعی وجود دارد.

کرونا و ذات الریه هردو ریه ها را درگیر میکنند و در نهایت نفس کشیدن و دریافت اکسیژن با مشکل روبرو میشود.

اکثر کسانی که به ذات الریه مبتلا میشوند، بهبود پیدا میکنند و آسیب چندانی به ریه های وارد نمیشود. اما ذات الریه کرونا شدید تر است و آسیب به ریه ها نیز میتواند در این بیماری شدیدتر باشد.

پیشرفت ذات الریه در بیماران کرونایی موجب میشود کیسه های هوا با مایعات بیشتری پر شوند. این مایعات از رگ های خونی کوچک ریه نشت میکند. به این حالت دیتسرس تنفسی حاد ARDS گفته میشود.

بیماران مبتلا به ARDS به تنهایی قادر به نفس کشیدن نیستن و نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی خواهند داشت. این سندرم میتواند کشنده باشد.

  بیماران COPD و کرونا - ایجاد پنومونی و COPD در بیماران مبتلا به کرونا

بیماران COPD و کرونا

ابتلا به کرونا در بیماران COPD میتواند تاثیر زیادی روی دستگاه تنفسی داشته باشد. این افراد همیشه باید مراقب شیوه تنفس و سلامتی ریه ها باشد.

ابتلا به بیماری های ویروسی مانند کرونا که به دستگاه تنفسی آسیب میزند، میتواند برای این بیماران شدیدتر باشد.

کرونا ویروس در این بیماران با مسدود کردن مسیر حرکت هوا در سیستم تنفسی موجب تنگی نفس، سرفه و ایجاد خلط خواهد شد. این علائم در زمان آلودگی های صنعتی یا مصرف سیگار هم بروز میکند.

ابتلا به Covid-19 بیماران را با سه مشکل روبرو میکند. یکی از این مشکلات سندرم دیستریس حاد تنفسی  (ARDS) است. در این سندرم ریه ها با مایعات پر میشود و بیمار اکسیژن کافی برای تنفس ندارد. همچنین آسیب های قلبی یا روحی و شوک میتواند سیستم گردش خون را مختل کند و باعث افت ناگهانی و شدید فشارخون شود. در این حالت تپش قلب بالا میرود و نرسیدن خون به اندام های بدن روی فعالیت بدن تاثیر میگذارد.

کرونا این بیماران را بیش از افراد معمولی با ریه های سالم درگیر میکند. شدت کرونا در این بیماران مانند افراد بالای ۶۰ سال و مبتلا به فشارخون، دیابت و سرطان است. به طور کلی ابتلای همزمان به COPD و کرونا شرایط بیمار را دشوار تر خواهد کرد.

بهترین راه برای جلوگیری از قرار گرفتن در شرایط خطر این است که مدام سلامت عمومی بیمار COPD بررسی شود. اگر علائم مربوط به کرونا همچون تب، سرفه و تنگی نفس را مشاهده کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین بهتر است از حضور در فضاهای پرتردد و شلوغ پرهیز کنید.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب