دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

ضرورت استفاده از دستگاه بخور سرد

ضرورت استفاده از دستگاه بخور سرد

ضرورت استفاده از دستگاه بخور سرد

در این مطلب درباره ضرورت استفاده از دستگاه بخور سرد صحبت میکنیم و اینکه استفاده از این دستگاه چه تاثیری بر سلامت ما دارد؟

استفاده از بخور سرد مانند بسیاری از تجهیزات پزشکی در خانه برای اکثر خانواده ها و به ویژه کسانی که نوزاد در خانه دارند، میتواند فواید زیادی داشته باشد. از جمله تنظیم رطوبت هوا در فصول سرد به وسیله این دستگاه انجام میشود. در روزهای سرد زمستان، همه ما هوای خشک را تجریه میکنیم و هوای بدون رطوبت میتواند خشکی دستگاه تنفسی را به همراه داشته باشد.

دستگاه بخور سرد رطوبت را به هوا برمیگرداند و تا حدود ۴۳ درصد آنرا افزایش میدهد. همچنین به میزان قابل توجهی ویروس هاس موجود در هوا را کاهش میدهد.

در اتاقی که رطوبت پایینی دارد، ۷۰ تا ۷۷ درصد ویروس ها به راحتی بیماری را انتقال میدهند. با سرفه یا عطسه امکان انتقال ویروس در چنین محیطی به آسانی وجود دارد.

 

فواید استفاده از بخور سرد در زمستان - ضرورت استفاده از دستگاه بخور سرد

 

فواید استفاده از بخور سرد در زمستان

بخور سرد در فصول زمستان و پاییز به میزان قابل توجهی سرایت سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش میدهد و کمک میکند تا پوست درخشان تر و نرم تری داشته باشید.

هوای سرد رطوبت پوست را از بین میبرد و خیلی از ما پوسته شدن، خشکی و پیر شدن پوست را دراین فصل ها تجربه میکنیم. اما خاصیت بخور سرد این است که از تاثیرات منفی هوای سرد جلوپیری میکند و پوست را شفاف و شاداب نگه میدارد.

احساس خشکی و گرفتگی بینی در زمستان مشکل معمول افراد است. اکر به سرماخوردگی مبتلا نباشید نیز ممکن است این مشکل را تجربه کنید. هوای زمستان سینوس ها را خشک میکند و مقاومت بدن در برابر باکتری و ویروس کمتر خواهد شد. به این جهت ضرورت استفاده از دستگاه بخور سرد در فصول سرد حس میشود.

با این کار میتوانید در شب خواب راحت تری را تجربه کنید و همچنین در ناحیه بینی و گلو احساس بهتری داشته باشید.

  مزایای استفاده از دستگاه بخور سرد - ضرورت استفاده از دستگاه بخور سرد  

استفاده از بخور سرد برای درمان بیماری های تنفسی

استفاده از دستگاه بخور سرعت بهبودی بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا را بهبود میبخشد. زیرا مجاری تنفسی شما مرطوب باقی میماند. همچنین علائمی مانند سرفه و هطسه کاهش پیدا خواهد کرد.

با استفاده از دستگاه های بخور سرد گیاهان خانگی سالم تری خواهید داشت. گیاهان، توکسین را که ماده زیان آوری است، تولید میکنند. وقتی هوا خشک باشد، این ماده باعث پژمرده شدن گیاه و آسیب به آن میشود. اما بخور سرد سلامت گیاهان شما را تضمین میکند و در سلامت خودتان نیز موثر خواهد بود.

خشکی هوا همچنین باعث آسیب به چوب و وسائل چوبی میشود. درها و گچ بری ها نیز در اثر خشکی هوا ترک میخورند. بخورسرد مانع از این آسیب به چوب ها و دیوارهای محل زندگی شما خواهد شد.

استفاده از بخورسرد برای نوزادان میزان دریافت اکسیژن، کاهش تند خویی و جلوگیری از خشکی مجاری تنفسی خواهد شد. همچنین به بهبود سرفه ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا در کودکان نیز کمک میکند.

استفاده از بخور فواید زیادی دارد و میزان رطوبت محیط را میتوان با آن تنظیم نمود. استفاده از این دستگاه توسط پزشکان برای بهبود بیماری خروسک یا کروپ نیز توصیه میشود.

 

تفاوت بخور سرد و گرم

بزرگترین تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم در تولید هوا می باشد. بخور گرم در حقیقت آب را میجوشاند و بخار حاصل از آن را در هوا پخش میکند. افشاندن آب در هوا رطوبت ایجاد میکند و به این ترتیب تنفس در اتاق سرد راحت تر خواهد بود. استفاده از دستگاه بخور گرم از رشد باکتری جلوگیری میکند.

دستگاه بخور سرد اما بخار تقطیر شده ایجاد میکند و دمای اتاق را پایین می آورد. انواع دستگاه بخور سرد در اندازه های مختلف قابل تهیه می باشد.

 

مزایای دستگاه بخور سرد :

سهولت در تمیز کردن دستگاه

کارایی برای فضاهای بزرگ

آسان کردن تنفس

کارایی در هوای گرم

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب