دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد

تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد

تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد

به طور کلی تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد ویژگی ها و مشخصاتی دارند که آنها را برای مصرف در منزل و برای کاربر عادی مناسب کرده است. این تجهیزات امروزه تقاضای زیادی دارند و در انواع مختلف با ویژگی های متفاوت مورد استفاده مردم قرار میگیرند. عموم مردم و کسانی که در منزل نیاز به چکاپ دائمی دارند، میتوانند اقدام به خرید این لوازم و تجهیزات کنند.

این تجهیزات شامل موارد و ابزار مختلفی از جمله ویلچر، تخت بیمار، واکر، فشارسنج، تب سنج و … میشود. امکان تهیه آنها از طریق فروشگاه های آنلاین و حضوری وجود دارد تا نیاز بیمار را در هر زمان برطرف کند. در دسترس بودن و طراحی ساده از مهمترین ویژگی های این دستگاه ها است تا در هر زمان و به راحتی قابل تهیه و مصرف باشند.

برخی از این تجهیزات، نسخه کوچک تر و سبک تر همان تجهیزات بیمارستانی هستند. این ها شامل دستگاه ها و تجهیزات مصرفی مختلفی است تا برای هر فرد بتواند حتی کوچکترین نیاز را برطرف نماید. در ادامه به معرفی برخی از تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد میپردازیم.

  دستگاه اکسیژن ساز - تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد  

انواع تجهیزات پزشکی خانگی

دستگاه اکسیژن ساز

تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد به ویژه برای بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی، دستگاه اکسیژن ساز است. برای نگهداری برخی بیماران لزوما نیاز به بستری در بیمارستان نیست. اما لازم است تا اکسیژن مورد نیاز برای این افراد تامین شود. بنابراین لازم است تا اقدام به تهیه و استفاده از انواع دستگاه اکسیژن ساز در منزل بنمایند.

عملکرد این دستگاه در جهت فیلتر و تصفیه هوا می باشد. با استفاده از این دستگاه میتوان کسیژن موجود در هوا را به میزان مورد نیاز افزایش داد تا تنفس بیمار آسان تر باشد. این دستگاه یکی از پرمصرف ترین تجهیزات پزشکی است که برای بیماران در منزل تقاضا میشود.

  دستگاه فشارسنج - تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد  

دستگاه فشارسنج

از دیگر تجهیزات پزشکی پرکاربرد در منزل باید به دستگاه فشارسنج اشاره کرد. مدل های به روز تر این دستگاه برای سنجش فشارخون و تشخیص ضربان قلب نامنظم کاربرد دارد. دستگاه های قدیمی تر که به این منظور استفاده میشدند، طراحی پیچیده تری داشتند و کار با آنها برای همه اسان نبود. بنابراین برای سنجش فشارخون نیاز به حضور پزشک یا فرد متخصص در این زمینه بود.

اما امروزه با پیشرفت علم، مدل های به روز تر و جدیدتری از دستگاه فشارخون وارد بازار شده است که کار با آن برای بیمار در منزل آسان تر است. عملکرد این دستگاه مناسب و عالی است و تقریبا از تجهیزات پزشکی خانگی مهم به شمار میرود.

 

دستگاه تست قندخون - تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد

 

دستگاه تست قند خون

دستگاه تست قندخون نیز از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی خانگی است. زیرا بیماران دیابتی نیاز به اندازه گیری مرتب قندخون دارند. برای همه و در هر زمانی شرایط مراجعه به درمانگاه و پزشک برای انجام این تست وجود ندارد. از این جهت استفاده از دستگاه تست قندخون رواج زیادی دارد تا از تشدید بیماری جلوگیری شود.

دستگاه های تست قند خون امروزی کاربرد آسان و خوبی دارند و استفاده از آنها برای بیمار و اطرافیان او مقرون به صرفه خواهد بود.

  تب سنج 2 - تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد  

تب سنج

انواع تب سنج از دیرباز مورد استفاده افراد بوده استو از تب سنج های جیوه ای تا مدل های امروزی تب سنج دیجیتال طرفداران زیادی دارد. همانطور که از نام این دستگاه پیداشتف برای اندازه گیری تب به کار میرود. از آنجا که علائم بسیاری از بیماری های عفونی، تب بالاست، اندازه گیری تب در اولین فرصت ضروری است.

پس خرید تب سنج میتوان نیاز افراد را به خوبی برطرف کند.

  ویلچر - تجهیزات پزشکی خانگی پرکاربرد  

 ویلچر

 ویلچر برای افراد دارای معلولیت و سالمندان کاربرد زیادی دارند. ویلچرها نیز مدت زمان زیادی است که توسط افراد تهیه و استفاده میشود. برای حرکت و راه رفتن و جابجایی همیشه افراد به این وسیله نیاز دارند تا خستگی، ناراحتی یا درد کمتری را تجربه کنند.

استفاده از این ابزار میتواند به بهبود بیماری های حرکتی نیز کمک کند. برخی افراد دچار شکستگی استخوان ها یا کسانی که به تازگی عمل جراحی را تجربه کرده اند، بنابر تجویز پزشک از ویلچر استفاده میکنند. این کار مانع از وارد شدن فشار به بدن بیمار میشود و در روند بهبود او موثر است.

ویلچرها انواع مختلفی دارند که شامل ویلچر معمولی، تاشو، ارتوپدی و ویلچر حمام می باشد. هرکدام از انواع این تجهیزات بر اساس نیاز بیمار و تجویز پزشک میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب