دنبال چیزی میگردید ؟
جستجو

کیسه آب گرم

کیسه آب گرم

کیسه آب گرم

کیسه آب گرم یا کمپرس آب گرم از تجهیزات پزشکی پرکابرد است که برای درمان گرفتگی عضلات درمان کاربرد دارد. استفاده از این کیسه در منزل از قدیم مرسوم است و انواع آن امروزه استفاده های زیادی دارد. اگر بدن شما دچار کوفتگی، درد و گرفتگی است، استفاده از این وسیله میتواند به رفع مشکلات شما کمک کند.

برای رفع این مشکلات میتوانید از حوله گرم یا آب داغ استفاده نمائید. گرم کردن حوله ها دشوار است و نیاز به روشن بودن بخاری دارد. اما کیسه آبگرم تنها به آب جوش نیاز خواهد داشت تا برای استفاده آماده شود.

شما میتوانید پس از پر کردن کیسه آنرا برای هر جای بدن که نیاز است استفاده کنید. زیرا این وسیله انعطاف خوبی دارد و مقاوم است.

 

انواع کیسه آبگرم کیسه آبگرم برقی - کیسه آب گرم

 

انواع کیسه آب گرم

کیسه های آبگرم معمولا از پلاستیک پی وی سی ساخته میشوند. در برخی مدل ها روکش پارچه ای یا حوله ای نرم برای آنها در نظر گرفته میشود تا در زمان تماس با بدن حرارت آزاردهنده نباشد. در گذشته این محصول از سرامیک و فلز ساخته میشد و استفاده از آن تنها برای مقاصد خاصی بود.

کیسه ها همچنین دارای یک درب هستند که به صورت پیچی و محکم بسته میشود تا مانع از خروج آب داغ به بیرون باشد.  این کیسه را میتوانید با آب یخ نیز پر کنید و به عنوان کمپرس آب یخ برای آرام کردن التهاب بدن استفاده نمائید.

این محصول در دو نوع معمولی و برقی موجود است که در ادامه به معرفی هرکدام از آنها میپردازیم.

  انواع کیسه آبگرم کیسه آبگرم برقی - کیسه آب گرم  

کیسه آب گرم معمولی :

این مدل از کیسه های آبگرم، نوع متداول و شناخته شده این محصول است که سالهاست مورد استفاده مردم می باشد. جنس این محصول از پلاستیک نرم و انعطاف پذیر است و کاملا مقاوم و محکم ساخته میشود.

 

کیسه آب گرم برقی :

این مدل نوع جدیدتری از کیسه های آبگرم است و با برق کار میکند. برای استفاده از آن نیاز به شارژر دارید. داخل کیسه با انرژی برق گرم میشود و سپس قابل استفاده خواهد بود.

استفاده از این محصول کاملا بی خطر است. زیرا برق وارد شده به این کیسه ه اضعیف شده و باعث برق گرقتگی نخواهد شد.

  ویژگی های انواع کیسه آبگرم - کیسه آب گرم  

ویژگی های انواع کیسه آبگرم

وزن سبک و حمل آسان :

این محصول از وزن مناسب و سبکی برخوردار است و امکان حمل آنرا به راحتی خواهید داشت. مایع درون کیسه را میتوان پر و خالی کرد و قابلیت تاشدن در زمان خالی بودن دارد. سیاز مختلفی از این محصول امروزه در دسترس است که کار ما را برای حمل راحت تر میکند.

درمان درد بدن :

استفاده از انواع کیسه آب گرم به گردش خون کمک میکند و درد را در ناحیه مورد نظر کاهش خواهد داد. همچنین درد مفاصل، عضلات، دردهای رماتیسممی و آرتروز نیز با کمک این ابزار کاهش می یابد. استفاده از این وسیله هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

برخی زنان در دوره قاعدگی درد زیادی را تجربه میکنند. استفاده از کیسه های آبگرم میتواند التیام دهنده این درد باشد. زیرا سرما و گرفتگی را از بین میبرد.

گرم نمودن بدن :

همراه داشتن کیسه آبگرم در رختخواب میتواند به گرم ماندن بدن کمک کند. این کار به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک میکند.

استفاده از این وسیله به کاهش استرس و هضم غذا نیز کمکم میکند. زیرا انقباض عضلات مانع از راحتی و آسایش بدن میگردد.

  نکات مهم درباره خرید کیسه آب گرم - کیسه آب گرم  

نکات مهم درباره خرید کیسه های آبگرم

در زمان خرید این محصول باید به نکات مهمی توجه کرد. نوع کیسه اهمیت زیادی دارد. تنوع این محصول خوب است و بنابر نوع دستی به برق یا آب جوش میتوانید یکی را انتخاب نمائید.

جنس این کیسه به طور معمول از پلاستیک است. اما در برخی مدل ها با روکش پارچه ای یا حوله ای عرضه میشود. انتخاب این مدل ها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

قمیت این محصول نیز باتوجه به نوع تامین انرژی و مدل آن متفاوت است. بهتر است د زمان خرید کیفیت رادر نظر داشته باشید و سراغ قیمت های ارزان تر نروید.

در مدل های ارزان تر احتمال پاره شدن و سوراخ شدن کیسه وجود دارد.

در زمان خرید به اندازه کیسه نیز توجه داشته باشید. برای گرم نگه داشتن بدن بهتر است از مدل های بزگتر این محصول استفاده شود. کیسه های کوچکتر برای گرم ماندن دست و پا مناسب ترند.

نوشته های مرتبط
Call Now Buttonتماس با افرا طب