دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

دستکش جراحی آنتی ویروس

دستکش جراحی آنتی ویروس

دستکش جراحی آنتی ویروس

دستکش جراحی آنتی ویروس در جراحی و برای لمس هرگونه ایمپلنت، پیوند عروقی، رگ خونی بسته شده و ابزارهای جراحی و … مورد استفاده می باشد. این محصول از تجهیزات پزشکی پرکاربرد است و نسل جدیدی از دستکش های جراحی به شمار میرود.

دستکش جراحی ضدویروس با یک هسته ضدعفونی کننده طراحی شده است و دارای مکانیزم ضدعفونی خاص می باشد. طی عمل جراحی، بهداشت باید در سطح بالایی رعایت شود تا از انتقال ویروس به بدن بیمار و بالعکس جلوگیری شود. این کار باید با دقت زیادی انجام گیرد و تمام جوانب احتیاط رعایت گردد.

این محصول در انواع مختلف و برندهای متفاوت تولید میشود. قیمت آن نیز بسته به برند و نوع آن متفاوت خواهد بود.

مهمترین ویژگی این محصول استریل بودن و خاصیت ضد ویروسی آن است. این ویژگی تا حد زیادی به مواد به کار رفته در ساخت دستکش بستگی دارد و در نتیجه کیفیت آن نیز متفاوت خواهد بود.

دستکش های ضدویروس معمولا برای جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار همچون هپاتیت و ایدز استفاده میشوند. این دستکش از لایه ضدبرش ساخته شده و در صورت تماس با ابزار پزشکی برنده مقاومت خوبی دارد.

  مقایسه استفاده از دستکش آنتی ویروس یا دستکش های جراحی معمولی - دستکش جراحی آنتی ویروس

مکانیسم تخریب دستکش جراحی آنتی ویروس

تیم جراحی استاندارد شامل حداقل ۴ تا ۵ نفر است. این افراد شامل جراع عملیاتی، پرستار اسکراپ، پرستار گردشی و تکنسیت اتاق عمل می باشد. این افراد باید در تعامل با یکدیگر و هم در ارتباط با بیمار هستند. همچنین با ابزارهای و تیغه ها نیز سر و کار دارند. کارکنان در زمان تماس با این ابزار ممکن است دچار آسیب شوند و از جهات زیادی آسیب پذیر خواهند بود.

آسیب های پوستی شامل سوزن های تو خالی و سرنگ ها میشود. گزارش های زیادی از این وضعیت بوده و ضرورت مراقبت های بهداشتی را چند برابر میکند. سرنگ های میتوانند خطر ابتلا به بیماری های ویروسی مثل ویروس نقض ایمنی بدن (HIV)، وهپاتیت B و C و عفونت های باکتریایی را بالا ببرند.

طراحی این دستکش ها به دو صورت از انتقال عفونت جلوگیری میکند.

دستکش ها با داشتن لاسه ضدعفونی کننده، در قسمت میانی، عبور پاتوژن ها را مسدود میکنند. اگر به طور اتفاقی نیز در اثر تماس با سوزن  تخریب دستکش رخ دهد، عبور پاتوژن از دستکش غیرممکن خواهد بود.

مکانیزم عملکرد این دستکش به این صورت است که حتی در محل هدف نیز برای از بین بردن ویوس ها موثر عمل میکند. مقار کافی از ضدعفونی کننده برای جسم متخلخل در اثر فشار آزاد میشود و در ثانیه های اندک به طور موثر باعث ضدعفونی شدن میشوند.

در مواردی که دستکش شکاف خورده باشد یا سوراخ های ریزی روی آن ایجاد شوند، پاتوژن های انتقال و باکتری ها در مواجه با مواد ضدعفونی لایه میانی از بین خواهند رفت.

مسیرعبوری پاتوژن ها در این لایه شکسته میشود و پیش از رسیدن به بیمار، به طور موثر به حداقل خواهند رسید.

   

مقایسه دستکش آنتی ویروس با دستکش های جراحی معمولی

استفاده از دو لایه دستکش های جراحی در این سالها، برای کاهش خطر انتقال ویروس و باکتری زیاد شده است. برخلاف تصوری که از تاثیر این کار وجود دارد، استفاده از دو لایه دستکش حساسیت دست را افزایش خواهد داد. همچنین از میزان تسلط و مهارت جراح کم میکند.

سوراخ ها نیز به راحتی در لایه خارجی دستکش ها ایجاد میشود و به هیچ وجه خاصیت ضدعفونی و محافظت در برابر عفونت ها را ندارند.

کارکنان مراکز بهداشتی و به ویژه پرسنل اتاق عمل باید در برابر ویروس ها و باکتری های بدخیم محافظت شوند. پس این طراحی در دستکش های آنتی ویروس بسیار مورد توجه و موثر خواهد بود.

دستکش های ضدویروس از مواد با واسکولاسیون بالا ساخته شده اند و کارایی شبیه به دستکش های لاتکس دارند. کاملا ضدحساسیت اند و قابلیت اتجاعی خوبی دارند.

برای پرسنل مراکز درمانی از لحاظ لمسی نیز مشکلی ایجاد نخواهند کرد. ساختار آنها سه لایه است و در مقایسه با دستکش های دولایه برای استفاده در جراحی مناسب تر خواهد بود.

استفاده از دو لایه دستکش در خم شدگی مفاصل نیز دشواری ایجاد میکند و استفاده از آن سخت خواهد بود.

    ویژگی های دستکش جراحی آنتی ویروس - دستکش جراحی آنتی ویروس  

ویژگی های دستکش جراحی آنتی ویروس

مناسب برای استفاده در جراحی با ریسک بالا، ارتوپدی، تروما و …

طراحی شده با هسته ضدعفونی کننده در لایه میانی

دارای طراحی متناسب با انگشتان

سطوح بیرونی صاف و صیقلی

سطوح داخلی پلیمری

کم پودر، استریل و یکبار مصرف

استریل شده توسط گاز اتیلن اکسایدEO

 عاری از پودر در سطح داخلی دستکش

کاهش حساسیت های پوستی ناشی از پودر دستکش جهت مصرف کننده و بیمار

 ساخته شده از دو لایه با حفظ حساسیت نوک انگشتان

 مقاوم در برابر سوراخ شدن های اتفاقی به دلیل لایه اضافه

 حس کامل لامسه در نوک انگشتان جهت گره نخ های بخیه ظریف و ابزارگیری

 تولید شده با استفاده از تکنولوژی، دانش فنی، ماشین آلات و تجهیزات تمام خودکار

 به کارگیری قالبهای سرامیکی در تولید و متناسب با الگوی حرکتی دست انسان (Anatomic)

 تهیه شده از خالص ترین نوع لاتکس (Double Centrifuged)

 به کار گیری کمترین میزان مواد شیمیایی و مرغوب ترین نوع آنها (جهت کاهش آلرژی)

 کنترل تولید با سیستم هوشمند P.L.C.

 لفاف بسته بندی مورد تایید FDA با استفاده از کاغذ مدیکال گرید (راحت باز شو)

 دارا بودن ویژگی پوشش راحت (Easy Donning)

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب