دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو
شورت بک برد

شورت بک برد

شورت بک برد | خرید شورت بک برد

شورت بک برد یا تخت کوتاه ستون فقرات از تجهیزات پزشکی اورژانسی است که در درجه اول برای کنترل بیمار در زمان حمل و انتقال استفاده میشود. این کاربرای جلوگیری از آسیب بیشتر به کسانی است که مشکوک به آسیب نخاعی هستند. این تخت معمولا توسط کارکنان آمبولانس، نجات غریق و گشت اسکی استفاده میشود.

از این تخت در ابتدا برای انتقال مصدومان به آمبولانس استفاده میشد. اما پس از مدتی برای تمام افرادی که مشکوک به صدمات نخاعی هستند،  استفاده از ان ضرورت دارد.

فرد آسیب دیده باید در اسرع وقت از محل سانحه به بیمارستان منتقل شود. به دلیل راحتی و ایمنی توصیه میشود و به جای تشک وکیوم از این تخت استفاده شود.

محدودیت حرکت ستون فقرات گردنی باعث افزایش مرگ و میر در افراد دچار ضربه نفوذی میشود. حرکت بیمار باعث درد، تحریک و سازش تنفسی نیز خواهد شد.

توصیه میشود بیمار را بیشتر از ۳۰ دقیقه روی این تخت نگذارید. این کار باعث ناراحتی و زخم های فشار میشود.

 

شورت بک بورد - شورت بک برد

ویژگی ها و مشخصات شورت بک برد

امکان شست وشوی تخت با مواد شوینده و ضدعفونی کننده وجود دارد. این تخت دارای ۳ بند نگهدارنده است تا مصدوم را در زمان حمل حفظ کند.

این تخت برای حمل بیمار در اکثر مراکز رادیولوژی و پرتودرمانی وجود دارد  و جهت ثابت نگهداشتن قسمت فوقانی بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین امکان عبور اشعه ایکس برای این تخت وجود دارد.

تخت کوتاه ستون فقرات دارای ابعادی به اندازه ۱۳۸ سانت طول، ۳۵ سانت عرض و ۵ سانت قطر می باشد. وزن این تخت ۴ کیلوگرم میباشد و قدرت تحمل وزن تا ۸۰ کیلوگرم را دارد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب