دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

در حال حاضر در جهان حدود ۲۱۲ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند و این ویروس همچنان در حال گسترش است. در عین حال تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل و بیمارستان نیز تقاضای زیادی دارد. استفاده از این تجهیزات میتواند شدت سرایت بیماری را کاهش دهد و هم به بهبود بیماران کمک کند.

از ماسک‌های معمولی گرفته تا ماسک‌های تنفسی و دستگاه های اکسیژن ساز یا کپسول اکسیژن برای درمان این بیماری لازم و ضروری هستند.

گفته میشود این ویروس نخستین بار در بازار حیوانات در چین شایع شده و اکنون در جهان به یک اپیدمی تبدیل شده است. بعد از چین، کشورهای کره جنوبی، ایران و ایتالیا بیشترین آسیب را در جهان داشته اند. به طور کلی کرونا ویروس خانواده بزرگی از ویروس ها است که میتواند افراد و حیوانات از جمله شتر، گربه و خفاش را درگیر کند. این ویروس در انسان باعث سرماخوردگی معمولی، ذات الریه و آسیب به حنجره میشود. همچنین میتواند سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار دهد.

برای مقابله با این ویروس و محافظت از خود در برابر آن نیاز به تجهیزات پزشکی همچون ماسک، دستکش، ضدعفونی کننده دست و دیگر تجهیزات می باشد. در این مطب به پرمصرف ترین این تجهیزات خواهیم پرداخت.

 

ماسک جراحی - تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

ماسک جراحی

از مراکز خرید تا ایستگاه های مترو، تمام افراد از ماسک های جراحی استفاده میکند. استفاده از انواع ماسک ها، ازابتدای شیوع ویروس کرونا، گسترش زیادی داشته و همچنان از مهمترین تجهیزات مصرفی برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا است.

ماسک سه لایه جراحی یک وسیله پزشکی یکبار مصرف است که از انتقال عوامل عفونی بیماری توسط قطرات جلوگیری کند. استفاده از ماسک باید به شیوه درست انجام شود تا تاثیر خود را داشته باشد.

 

ماسک تنفسی یا N95 - تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

ماسک تنفسی یا N95

در حالیکه ممکن است ماسک های جراحی کارآمدی لازم را نداشته باشند، گفته میشود که ماسک های تخصصی تر مانند ماسک تنفسی N95 برای استفاده در پیشگیری از کرونا موثر است. ماسک تنفسی ضخیم تر از ماسک جراحی است و به راحتی روی صورت قرار میگیرد. همچنین برای جلوگیری از ورود ذرات معلق در هوا موثرتر عمل میکند.

استفاده صحیح از ماسک و قرار گرفتن کامل آن روی صورت میتواند تعداد بیشتری از ذرات معلق را فیلتر کند.

ماسک های مختلف برای همه افراد و به ویژه بیماران کرونایی ضروری است. به طور کلی ماسک در جلوگیری از ابتلا نقش موثری دارد و از تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل به شمار میرود.

 

تب سنج - تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

تب سنج

استفاده از تب سنج در دروان شیوع کرونا ضرورت زیادی دارد. زیرا یکی از علائم اولیه این بیماری تب بالا می باشد که با شناسایی و سنجش به موقع میتوان شروع به پایین آوردن تب و کاهش علائم بیماری نمود. تب بالای ۳۷.۵ درجه نشانه ابتلا به کرونا است.

این محصول از انواع مختلفی برخوردار است که بنا بر نیاز میتوان اقدام به تهیه کردن آنها نمود.

تب سنج جیوه ای : این تب سنج از انواع قدیمی این محصول است و برای استفاده باید داخل دهان بیمار قرار گیرد. امروزه این مدل منسوخ شده و استفاده زیادی ندارد.

تب سنح دیجیتال : این مدل مرسوم ترین نوع تب سنج های امروزی است و با دارا بودن نمایشگر LCD به راحتی دمای بدن را نشان میدهد. تب سنج دیجیتالی به راحتی با یک دکمه روشن و خاموش میشود.

این دستگاه با باتری کار میکند و برای سنجش تب نیاز به تماس با بدن دارد.

تب سنج مادون قرمز : برای استفاده از تب سنج کافی است آنرا کمی با فاصله از پیشانی نگه دارید. سپس اندازه تب روی نمایشگر مشخص خواهد شد. قیمت این مدل نسبت به سایر نمونه ها بالاتر است.

 

کپسول اکسیژن - تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

کپسول اکسیژن

زمانیکه اکسیژن خون بیماران کرونایی کاهش یابد نیاز به اکسیژن رسانی از طریق کپسول اکسیژن یا دستگاه های اکسیژن ساز را خواهند داشت. اگر میزان اکسیژن خون زیر ۹۳ درصد باشد، بیمار باید بستری شود.

اکسیژن درمانی در منزل برای بیماران کرونایی که میزان اکسیژن خون آنها به مرز خطر نرسیده میتواند به بهبود بیماری کمک کند.

 

دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی

از آغاز کرونا و باتوجه به تاثیر این بیماری بر دستگاه تنفسی، سازمان بهداشت جهانی خواستار مونتاژ دستگاه های تنفسی از جمله ونتیلاتورها شده است. استفاده از این دستگاه در منازل گسترش زیادی داشته و تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل به شمار میرود.

استفاده از ونتیلاتورها کمک میکند تا بیمار در تمام طول شبانه روز اکسیژن را به میزان کافی دریافت کند. این دستگاه کار وارد کردن هوا را به دستگاه تنفسی انجام میدهد و سرعت و میزان اکسیژن دریافتی از آن قابل تنظیم است.

  نبولایزرها - تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

نبولایزرها

نبولایزر دستگاهی است که برای رساندن دارو به قسمت های مختلف دستگاه تنفسی از طریق استنشاق استفاده میشود. اغلب این دارو برای دوز بالای دارو مورد استفاده است و در مواقع اضطراری کاربرد دارد.

این دستگاه برای تزریق داروی اینترفرون بتا در ابتدای شیوع کرونا استفاده میشد. در کشور چین مصرف این دارو به کاهش علائم بیماری کمک زیادی کرده است. مصرف این دارو پروتئینی که برای مبارزه بدن با بیماری لازم است را تامین میکند.

نبولایزر این دارو را قابل استنشاق میکند. ابتدا دارو به صورت ذرات در هوا پخش میشود و سپس با استفاده از ماسک یا لوله دهانی وارد دستگاه تنفسی میگردد. البته نوع خاصی از این دارو برای بیماران مورد استفاده است.

 

پالس اکسیمتر - تجهیزات لازم برای درمان کرونا در منزل

پالس اکسیمتر

سازمان بهداشت جهانی تائید کرده اند که اکسیژن درمانی یک مداخله اصلی درمانی برای افراد مبتلا به کوئید ۱۹ بسیار موثر است. این امر باع شده است تا بیمارستان ها و کلینیک ها در سراسر جهان اقدام به استفاده از دستگاه های پالس اکسیمتر و سیستم اکسیژن پزشکی را افزایش دهند.

این دستگاه برای بیماران کرونایی و مراقبت بهتر از آنها در منزل کاربرد زیادی دارد. اندازه گیری اکسیژن خون به جلوگیری از وخیم شدن وضعیت بیمار کمک میکند. میزان طبیعی اکسیژن خون در زمان اندازه گیری یا دستگاه پالس اکسیمتر حدود ۹۷ درصد است.

اگر فرد بیماری زمینه ای ریوی داشته باشد این میزان به کمتر از ۹۰ درصد هم خواهد رسید. کاهش میزان اکسیژن خون منجر به آسیب به مغز و سایر اندام های حیاتی نیز خواهد شد. زیرا میزان اکسیژن دریافتی این اندام ها نیز کاهش می یابد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب