دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

بهترین بیمارستان های دنیا

بهترین بیمارستان های دنیا

بهترین بیمارستان های دنیا

بهترین بیمارستان های دنیا اغلب از این جهت در رده بهترین ها قرار میگیرند که خدمات تخصصی را در سطح فوق العاده ای ارائه میدهند. در این بیمارستان ها به بیماران کمک میشود تا بحران های سلامتی را آسان تر پشت سر بگذارند و از اضطراب آنها کم بشود. در چنین بیمارستان هایی از بهترین و مرغوب ترین تجهیزات پزشکی نیز استفاده میشود.

در این مطلب به معرفی بهترین بیمارستان ها در دنیا میپردازیم و خصوصیات و امکانات آنها را بیان خواهیم کرد.

 

کلینیک مایو در روچستر (Mayo Clinic)

این کلینیک از بهترین بیمارستان ها در جهان است که یک مرکز غیرانتفاعی می باشد. کلینیک مایو در ایالت مینه سوتا آمریکا قرار دارد و محل ان در مرکز شهر روچستر می باشد.

کلینیک مایو دارای ۱۲۶۵ تخت و ۶۵ هزار پرسنل می باشد.

قدمت کار این مرکز بیشتر از ۱۰۰ سال می باشد و بیماران از سراسر جهان میتوانند به آن مراجعه کنند. این بیمارستان همچنین رتبه های ممتاز زیادی را در زمینه خدمات کسب نموده و دارای رتبه اول در بین ۵ بیمارستان تخصصی در جهان می باشد.

درمان تخصصی بیماری های دیابت، غدد درون ریز، بیماری های معده و روده ای و جراحی آنها، بیماری های زنان، جراحی زنان، جراحی ریه و دستگاه تنفس و بیماری های دستگاه ادراری در این بیمارستان انجام میگیرد.

  کلینیک کلیولند Cleveland Clinic - بهترین بیمارستان های دنیا  

کلینیک کلیولند (Cleveland Clinic)

بیمارستان کلیولندبا ۱۲۸۵ بیمارستان در شهر کلیولند امریکا قرار دارد و سالانه حدود ۶ میلیون بیمار را از سراسر دنیا پذیرش میکند. این کلینیک از حدود ۱۰۰ سال پیش شروع به فعالیت نموده و از پیشگامان پزشکی مدرن در جهان می باشد.

در حال حاضر نیز این مرکز دومین رتبه را بین بیمارستان ها در جهان دارد و توانسته در زمینه جراحی قلب در دنیا رتبه نخست را به دست بیاورد.

در حوزه های دستگاه ادراری، پزشکی، سالمندان و روماتیسم شناسی نیز دارای رتبه دوم در جهان است.

  بیمارستان عمومی ماساچوست - بهترین بیمارستان های دنیا  

بیمارستان عمومی ماساچوست (Massachusetts General Hospital)

بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون آمریکا قرار دارد و اولین بیمارستان آموزشی دانشگاه هاروارد می باشد. این مرکز از بهترین بیمارستان های آمریکا در تمام ادوار بوده و در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ رتبه های اول و دوم را کسب نماید.

خدمات پرستاری، شکمی و قلبی این مرکز از برترین های دنیا می باشد و سالانه آزمایش های ارزمشندی در ان انجام میشود.

علاوه بر این بیمارستان عمومی کودکان این مرکز نیز بهترین مراقبت ها و درمان ها را برای کودکان در خصوص بیماری های نادر و پیچیده ارائه میدهد.

  بیمارستان عمومی تورنتو - بهترین بیمارستان های دنیا  

بیمارستان عمومی تورنتو

این بیمارستان شبکه دانشگاهی سلامت است و از ترکیب چندین ساختمان و مرکز درمانی در شهر تورنتو کانادا تشکیل شده است.

این مرکز مجموعه کاملی از خدمات سلامتی را ارائه میدهد و هدف آن مراقبت بی نقص، کشف و اموزش دانش های مفید در جامعه می باشد.

بخش های مختلف بیمارستان عمومی تورنتو شامل مرکز درمان سرطان پرنسس مارگارت، مؤسسه توان‌بخشی تورنتو و مرکز آموزشی شبکه دانشگاهی سلامت می باشد.

  بیمارستان شاریته - بهترین بیمارستان های دنیا  

بیمارستان شاریته (Charité – Universitätsmedizin Berlin)

این بیمارستان در شهر برلین آلمان قرار دارد و از بزرگترین بیمارستان های آموزشی اروپا و جهان می باشد. قدمت فعالیت این بیمارستان به ۳۰۰ سال میرسد و پزشکان و دانشمندان در آن خدمات پزشکی را به صورت بین المللی ارائه میدهند. بیش از نیمی از کادر پزشکی این مرکز برندگان جایزه نوبل در زمینه پزشکی از همین بیمارستان می باشند.

این مرکز دارای ۱۰۰ کلینیک و سازمان مختلف می باشد که بین ۱۷ مرکز تقسیم شده است. همچنین بیش از ۱۶۳۰۰ نفر در این بیمارستان فعالیت میکنند که موجب شده تا به عنوان یکی از بزرگترین مراکز کاری در برلین باشد.

  بیمارستان جانز هاپکینز - بهترین بیمارستان های دنیا  

بیمارستان جانز هاپکینز (The Johns Hopkins Hospital)

بیمارستان جان هاپکینز از بهترین بیمارستانهای دنیا با هزار تخت خواب می باشد که در شهر بالتیمور آمریکا قرار دارد. این بیمارستان دارای رتبه ششم در جهان و رتبه چهارم در کشورآمریکا می باشد. در این مرکز ۱۲ تخصص مختلف ارایه میشود و جزو رتبه های برتر در این کشور می باشد.

در زمینه روانپزشکی و درمان بیماری های روماتیسمی این بیمارستان رتبه  اول را دارد. همچنین در زمینه گوش، حلق و بینی و چشم پزشکی دارای رتبه سوم است.

در زمینه عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب نیز دارای رتبه چهارم است.

در زمینه دستگاه ادراری نیز دارای رتبه پنجم را دارد.

  بیمارستان زوریخ - بهترین بیمارستان های دنیا  

بیمارستان زوریخ (University Hospital Zurich)

این بیمارستان در زوریخ سوئیس قرار دارد و دارای ۹۵۳ تخت می باشد. این مرکز در زمینه تشخیص، جراحی و درمان بهترین خدمات را ارائه میدهد و در زمینه درمان بیماریهای پیچیده و مختلف، امکانات به روز دارد. بیمارستان زوریخ به عنوان بیمارستان آموزشی شناخته میشود و بیش از هزار برنامه آموزشی پزشکی دارد.

  بیمارستان عمومی سنگاپور - بهترین بیمارستان های دنیا  
بیمارستان عمومی سنگاپور

این بیمارستان دارای ۱۷۸۵ تخت است و رتبه هشتم را در جهان و بین بیمارستان های دنیا دارد. این مرکز درمانی بزرگترین بیمارستان در سنگاپور است و برای درمان بیماران هزینه مناسب جهت دریافت میکند. همچنین پزشکان آینده را تعلیم میدهند و برای بهبود مراقبت ها نیز تحقیق میکند.

در این بیمارستان ۵ مرکز تخصصی پزشکی بین المللی وجود دارد و سالانه بیش از ۱ میلیون بیمار را درمان میکند.

    بیمارستان کارولینسکا - بهترین بیمارستان های دنیا  
بیمارستان کارولینسکا (Karolinska University Hospital)

بیمارستان کارولینسکا از بزرگترین بیمارستان های آموزشی در اروپاست و ۱۳۴۰ تخت دارد. این مرکز درمانی در شهر سولنا در کشور سوئد قرار دارد و در شه حوزه مراقبت، تحقیق و آموزش فعالیت میکند. در این بیمارستان مراقبت های کاملا تخصصی در اختیار بیماران قرار میگیرد و تمام مراجعان سوئدی و نیز از تمام دنیا میتوانند برای درمان به این مرکز مراجعه کنند.

سالانه یک میلیون و سی و پنج هزار بیمار در این مرکز ویزیت میشوند و با ۱۵۲۰۰ نفر نیروی کار میتوان آن را از مراکز مهم این کشور به شمار آورد.

فعالیت های این بیمارستان در ۶ حوزه مختلف پزشکی اورژانسی و ترمیمی، کودکان، سرطان، قلب و عروق و اعصاب و سالمندان و مراقبت های زنان می باشد.

بیمارستان آرهوس - بهترین بیمارستان های دنیا
بیمارستان آرهوس (Aarhus University Hospital)

بیمارستان آرهوس یک مرکز آموزشی در آرهوس دانمارک است که دارای ۱۱۵۰ تخت و ۴۱ بخش بالینی مختلف می باشد.

دو بیمارستان اصلی آرهوس با هم ادغام شده اند و این بیمارستان آموزشی به بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی در دانمارک تبدیل گردیده است.

مراکز درمانی تخصصی این بیمارستان عبارت‌اند از:

قلب‌وعروق

کودکان

ایمنی‌شناسی

پوست

عصب‌شناسی

میکروبیولوژی

 
بهترین بیمارستان‌های آسیا :

به جز بیمارستان عمومی سنگاپور که آن را بهترین و بزرگترین بیمارستان آسیا می دانند، بیمارستان بین‌المللی سنت لوک در شهر توکیو (کشور ژاپن) می باشد. این بیمارستان دارای ۵۳۰ تخت است و در سال ۱۹۰۱ توسط دکتر رودالف بولینگ توسلر امریکایی احداث گردیده است.

بعد از تاسیس این بیمارستان ساختمان ها و بخش های زیادی به آن اضافه شده است و توانسته به یکی از مراکز برجسته پزشکی تبدیل گردد. این امکانات و ویژگی ها آن را در رتبه شانزدهم از بیمارستان های برتر جهان قرار داده است.

  بیمارستان آموزشی توکیو - بهترین بیمارستان های دنیا  
بیمارستان آموزشی توکیو

این بیمارستان بین‌المللی در ژاپن واقع شده است و ۱۲۰۰ تخت دارد. بیمارستان آموزشی توکیو رتبه ۱۸ را در بین برترین بیمارستان‌های جهان دارد و در شهر توکیو قرار گرفته است. هدف اصلی این بیمارستان فراهم‌کردن بهترین مراقبت پزشکی، رسیدن به نوآوری و پیشرفت در زمینه‌های پزشکی و آموزش جامع به کادر درمان آینده است. مراکز مختلف بیمارستان سنت لوک عبارت‌اند از:

مرکز مراقبت‌های ویژه

اورژانس کودکان

مرکز مشاوره ناباروری

مرکز توان‌بخشی

  بیمارستان آموزشی نشنال سنگاپور - بهترین بیمارستان های دنیا  
بیمارستان آموزشی نشنال سنگاپور

بیمارستان آموزشی نشنال با ۱۲۰۰ تخت در سنگاپور واقع شده است و بیش از ۵۰ مرکز تخصصی پزشکی، جراحی و دندان‌پزشکی دارد. این بیمارستان تنها بیمارستان سنگاپور است که عمل پیوند کلیه و کبد کودکان را انجام می‌دهد.

این مرکز در سال ۱۹۸۵ ساخته شد و سالانه بیش از یک میلیون بیمار را درمان میکند. برخی تخصص های ارائه شده در این بیمارستان شامل بیهوشی، سرطان‌شناسی، قلب‌وعروق و دندانپزشکی و کودکان می باشد.

مرکز درمانی آسان

آسان سنتر با حدود ۳۰۰۰ تخت در شهر سئول کرده جنوبی قرار دارد و در سال ۱۹۸۹ تاسیس گردیده است. در حال حاضر این بیمارستان دارای ۴۹ مرکز درمانی و ۳۹ مرکز تخصصی است و از مهمترین کلینیک های آن میتوان به سازمان سرطان آسان، مرکز دیابت و مرکز پیوند عضو اشاره کرد.

این مرکز درمانی رتبه سی و هفتم را بین بیمارستان های جهان دارد و توانسته افتخارات زیادی را در زمینه پیوند کبد کسب کند. سالانه بیش از یک میلیون بیمار به این بیمارستان مراجعه میکنند.

بیمارستان پیتیه سالپتریر در فرانسه - بهترین بیمارستان های دنیا
 
بیمارستان‌های برتر اروپا

علاوه بر بیمارستان های کارولینسکا و آرهوس که جزو ده بیمارستان برتر جهان هستند، بیمارستان پیتیه سالپتریر در فرانسه نیز از مراکز درمانی برتر دنیا محسوب میشود. این بیمارستان رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده و در منطقه ۱۳ پاریس واقع شده است.

بیمارستان پیتیه سالپتریر دارای بیش از ۹۰ ساختمان و ۷۷ خدمت پزشکی می باشد که برترین خدمات پزشکی از جمله درمان اختلالات سیستم عصبی و بیماری‌های روان، تشخیص بیماری‌های قلبی‌عروقی و متابولیک، بیماری‌های عفونی پیچیده و خودایمنی و جراحی پیوند عضو و استخوان را ارائه میدهد.

 
بهترین بیمارستان‌ها در استرالیا

۱- بیمارستان رویال ملبورن با ۵۷۱ تخت در شهر ملبورن استرالیا قرار دارد و فعالیت خود را از سال ۱۸۴۸ آغاز نموده است. این مرکز درمانی توانسته با پیشرفت های خود به بیست و هشتمین بیمارستان برتر دنیا تبدیل شود و و مجموعه گسترده ای از خدمات تخصصی پزشکی، جراحی و روانی را ارائه نماید. علاوه بر این در بیمارستان رویال ملبورن خدمات مراقبت از سالمندان و توانبخشی نیز ارائه میشود.

۲- بیمارستان آلفرد نیز یکی از پر مراجعه ترین اورژانس ها در استرالیا را دارد. همچنین بزرگترین بخش مراقبت های ویژه در این بیمارستان است که در ملبورن واقع شده است.

خدمات تخصصی این بیمارستان شامل پیوند قلب و ریه، بخش سوختگی بزرگسالان و بخش تخصصی سرطان پوست می باشد.

سالانه افراد زیادی برای دریافت مراقبت‌های کامل سرطان، سیستم تنفسی، قلب‌وعروق و مراقبت روانی به بیمارستان آلفرد مراجعه می‌کنند. این بیمارستان رتبه ۳۶ را بین بیمارستان‌های برتر جهان دارد.

    بیمارستان رویال بریسبین و زنان - بهترین بیمارستان های دنیا  
بیمارستان بیمارستان رویال بریسبین و زنان (Royal Brisbane and Women’s Hospital)

این بیمارستان بزرگترین بیمارستان در شهر بریسبین کشور استرالیاست که دارای ۱۰۰۰ تخت می باشد. همچنین از مراکز درمانی و تحقیقاتی ممتاز جهان محسوب میشود و با بیش از ۱۴ دانشگاه همکاری دارد. این مرکز درمانی سالانه حدود ۸۱ هزار بیمار اورژانسی را پذیرش میکند و از ۱۵۰ هزار بیمار سرطانی مراقبت مینماید.

در این مرکز ۲۷ هزار عمل جراحی انجام میشود و حدود ۵ هزار نوزاد متولد میشوند.

  بیمارستان رویال پرنس آلفرد - بهترین بیمارستان های دنیا  
بیمارستان رویال پرنس آلفرد (Royal Prince Alfred Hospital)

این بیمارستان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌ها در کشور استرالیاست که در شهر سیدنی قرار دارد و در سال ۱۸۸۲ تأسیس شد. این مرکز از زمان تاسیس از برترین مراکز مراقبتی در منطقه بوده است و افتخارات آن شامل موارد زیر می باشد:

مرکز آموزشی جراحی رباتیک

درمان ژنتیک بیماری تالاسمی و هموفیلی

نوآوری در زمینه جراحی‌های لگن

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب